Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Beertje37

Beertje37

29-09-2018 om 12:20

Madrid of Barcelona?

Wij willen in de meivakantie 5 dagen naar een stad on Spanje. In Barcelona zijn we 15 jaar geleden al eens geweest, in Madrid nog nooit.
Is Madrid ook leuk voor 5 dagen of kunnen we beter weer naar Barcelona gaan?

vlinder72

vlinder72

29-09-2018 om 12:47

Madrid

Wij zijn vorig jaar met o n ze kinderen naar Madrid geweest. Geweldige stad. Wij hadden ook een leuk hotel midden in het centrum . Tegenover de primark.

Madrid is sfeer, prachtige winkelstraten, groots. Maar het heeft niet de bezienswaardigheden als Barcelona. Parc Guell is echt bijzonder. Het retiro is wel leuk. Het stadion van fc barcelona bezoeken vonden mijn zoons leuker dan het stadion van real madrid.

Buiten Madrid ligt nog wel een geweldig paleis, het palacio real.

De musea in Madrid zijn fantastisch maar mijn kinderen krijgen wij niet mee naar binnen.

Ik hou wel van Madrid. Mijn oudste zoon vond madrid ook geweldig. Mijn andere drie kinderen vonden Barcelona leuker (aquarium, water, guell, fc barcelona)

Guera

Guera

29-09-2018 om 15:51

Hoe oud?

Zijn de kinderen?
In mei is de combi met strand in Barça zo zalig.
Madrid is ook geweldige stad. Maar met kinderen zou ik denk ik toch voor Barça kiezen.
Granada is ook leuk .

Eva

Eva

29-09-2018 om 22:10

Madrid!

Wij zijn 2 keer in Barcelona geweest en vorig jaar meivakantie met de kinderen (9, 11, 13) naar Madrid. Allemaal vonden we Madrid leuker.
Barcelona was te druk, te toeristisch, niet Spaans, bij alle bezienswaardigheden lange wachtrijen, minder gezellig op de terrasjes etc.
In Madrid hadden we een perfect hotel (grote 6 persoons kamer, midden in de stad, 100 meter van de metro, 550 euro voor 4 nachten), er was heel veel te doen, voor iedereen dus we wisselde de activiteiten af. Van bezienswaardigheden bekijken, naar het Real Madrid en Atletico stadion, naar shoppen, naar wandelen door een park, naar terrasjes en restaurantjes en zo door. Zo veel te doen en zo gezellig overal. Wij waren er 5 dagen, 2 halve, 3 hele, en hebben nog niet alles gezien en gedaan wat we wilde. We gaan zeker nog een keer naar Madrid. Barcelona slaan we over. Wil je graag de combi van stad en strand dan zou ik Valencia aanraden.

Beertje37

Beertje37

30-09-2018 om 14:18

Barcelona

Bedankt voor alle tips! Zojuist Barcelona geboekt. Volgende keer gaan we zeker naar Madrid. Doorslaggevend waren de vluchttijden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.