Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Madrid, wie heeft tips?

Hallo,

Begin maart breng ik een bliksembezoek aan Madrid en we hebben 1 volle dag om ons daar te vermaken. We hebben een hotel midden in de stad. Nu ben ik op zoek naar tips om die dag zo leuk mogelijk door te brengen. Wat moet je zien, wat zijn leuke wijken, etc. Roept u maar! O ja, ik ga samen met een vriendin.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oproep voor j@comijn

zoek even in het forum-archief bij 'jongvolwassenen' naar buitenlandgangers.
Ik weet dat daar iemand zit j@comijn (misschien leest ze dit zelf wel) die vorig jaar haar kind bezocht in Madrid die daar bijna 1 jaar is geweest. Zij zal ongetwijfeld leuke plekjes weten

Tinus_p

Tinus_p

12-02-2010 om 09:41

Prado

Het prado, inclusief de guernica van picasso.

Hier ben ik

Mijn dochter heeft een jaar in Madrid gewoont, of eigenlijk een stadje net buiten madrid. Vorig jaar mei hebben we samen met haar de stad verkend.
We hadden een heel leuk appartement in het centrum, via friendlyrentals.com.
Hierdoor zaten we op een fantastisch plek in de buurt van het plaza santa Ana en parque del Retiro. Met de bus kun je heel goedkoop een dag naar Toledo. Vonden wij een aanrader. Zou aan mijn dochter even moeten vragen hoe we dat gedaan hebben Ook escorial is erg mooi, zijn we helaas niet aan toegekomen.
Verder heb je fantastische musea. Prado, Reina Sofia, en nog een maar daar ben ik de naam van kwijt. Verder de markt op zondagmorgen el Rastro.
En verder lekker de sfeer proeven, om een uur of 6 een terrasje pakken met tapas. Gingen we om 8 uur ons even opfrissen op ons eigen appartementje en dan om 10 uur 's avonds dineren. Tis even wennen maar geeft een goed vakantiegevoel

En natuurlijk hadden we een heel goede tolk bij ons wat het heel makkelijk maakt

@kastanjet

sorry, heb het berichtje niet goed gelezen, Je hebt maar een dag.
Hopelijk kun je uit alle tips een keuze maken. Veel plezier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.