Vakantie en uitjes

*Rymcke*
28-04-2012 om 13:26
Man en ik groot verschil in vakantie beleving
De titel zegt het al. Ik ben avontuurlijk aangelegd en kamperen vond ik altijd helemaal geweldig. Toen wij kinderen kregen leek het mij helemaal geweldig. Mijn man niet maar toch klein caravannetje gekocht om het te proberen. Toen grotere caravan (gezin werd groter) maar ook die werd verkocht. Toen met joekel van tent. Kids en ik helemaal gelukkig. Maar man niet. Elk jaar wilde hij niet op vakantie, weigerde daarvoor vakantie te nemen. (kwam alleen eten, camping in de buurt). Elk jaar weer ruzie wilde ik niet meer. Alles verkocht. Ik eigenlijk niet gelukkig, kinderen willen het liefst naar de camping. Man wilt nooit meer. Ook niet als wij gewoon alleen gaan. Hij wilt gewoon standaard huisje of zoiets. De kinderen (ondertussen 18, 16, 13, 6) willen ook het liefst naar de camping weer. Een weekje in een huisje is leuk maar in vergelijking met de camping kunnen we van 1 weekje huisje wel 6 weken naar de camping.
Weet het nu dus niet meer. Ruzie wil ik niet maar elk jaar maar 1 weekje in een huisje eigenlijk ook niet.
Elk jaar vraagt de jongste waarom wij niet weer naar de camping gaan. Zelfs de oudste, die had daar op de camping een hele groep vrienden die elk jaar daar komen.
Gr. Rymcke

*Rymcke*
28-04-2012 om 13:34
Vervolg
iets te snel met verzenden.
Hebben jullie nog ideeën ? Want ik weet het effe niet meer. Kinderen willen eigenlijk ook niet maar 1 weekje in een huisje. Caravan huren of huisje op camping wilt manlief ook niet. En das weer 500 - 750 per week (gezien wij wel een 6 pers. nodig hebben), camping met tent/carvan was maar 235 euro voor 2 weken ! (incl hond).
Fiets vakantie lijkt ons ook erg leuk. Maar ja overnachten hotel ed is weer te duur. En camping wilt manlief echttttttt niet.
De kinderen en ik willen 3 weken iets actiefs maar manlief niet. Maar ik wil toch iets samen doen.
Wie heeft er nog ideeën ?
Gr. Rymcke

sus-anne
28-04-2012 om 13:42
Misschien
is het een idee om een stacaravan( met douche en toilet) te huren via een particulier?( op een heel rustige camping)Wij hebben dit jaren gedaan,via Marktplaats.meestal waren we niet meer kwijt dan 300 euro p/w.
jullie kunnen dan actief vakantie gaan vieren ,terwijl man lekker met een boek bij de caravan gaat zitten of iets dergelijks.Of doe woningruil met iemand die in een leuke stad woont.
ik vind wel dat jullie nu verplicht zijn om je man tegemoet te komen,hij heeft tenslotte jaren zijn vakantie aangepast aan jullie.

Celine07
28-04-2012 om 13:45
Rent a tent dan?
alles kant en klaar, incl bedden. Oja, ik lees net geen camping, nou jammer hoor voor jullie. Wij kamperen ook altijd, met caravan. Dat doen we juist voor de kinderen. Voor mezelf zou ik het liefst afgelegen in Umbrie in een hutje gaan zitten, maar ja, dan heb je alleen maar meer geklaag van de kinderen. Juist de vriendjes zijn belangrijk. Jammer dat je man dat niet wil. ik heb geen oplossing voor je. of met vrienden stel met kinderen een aantal huisjes huren zodat de kinderen toch vriendjes hebben. ( lijkt mij niks persoonlijk maar wie weet)

Maylise
28-04-2012 om 15:45
Zonder man?
Mijn man houdt ook niet van kamperen. Ik sta er redelijk neutraal tegenover maar de kinderen vinden het zo leuk dat ik het prima vindt om ze dat plezier te doen. Ik ga dus wel eens alleen met de kinderen kamperen. Man gaat dan niet mee. Andere vakanties huren we inderdaad een huisje maar dat vind ik zelf ook wel fijn dus dat maakt mij niet zoveel uit.
In jullie geval zou ik misschien toch gaan kamperen zonder man? Is vakantie voor je man heel belangrijk of boeit het hem niet zo? Anders zou je dus alleen met de kinderen kunnen gaan.

Maylise
28-04-2012 om 15:48
Woningruil
Zeker met een groter gezin is woningruil een ideale manier om goedkoop doch luxe vakantie te vieren maar je zit dan natuurlijk wel weer in een huis. En dat is net wat jullie niet wilden. Ik kan het echt aanraden als goedkope en fijne manier om vakantie te vieren maar het is natuurlijk geen kamperen en dat is net wat jullie wilden.
Of je doet een week woningruil met man en dan nog twee weken camping zonder man?

Sahara
28-04-2012 om 18:24
Stacaravan
Wij houden niet van kamperen. Kinderen wel dus als compromis huren wij altijd een stacaravan. Wij boeken doen op verschillende campings een paar nachten en op die manier reizen wij rond.
Als je vroeg boekt zijn er genoeg caravans te vonden met drie slaapkamers. Wij hebben ook vier kinderen en daarom willen wij perse 3 slaapkamers.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic
28-04-2012 om 19:06
Waarom niet?
In eerste instantie voelde ik wel mee met je man. Het lijkt me vreselijk om jarenlang iets te moeten doen (op je kostbare schaarse vakantiedagen) wat je niet leuk vindt. Persoonlijk zou ik ook liever thuis blijven dan in een tent gaan bivakkeren, dus ik kan daar wel in mee gaan Maar toen las ik dat hij ook geen stacaravan of huisje op een camping wil. Het gaat hem dus echt om de camping? Vindt hij dat te druk o.i.d.? Heeft hij een huisje zelf voorgesteld, of heeft hij eigenlijk helemaal geen zin om op vakantie te gaan?

Chippie
28-04-2012 om 23:01
Hier hetzelfde
Minder extreeem, maar ik zou graag kamperen met een tent. Manlief wil er echt niet aan. In voorseizoen vonden we kamperen in een kant-en-klare tent leuk maar in het hoogseizoen vinden we het een ramp.
Ik heb het gevoel dat jij en de kinderen bang zijn om het campinggevoel te missen. Maar waarom ga je dan niet een week iets doen wat je man leuk lijkt (een week stedentrip oid) en jij en kinderen nog een paar weken op de camping in de buurt.

Chippie
Hier hetzelfde
Minder extreeem, maar ik zou graag kamperen met een tent. Manlief wil er echt niet aan. In voorseizoen vonden we kamperen in een kant-en-klare tent leuk maar in het hoogseizoen vinden we het een ramp.
Ik heb het gevoel dat jij en de kinderen bang zijn om het campinggevoel te missen. Maar waarom ga je dan niet een week iets doen wat je man leuk lijkt (een week stedentrip oid) en jij en kinderen nog een paar weken op de camping in de buurt.

Chippie
Hier hetzelfde

Chippie
28-04-2012 om 23:02
Nou moe...
Dit is de tigste keer dat mijn bericht drie keer wordt geplaatst. Excuses.

Brasso
29-04-2012 om 08:42
Rymke
Je schrijft dat fietsen wel wat maar hotels heel duur zijn. Heb je al eens gekeken bij vrienden van de fiets? Mijn collega doet dat regelmatig, maar ik weet niet hoe dat zit als je met z'n zessen bent. Mijn schoonfamilie zweert bij het Nivon. Die hebben natuurhuizen waar je goedkoop schijnt te kunnen vakantiehouden ook hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar kijk eens op internet.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

GS
29-04-2012 om 17:13
Waarom niet?
Je zegt dat je man niet naar een camping wil, maar je zegt niet waarom niet. Wat is zijn bezwaar?

dirksmama
30-04-2012 om 03:56
Waarom varieer je niet?
elk jaar naar een camping, daar krijg je mij ook het huis niet voor uit hoor. ik vind in een tent slapen nog best leuk, maar van die grote campings met slagbomen en recreatieteams? Ieks, moet er niet aan denken.
Er zijn toch veel meer dingen die je in de vakantie doen kunt naast kamperen of in een huisje zitten?
Waarom niet een stedentrip, busreis, bootreis?
Waarom niet gewoon een hotel of B&B?
Waarom niet een beetje meer fantasie, afwisseling en overleg met je man om te zien wat hij leuk vindt?

dirksmama
30-04-2012 om 03:57
Avontuurlijk?
wat is er trouwens avontuurlijk aan elk jaar zes weken op dezelfde camping?

Isabella
30-04-2012 om 11:58
Verandering
Jaren hebben wij gekampeerd tot dat manlief er opeens genoeg van had. Alles verkocht. Kinderen boos want die wilden alleen maar kamperen. De jaren erna hebben we verschillende dingen gedaan. Rondreis door Noorwegen, vliegvakantie naar Kreta (in een klein rustig hotel) enz. Uiteindelijk bleken de kinderen het tijdens deze vakanties ook prima naar hun zin te hebben gehad. Het idee dat kinderen het alleen maar leuk zouden hebben op een camping is naar mijn idee niet waar. Nu achteraf geven de kinderen dat ook eerlijk toe. Moraal van mijn verhaal. Probeer eens iets compleet anders en je zult zien dat dat ook leuk kan zijn.

Wilgenkatje-
30-04-2012 om 13:54
Jullie hebben/hadden dus een vaste camping
met vaste vrienden voor (enkele van) de kinderen. Veel mensen vinden zoiets leuk, maar je man niet. Toch heeft hij jarenlang voor jouw/jullie plezier gekampeerd, tot hij er nu geen zin meer in heeft en er geen vrij voor neemt - hij komt eten en verder gaat hij naar zijn werk.
Dat is toch prima dan?
Jij gaat met de kinderen kamperen, hij blijft werken en komt eten.
Ga dan op een ander moment samen met hem iets doen wat hij leuk vindt.
Niet iedereen is dol op het campingleven. Gun je man die mening.

FayW
30-04-2012 om 14:36
Avontuurlijk?
Wat is er nou avontuurlijk aan jarenlang op dezelfde camping staan? Eerlijk gezegd vind ik het heel raar dat jij jarenlang vakantie gevierd hebt op een manier die je man niet leuk vindt. Dat de kinderen graag naar de camping willen is een flauw argument, dankzij jou weten ze niet echt beter.
Misschien kan je een week alleen met de kinderen naar de vaste camping gaan, en twee weken met z'n allen in een huisje. Dat hoeft niet heel erg duur te zijn. Kijk bij bellvilla of Roompot (Zuid-Duitsland is erg mooi).

Chippie
30-04-2012 om 21:12
Maar
Maar je kinderen (en jij?) weten niet anders dan jullie kamperen. Wij hebben gekampeerd, authentiek huis met zwembad in Italie gehuurd, met camper, getrokken met rugzak, resort in Mallorca, klein famliehotelletje in Kreta, , stedentrips, Centerparcs, Stayokay.... en de kidneren vinden alles leuk!

Shonagh
30-04-2012 om 23:01
Kosten
Ik begrijp het probleem denk ik wel een beetje. Kamperen kan een heel stuk goedkoper zijn dan een 6 persoonshuisje.
Veel van de ideeen hier zijn behoorlijk prijzig voor 6 personen, zeker als het nog voor deze zomer is.
Maar ik krijg ook de indruk dat Rymcke's man eigenlijk helemaal niet op vakantie wil en als het dan "moet" dan maar een huisje. Ja, wat wil hij eigenlijk ?
Verder denk ik dan de leeftijden van de kinderen ook meespelen, een 18 en 16 jarige, mmmm dat gaf bij ons op die leeftijd wel wat problemen.
Misschien kan je even reageren Rymcke ?

Sofie-Anne
01-05-2012 om 08:40
Probeer een oplossing te vinden
Ik zit nu in een huisje in oostenrijk, de caravan die IK ooit heb gekocht , tegen de zin van mijn man, is ook inmiddels weer verkocht. We hebben het geprobeerd, maar iemand die niet graag kampeert is nou eenmaal geen leuk gezelschap op een camping. Het is jammer dat jullie kinderen het missen, de camping, maar de oudsten kunnen bijna ? Zelf al gaan, en de vrienden die ze hadden gaan ook misschien niet eens meer met hun ouders naar die bepaalde camping ? Ze moeten het zien als een mooie herinnering en jullie gaan nu gewoon nieuwe mooie herinneringen maken. Er zijn oplossingen te bedenken, huisjes op campings, in de buurt van campings. Jullie gaan een weekend zonder man, is ook al leuk , hebben de kinderen toch gekampeerd in hun vakantie. Het is wel goedkoper, kamperen, dat is wel even slikken. Snap ik best, maar misschien kan je samen met familie vrienden een groot huis huren ? Of je gaat in een streek wat huren waar het goedkoper is, niet in de buurt van zee, maar bij een meer ? En niet te ver rijden, scheelt benzinekosten. Succes !

Sofie-Anne
01-05-2012 om 08:53
Bauer?
Probeer een vakantie bij een boer in duitsland, toch het landelijke, plus dieren voor de kinderen en hetis goedkoper!

Kaaskopje
01-05-2012 om 21:53
Rymcke
Willen de kinderen van 18 en 16 zelf nog mee, of wordt dat min of meer verwacht?

*Rymcke*
04-05-2012 om 09:32
Lara
Voorheen gingen we altijd 2 of 3 weken naar de camping en 1 x lekker luxe naar het hotel. Dus kozen we allebei 1 x onze vakantie. Alleen hotel wordt steeds duurder met ons gezinnetje. Zo'n 2000 voor 8 dagen incl. En sparen we dus ook echt voor.
Dus over toegeven. Nee we kozen eigenlijk elk jaar samen voor 1 ding wat hij leuk vind en 1 ding wat ik leuk vind. Nietermin hotel is natuurlijk kei geweldig maar ondertussen wel erg duur aan het worden met volwassen kids. Maar niet meegaan, nee moeten ze niet aan denken. Willen te graag daar naar toe. Kei leuk hotel, echte aanrader maar met 4 kids prijzig.
Gr. Rymcke

*Rymcke*
04-05-2012 om 09:36
Zolang het een beetje mooi weer is gaat het nog maar als het gaat regenen vind hij het afgrijzelijk. We hebben een caravan gehad maar had hij het zelfde mee. Ook slapen, hij hoort alles, ergert zich aan het licht (thuis rolluiken) ed. Het gedoe met het toilet en douche vindt hij ook niet fijn. Wachten 's avonds voordat je kunt douchen.
Gr. Rymcke

*Rymcke*
04-05-2012 om 09:47
Shonagh
Ja een huisje vind ik persoonlijk best prijzig. Vorig jaar in de Ardennen groot huis gehuurd voor 1 week. Mooie omgeving, veel gewandeld ed Maar kost toch 750 euro. En dan wil je nog wel iets gaan doen.
Camping is idd stukken goedkoper en de kinderen hebben er meer te doen. Voorgaande jaren betaalde ik voor 2 weken 230 euro !
In het huisje was er gelukkig was er een kelder met biljart en voetbalspel en buiten een klimtoestel maar kids mistte dingen zoals andere kids en bijv zwembad. Want de oudste gaan niet meer effe schommelen.
Helaas zit vliegen er niet in. Met 6 personen vliegen loopt aardig tegen de 5000 euro aan incl 2 weken app. of hotel.
En manlief wilt wel op vakantie, als hij maar vooral niets hoeft te doen (ok vind ik ook leuk hoor) maar gewoon in een huisje waar niets bij is, is voor de kids ook niets. Op een vakantie park vindt manlief eigenlijk weer zo druk, vooral in de zomer.
Heb al voorgesteld dan in mei vakantie of herfst naar huisje te gaan. Maar helaas mei geen vakantie gekregen.
Maar was deze vakantie ook zielig voor tweede (16) want die heeft 3 weken geleden zijn enkel gebroken en dus kan hij niets.
Herfstvakantie is dus nog afwachten om dan in park bij de Eiffel of Hochsauerland of zoiets te gaan.
Gr. RYmcke

*Rymcke*
04-05-2012 om 09:50
Kaaskopje
Die twee oudste willen maar al te graag mee.
Ze mogen kiezen maar willen graag mee.
Daarom moeten we ook altijd kijken of er ook iets voor hen is.
Zelf op vakantie zien ze eigenlijk NOG niet zitten.
Komt van zelf.
Gr. RYmcke

Vic
04-05-2012 om 12:11
Hmmm
Lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om ergens tegen je zin te zitten, maar je wil ook geen man die zich de hele vakantie loopt te ergeren. Aan de andere kant, dat 'hoort er nu eenmaal een beetje bij' als je kinderen hebt. Zeker omdat hij normaal gesproken doordeweeks niet thuis is (toch?) zou je mogen verwachten dat hij in de vakantie wat tijd wil doorbrengen met de kinderen. Mijn kinderen zouden er ook geen bal aan vinden in een huisje met verder niets. En ik dus ook niet, want dan moet ik zelf voor animatie zorgen.

dirksmama
07-05-2012 om 02:53
Hotels hoeven toch niet zo duur?
en als je kinderen zo graag afzien, dan kunnen ze toch gewoon op kamp?

neteret mut
08-05-2012 om 12:24
Wat mij
meer opviel was hoe goedkoop die camping was. Het gaat denk ik niet om het afzien maar om het contact met hun bekende vrienden, dat vind je niet als je zomaar op kamp gaan.