Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anders

Anders

27-04-2011 om 21:52

Manda, kaaskopje -> ik zoek tips!

Het stond al zo lang op mijn lijstje (ik heb hier weleens de tip gegeven). Wij gaan binnenkort twee nachtjes overnachten in het kasteel in Heemskerk. Wat izjn leuke tips om te gaan doen? Wij willen een middagje naar het strand en Haarlem lijkt ons wel leuk (maar dan moeten we wel echt iets gaan doen, shoppen vinden onze kinderen niets). Ik ben dus op zoek naar leuke musea, eettentjes, uitstapjes, etc voor kinderen tussen de 2 en 9 jaar oud (die van 2 vind alles best). Vanuit Heemskerk wil ik maximaal 30 minuten in de auto zitten naar iets leuks.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aha

een dagje aan het strand bij Parnassia is wel geschikt, een dagje aan 't Wed (ingang to infocentrum van de zandwaaier waar je ook kan lunchen, in het inforcentrum kan je kinderspeurtochten halen voor in het duin) is ook leuk voor allebei de kinderen. Wandelen in de kennemerduin ingang herenhuin, dan langs het Wizent uitkijkpunt (we hebben ze 1 keer gezien in een jaar of 5, ze stonden die ene keer met zijn allen nb langs het hek andere tientallen keren hebben we ze niet gezien) Centrum: Teylers museum en Frans Hals, eten bij Willendorf was een tijdje terug echt heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2011 om 01:34

Rondvaart ijmuiden

Wij hebben toen we in het kasteel waren een rondvaart in IJmuiden gedaan. Bij stevige wind, raad ik wel aan om je 2-jarige goed vast te houden
In Castricum heb je Johanna's Hof (http://www.johannashof.nl). Daar kun je heerlijk op het terras zitten en pannenkoeken eten. Ook met slecht weer een prima restaurant. Tegenover het restaurant is een informatiecentrum, gratis te bezoeken en voor de kinderen vast leuk om rond te kijken.
Het is wat verder rijden dan een half uur denk ik, maar in Tuitjenhorn heb je dit: http://www.blanckendaellpark.nl/site/home.html
De Zaanse Schans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.