Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Monet en Lis@

Monet en Lis@

25-09-2011 om 21:46

Marrakech, wat moeten we echt doen/zien?

Wie gaat ons vertellen wat wij, 2 dames van 'middelbare' leeftijd *hahahahhhha*ab soluut moeten doen/zien in Marrakech? We hebben daar 2 volle dagen de tijd, dus kom maar op!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel plezier!

geen idee, wat je echt moet zien. Misschien qua doen...een waterpijp kopen?

groetjes van Purk

Absolutely fab!

Ik ken de stad niet, heb geen tips, maar ik zou in elk geval de Ab Fab aflevering waarin de dames terug gaan naar Marokko eerst nog een keer bekijken!
Veel plezier!

Het moet nu wel low budget!

Vandaag de zak gekregen! zucht.... Dat low budget is een grapje hoor De rest helaas niet.

Fiorucci

Fiorucci

26-09-2011 om 18:13

Lisa

Oh dat is balen,maar laat het je vakantie niet verknallen!)

Monet

Monet

27-09-2011 om 18:01

Massi?

Heb jij ervaring in Marrakech? Als ik van iemand een reaktie verwacht, dan is het van jou

Maylise

Maylise

27-09-2011 om 21:31

Marrakech

Marrakech is een hele mooie stad. Het is niet zo heel groot dus je kan in twee dagen tijd best veel zien. Je zal alleen waarschijnlijk geen tijd hebben voor uitstapjes in de omgeving wat wel weer jammer is want in de omgeving is ook van alles te beleven.

Natuurlijk heb je er het beroemde Djemaa El Fna plein. Daar kan je zeker 's avonds uren doorbrengen. Er is zoveel te zien, allemaal kraampjes met heerlijke etenswaren, straat artiesten, echt fantastisch...

Verder natuurlijk de bazaar en souks, de oude moskee in het centrum waarvan ik de naam even kwijt ben maar die ligt aan het plein dus kan je niet missen. Helaas zijn ze niet allemaal openbaar maar soms als je tussen de gebeden door er bent mag je wel even naar binnen. Hangt er een beetje van af hoe de sfeer op dat moment is heb ik het idee. Ik ben er nooit achtergekomen wanneer het wel mag en wanneer niet.

De oude Joodse begraafplaats is ook de moeite waard. De oude ruïnes van Saadian graven vond ik ook mooi. Er zijn ook verschillende mooie tuinen die je kan bezichtigen. Verschillende musea zoals een museum met Islamitische kunst en oude Marokkaanse opgravingen. Het El Badi Paleis en El Bahia Paleis zijn ook erg mooi. Het eerste is een ruïne en het tweede is intact. Als liefhebber van ruïnes vond ik natuurlijk vooral El Badi erg mooi.

Verder zou ik vooral veel rondlopen en gewoon de sfeer opnemen.Zoveel mooie huizen, winkeltjes, leuke straatjes...

Mochten jullie wel tijd hebben voor uitstapjes is bijvoorbeeld het Atlas gebergte echt de moeite waard.

Verder kan je zeker met Frans je makkelijk redden daar. Ook veel jonge mensen spreken Frans en de meeste oudere mensen ook. Jonge mensen spreken ook wel Engels. Openbaar vervoer is binnen de stad redelijk goed. Veel bussen en uiteraard ook taxis. Taxi's proberen je natuurlijk wel altijd af te zetten dus wat dat betreft reis ik liever met de bus. In het centrum zelf kan je alles wel lopend doen. In elk geval deden wij dat wel. Vanaf het vliegveld hebben we wel een bus naar de stad genomen.

Ik geloof dat er ook zo'n toeristische bus met commentaar rijdt die je tegenwoordig in alle steden zo'n beetje hebt.

Ik ben meerdere keren in Marokko geweest en ik vind het een erg mooi land en Marrakech is echt een mooie stad.

Monet

Monet

28-09-2011 om 07:59

Maylise

Bedankt! Leuk om te lezen dat we een goede keus hebben gemaakt voor ons stedentripje! Ik print jouw tips zeker uit!

Reisleider

Ik ben zo blij met mijn prive reisleider

Paraplu

Monet vergeet je niet een paraplu, dan kan Li@ daar gewoon braaf achter aan sukkelen

Monet

Monet

28-09-2011 om 15:59

Hahhahaha

komt goed! Ik zorg dat ik haar niet kwijtraak

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.