Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Biene M.

Biene M.

07-12-2008 om 12:14

Maxicosi als bagage in vliegtuig

In de kerstvakantie gaan we met het vliegtuig naar mijn familie in Wenen. Nu zijn we uitgenodigd voor een paar dagen in de bergen en we kunnen de auto van mijn Weense opa lenen om erheen te rijden.

Nu heeft mijn opa natuurlijk geen autostoeltje voor onze baby, dus we overwegen onze maxicosi mee te nemen in het vliegtuig. Alleen ben ik bang dat er bij de bagagehandling zo hard mee gesmeten wordt, dat het stoeltje beschadigd raakt. Volgens mijn man valt dat wel mee.

Ik ga nog bellen met de luchtvaartmaatschappij, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Heeft iemand weleens een maxicosi als bagage meegenomen in het vliegtuig? Of juist niet? Wat waren jullie ervaringen/overwegingen?

Groetjes, Biene

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Formaat

geen idee, maar volgens mij zou die qua formaat mee mogen als handbagage lijkt mij zo.

groetjes van Purk

Tinus_p

Tinus_p

07-12-2008 om 13:14

Waarom als bagage?

Leg je kind er in en neem dat ding mee als 'handbagage'.

Biene M.

Biene M.

07-12-2008 om 18:04

Handbagage

Purk en Tinus, bedankt voor het meedenken! Handbagage mag maximaal 115 cm zijn (l+b+h) en de maxicosi is 145 cm. Je mag je kind wel vervoeren in de maxicosi, maar dan moet je ook een stoel voor je kind reserveren voor de volle prijs. Nu vliegt hij voor € 5,- op schoot mee.

Huren?

In Nederland heb je babyrent, waar je dingen als een maxi cosi kunt huren? Heb je in Oostenrijk ook niet zoiets, dan kun je die van jezelf thuis laten?
Of eventueel 2e hands een in Oostenrijk kopen. Voor m'n eigen stoeltje thuis zou ik dat niet snel doen, maar voor (zo nu en dan?) een korte periode zou ik er minder moeite mee hebben. Zeker als je familie een vertrouwd stoeltje van een bekende over kan nemen.

angel3

angel3

08-12-2008 om 15:30

Verpakken

verpakken in bubbeltjesplastic?en dan in een goeie weekendtas. Dan overleeft ie het wel hoor.

angel3

angel3

08-12-2008 om 15:30

Iets anders

heb je geen wandelwagen waar ie op geklikt kan worden? dan kan ie als buggy bij de gate onderin het ruim....

Biene M.

Biene M.

08-12-2008 om 19:47

Angel3

Als dat kan, met de wandelwagen afgeven bij de gate, dat zou wel ideaal zijn. heb jij het al eens zo gedaan?

angel3

angel3

08-12-2008 om 20:03

Biene

mmmm eerlijk gezegd niet met zo n maxi cosi ding. Wel met gewone buggy. Je kan 3 dingen doen. Ff bellen met de maatsch hoe het zit. De gok wagen en zien wat er gebeurt. In ergste geval moet ie op de band. Of toch verpakken en op de band. Suk6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.