Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mussie

Mussie

01-07-2018 om 15:53

Mee op vakantie, wat doen met kosten?

Hoop op goede ideeen! Zoon (16) mag mee op vakantie met een vriend. Het betreft een vakantiepark over de grens, ik schat iets meer dan een halve dag rijden. Zo te zien is er genoeg te doen voor de jongens. Zusje gaat ook mee, samen met een vriendin. Ik heb gevraagd wat de kosten zijn, maar de ouders van vriend geven aan er niks voor te willen ontvangen. Ik vind dat nogal bezwaarlijk, dus nu wil ik zoon geld meegeven voor een leuke gezamenlijke activiteit. Hoeveel zouden jullie doen? En voor welke activiteit? Of hebben jullie een beter idee?

Mussie

Mussie

01-07-2018 om 15:56

Tijdsduur

Ook nog relevant; het betreft een periode van 8 dagen. Dan eet hij dus ook al die dagen op hun kosten. En hij kan me toch eten! Maar goed, dat geldt ook voor hun zoon dus dat zullen ze wel ingeschat hebben.

40er

40er

01-07-2018 om 16:10

Vorig jaar

Hebben wij ook een vriendje mee gehad, 1 week. Was op uitnodiging van ons, dus ook op onze kosten. Vriendje heeft wel eens getrakteerd, ijsje, drinken, maar was niet nodig! Kijk of je je zoon bv €50 mee doet, om een keer te trakteren. Of kijk wat er in de buurt is, of op het park te doen is en laat hem zoiets betalen, middagje bowlen, lasergamen of zwemmen.

Ook gedaan.

Meermaals een vriend van zoon meegenomen, op onze kosten.
Je zoon een keer laten trakteren op een terrasje is leuk, maar hoeft niet. Ik heb dan toch moeite om mijn gast te laten afrekenen
Achteraf bij thuiskomst een mooie bos bloemen vond ik ook aardig.

Of iets grappigs in het kader van het vele eten. Een kaart met bijvoorbeeld cadeaukaart van supermarkt?

Zelf zou ik ook iets doen, gewoon uit aardigheid.

Guera

Guera

01-07-2018 om 16:34

200

Gezellig zeg.
Ze zijn dus met 6 personen?
Ik zou 200 euro meegeven voor een keer uiteten.

Tango

Tango

01-07-2018 om 21:42

En hier

Ging vriend van dochter vorig jaar een weekje mee op vakantie met ons. Binnen Nederland, op een camping. Ik kreeg volgens mij 25 euro van zijn moeder. Vond ik prima hoor. 50 zou ik ook een goed bedrag vinden om mee te geven. 200 zou ik me weer bezwaard bij voelen. Maar het ligt ook wel een beetje aan het soort vakantie. Bungalow op een vakantiepark of luxe All Inclusive maakt nogal uit natuurlijk. Maar dat laatste zal het vast niet zijn.
Wel leuk voor je zoon dat hij mee mag!

bicyclette

bicyclette

01-07-2018 om 22:16

over die 200 euro

Als ik iemand meevraag op vakantie, doe ik dat vooral omdat ik het leuk vind voor mijn eigen kind/gezin. Dat de logé een keer op ijs of een taartje trakteert: super leuk. Maar 200 euro om uit eten te gaan? Dan zou ik mij wat bezwaard voelen. Het voelt voor mij ook wel gek: een kind dat de restaurantrekening betaalt.

Als je zo'n bedrag wilt meegeven, zou ik dat alleen doen in overleg. Dus als ouder al van te voren aangeven dat je graag een steentje wilt bijdragen en het leuk vindt om ze bijvoorbeeld een etentje aan te bieden. En dan ook af te spreken hoe je dat financieel zou kunnen doen, zodat het kind niet met dat geld hoeft rond te lopen of het initiatief moet nemen voor een etentje.

Sanne

Sanne

01-07-2018 om 22:29

geld

Ik zou denk ik:
- bon bons o.i.d. mee geven voor daar ter plekke
-trakteren op ijsjes of meer als je meer wilt doen zou ik eerder trakteren op pannenkoeken/crepes of een keer pizza (kan ook afhaal zijn), EUR 200 vind ik erg veel.
- na afloop een kaart (met bos bloemen) om nogmaals te bedanken.

Voor dat trakteren voelt kind zich misschien ongemakkelijk (kan ik me zo voorstellen), dus dat zou ik dan inderdaad even vooraf met die mensen afstemmen en budget aangeven/hoe dat daar te regelen.

Sas

Sas

01-07-2018 om 22:57

Ik vind een activiteit trakteren een superidee

Een etentje is ook leuk maar dat kun je beter vooraf afstemmen. Hierboven wordt gesproken over een kind maar het is wel een puber van 16 jaar. Die kan daar wel bij betrokken worden.

Maar een activiteit voor de pubers, zowel vrouwelijk als mannelijk, vind ik een superidee. Die activiteiten zijn duur. Je zou kunnen melden aan de ouders dat je graag 100, 150 euro wil bijdragen aan een leuke activiteit die de pubers graag willen doen. Daar kom je een heel eind mee. En dan kan je eigen puber meedenken over welke activiteit.

Niny

Niny

02-07-2018 om 15:01

Trakteren

Mijn zoon is vorig jaar met zijn oom, neef en nicht mee naar Italië geweest. Hij bleef daar 10 dagen en we hebben hem geld meegegeven om op een etentje te trakteren. Hij vond dat best lastig maar heeft het wel gedaan en vond het toen ook wel stoer.
Die puberactiviteit vind ik ook wel een goede. Hij gaat dit jaar weer en misschien kunnen hij en neef (leeftijdgenoot) samen iets ondernemen.

Viooltje

Viooltje

02-07-2018 om 17:06

Inderdaad, activiteit

Hartstikke leuk! En dan als ze weer thuis zijn een bos bloemen, of, nog leuker, een door de puber zelf gebakken taart of cake. Zou ik echt helemaal blij van worden.

Mussie

Mussie

04-07-2018 om 07:15

Dank

Dank voor jullie reacties. We hebben ze om te beginnen uitgenodigd voor een barbecue dit weekend. Kunnen we meteen wat beter kennismaken. Ze komen graag (zeggen ze). En verder denk ik nog na over een activiteit, dat kan ik dan mooi dit weekend even polsen, of een mooie bos bloemen en geld voor een ijsje. Al vond ik die supermarktbon ook wel grappig. Genoeg ideeen nu dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.