Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-09-2010 om 23:07
Ik vlieg morgenavond van Spanje naar Nederland en wil wat etenswaren meenemen in m'n handbagage, te weten: membrillo (een soort hele dikke snijdbare jam van kweeperen), verse jonge kaas, vacuüm verpakte plakjes lomo en vacuüm verpakte plakjes chorizo (dit alles voor zoon die de spaanse smaken zo ontzettend mist).
Alles zit in originele verpakking, maar vraag is of ik met name die membrillo en jonge kaas door de handbagage afhandeling krijg, vind 't zo zonde als 't de container in gedonderd wordt.
Iemand? idee
(zoon heeft in augustus 3 stukken vacuüm verpakte kaas voor mij meegenomen en terug naar NL hele worsten, ook vacuümverpakt, verder zonder problemen)
13-09-2010 om 23:56
Oja
Ik vlieg al 13 jaar met kaas en worst in mijn handbagage binnen Europa en nog nooit is er iets uitgehaald.
15-09-2010 om 20:04
Toch
Vorig jaar in Zweden mocht de Meseost niet mee in de handbagage in de originele verpakking.
Toen ik het uitpakte en in 3 plakken sneed en tussen boterhammen deed (inderdaad de broodje olifanttruc, nooit gedacht dat die zou werken) mocht het wel.