Vakantie en uitjes

Flora B
08-07-2012 om 15:08
Meerdere campings..
Ik las net hierboven dat Mandarijn naar 3 verschillende campings gaat. Heb je dan eigen kampeermiddel, of huur je iets op de camping.
Wij gaan dit jaar voor het eerst een week op een camping in Oostenrijk en dan 2 wkn in Italie. Ik zie er tegenop om alles weer in te pakken en schoon te maken ( mobile home). Heeft iemand organiseer-tips voor mij?

Shonagh
08-07-2012 om 15:44
Juist fijn
In de jaren dat wij mobil homes huurden, wilde ik juist niet langer dan 1 week. Na 1 week was het meestal een wel zooitje, dus alles inpakken, naar de volgende accomodatie en weer opgeruimd en schoon beginnen. Schoonmaken is zo gepiept in de lege mobilhome, kan wel warm zijn :o) Dus wij begonnen altijd vroeg op zo'n verhuisdag.

Annet
08-07-2012 om 22:30
Hier een vouwwagen
In drie weken staan wij op 3 - 6 campings, afhankelijk van het weer, hoe leuk het is, hoe ver van huis, hebben we zin om onderweg op een camping te overnachten.
We hebben een vouwwagen die makkelijk opzet en afbreekt. Verder zijn we helemaal ingesteld op verplaatsen, dus geen plekjes in de auto die volgestopt worden maar bakken, lades e.d. die zo van de auto in de vouwwagen kunnen en andersom.
Met een stacaravan is het alleen maar makkelijker lijkt me.

Shonagh
09-07-2012 om 00:22
Oeps
zie nu dat je eigenlijk organiseer tips vraagt.
Neem geen koffers mee, want die kan je meestal niet kwijt in een stacaravan. Wij hebben ook met een vouwwagen gekampeerd en bleven max 1 week op een camping. Als je een mobilhome huurt heb je veel minder mee te nemen, vooral als je ook bedlinnen erbij huurt. Wij zijn ook weleens per vliegtuig gegaan en in Frankrijk een auto gehuurd, dus alleen een paar weekendtassen mee.

Manda Rijn
09-07-2012 om 10:55
Yep
1e nacht in een b&b, koken we zelf.
Ik heb dan een weekendtas met wat kleren en de tandenborstels etc. Daar verder geen spullen nodig van ons zelf.
Dan door naar de 1e camping, huren we een caravan met zo'n tent eraan vast. We nemen onze eigen dekens en kussens mee, overtrekken. Dat schoonmaken valt dus heel erg mee, het is maar een kleine ruimte. De avond van te voren pak je zo'n beetje alles in en de dag zelf slenter je wat na het ontbijt met een doekje langs alles, beetje bezemen, vuilniszakje en flessen weggooien en dan op naar de volgende camping. De 2e camping huren we een houten huisje, ook zonder sanitair, 3e caping weer een stacaravan.
De kunst is niet veel mee nemen, elk jaar kom ik WEER tot de conclusie dat we veel te veel kleding mee nemen. Mijn oudste loopt de hele dag in een bikini en trekt dan een simpel jurkje aan als we ergens naar toe moeten. De jongste loopt bij voorkeur ook met zo min mogelijk kleding aan.
Ik heb nu wel van die vacuumzakken gekocht, voor alle handdoeken, die nemen erg veel ruimte in. En ik neem dit jaar meer hydrofiels mee, die zijn klein en nemen genoeg vocht op als de kinderen gaan douchen, scheelt weer een aantal handdoeken.
Oh ja andere tip, vorig jaar heb ik veel oude kleding en spullen meegenomen die nadat ze echt vies waren in de vuilnis verdwenen. Dus kindershirts met vlekken, sokken en onderbroeken met een gaatje, oude handdoeken van mijn ouders meegekregen (waren al een paar decennia oud . En af en toe een handwasje.
Omdat we dit jaar erg back to basic gaan voor ons doen, we hebben 3 weken geen eigen wc, heb ik een campingtoilet gekocht, dat ding is nogal groot dus nog minder mee nemen is dit jaar het grootste struikelbloke.
Inpakken en opruimen niet. Ik zie dat bij andere mensen wel, maar die hebben dan ook idioot veel spullen mee.
Ik bedoel, hoe minder speelgoed je mee neemt hoe minder gezanik je hebt over waar wat ligt. Ze vermaken zich naast de natuur, zwemmen en andere kinderen prima met lege waterflessen en een vakantieboek met stiften.

Manda Rijn
09-07-2012 om 10:59
En verder
een paar pakjes chloordoekjes. En niet absurd gaan zitten schoonboenen en dus s'avonds de spullen inpakken en s'ochtends rustig wat schoonmaken en vertrekken.
gewoon altijd een weekendtasje met de handige dingen los in de auto en verder je niet druk maken. Wij hebben het meestal na 1 week op een plek wel weer gezien dus dit houden we lekker zo vol.
Dit jaar rijden we vanaf de laatste camping direct door naar huis, vorig jaar hadden we die laatste overnachting bij een b&b liever overgeslagen.

ChrisH
09-07-2012 om 12:13
Drie weken zonder eigen wc? (ot)
LOL Manda! Ik begrijp dat drie weken zonder eigen wc voor jou het summum is van 'basic'? Dan hebben wij echt nog nooit een niet-basic vakantie gehad
En on-topic, wij verkassen ook drie keer in drie weken, maar dan met een grote tent. Dat zijn niet mijn favoriete dagen moet ik eerlijk zeggen. D.w.z. het inpakgedeelte vind ik vervelend, maar als je dan onderweg bent naar de nieuwe bestemming vind ik het altijd weer erg leuk.
Een mobilhome is daarbij vergeleken een eitje denk ik. Maak je gewoon niet te druk over dat schoonmaken. Als je alle spullen weer hebt ingepakt in de auto even met een emmertje sop erdoor heen en hup naar de volgende bestemming.
Chris

Flora B
09-07-2012 om 19:00
Oke...
Wij zijn 3 jaar geleden door de controle van de camping binnen geroepen bij de check.. omdat ik waterdruppels op het bestek had laten zitten, ik kon het gaan op poetsen, anders kreeg ik mijn borg niet terug.Dus sinds die tijd poets ik als een tierelier.... maar ik las op de site dat het in Italie 35 euro kost, voor die prijs laat ik het doen.
Ik neem altijd 1 heeele grote weekendtas mee, waar alle kleding van de kinderen in zit, dat is altijd weer lastig inpakken. De buren vorig jaar op de camping waren ook "hoppers" en die hadden per kind 1 bigshopper.. meer mocht niet mee.Wij hebben 2 pubers en een kind van 7 misschien is dat ook nog wel een idee.
Wij zijn nog nooit eerder naar Oostenrijk geweest in de zomer, altijd naar de 30 + bestemmingen, dus ik vermoed dat ik nu meer kleding mee moet nemen voor de kou.
Bedankt voor de tips tot nu toe... en ik moet meer leren go with the flow...

Flora B
10-07-2012 om 21:51
Heee... p
En dat zoeken wij nu ook juist in Oostenrijk...rond de 30 gr....maar de kans is groter dat het niet dan wel zo warm gaat worden.(als het maar niet alle dagen regent, ben ik al wel tevreden)

Manda Rijn
11-07-2012 om 23:33
Heerlijk
nog 2,5 week en we zijn lekker WEG ! dus ik heb lekker vandaag even snel met mijn peutertje een tas gevuld.
zalig lekker tussen de stress hier van werk en school en puberende prepuber en puberende peuterpuber een tas met handdoeken vullen. Balen dat de vacuumzakken een enorme miskoop zijn gebleken, grrrrr die dingen weigerenn.
Van vriendin krijg ik een stapel oude hydrofielluiers die ik na gebruik weg gooi. Idem allerlei oude kleding verzamelt en ook in de tas gemikt, mooi ruimt meteen weer wat op want het komt niet meer mee terug.

Hanny61
12-07-2012 om 12:39
Manda o.t.
Wat raar dat de vacuümzakken een miskoop zijn. Ik heb ze regelmatig gebruikt bij fietsvakanties, inderdaad voor handdoeken en dat ging fantastisch. Die ik had zijn nu kapot, dus ik ben op zoek naar nieuwe. Hadden die van jou een merk(dan koop ik die niet)?

Manda Rijn
12-07-2012 om 14:43
Ehm
ik heb ze op kampeergoed.nl besteld. Ze waren ook vrij goedkoop maar dus ook niet want ze doen het niet. Er zit een lullig los schuifding aan wat je telkens kwijt raakt en verder moet je er heeeeeel erg veel moeite voor doen om die strip dicht te krijgen als je net alles hebt opgerold.
dus vreselijke miskoop. Ik wil volgend jaar wel eens verder kijken naar goede.

Flora B
12-07-2012 om 20:17
Stofzuiger?
Is dat een zak dat je mbv een stofzuiger vacuum kan zuigen? je hebt toch geen stofzuiger bij je??? Ik las het in je eerdere posting, en vroeg me af hoe je dat deed.
Ik wens je iig veel plezier en ( voorstress, oh nee, voorpret)

Chippie
13-07-2012 om 00:26
Organiseertips
Als het moet kan ik voor 5 personen in een uurtje alles pakken.
1 grote koffer met pp 1 lange broek, 1 trui of vest, 5 jurkjes/korte broeken, 7 shirtjes oid, 1 langmouwenshirt, 1 pyjama, 1 paar sokken, slippers en een flinke graai ondergoed mee.
1 grote zwemtas met al het badgoed, badlakens, zwembadspeelgoed, zonnebrand (ligt altijd bij elkaar). Als we aankomen liggen de kinderen binnen 5 minuten in het zwembad.
1 grote toilettas met alle spullen (inpakken in badkamer, voorraad genoeg)
1 nieuwe shopper (AH) met beddengoed, badhanddoeken en theedoeken. Ik heb oud beddengoed speciaal bewaard voor vakantie; ligt dus al bij elkaar.
1 nieuwe shopper (AH) met spelletjes, stiften, potloden, knutselpapier, foamstickers, dvd's, tijdschriften en boeken (bestel ik een week van te voren) etc. Ik grijp nog even het lieveingsspeelgoed (pop, poppenbuggy, etc) mee.
Ik heb standaard een grote EHBO doos in mijn auto. Voor de vakantie heb ik een soortgelijke doos met allerlei handig-komt-altijd-van-pas-spullen. Lucifers, schaar, ducktape, grote en kleine vuilniszakken, tieraps, waxinelichtjes, pen, pijnstillers, reservelenzen, etc mee. Ik vul aan als ik terugkom.
Soms neem ik nog maximaal 1 shopper mee met boodschappen voor de eerste dagen. Dat is wel handig als je doorreist, dan kun je daarin iig de overgebleven boodschappen van de eerste week meenemen.
Ik grijp nog een bal, buitenspeelgoed en de tas met foto/video mee.
Als ik snel kan inpakken, kan ik ook snel verhuizen. Een leeg huisje schoonmaken is geen werk.
Veel peziger!
Manda, meer dan een week van te voren een tasje handdoeken inpakken?

Manda Rijn
13-07-2012 om 13:34
Yep
vorig jaar een dag van te voren en nu kan ik niet wachten met inpakken.
Nee die vacuumzakken zijn niet met een stofzuiger, maar je moet ze oprollen en dan zou de strip dicht moeten, maar dat is een ramp want die strip krijg je met erg veel moeite dicht en dan gaat hij weer open, ook als je er maar 1 handdoek oid in doet.
miskoop.

Annet
13-07-2012 om 13:57
Compressiezak
Wij hebben twee compressiezakken die bedoeld zijn voor een lichtgewicht slaapzak. Er kan makkelijk nog een kussen bij. In de winter gebruiken we ze voor skibroeken.
Wij hebben ze gekocht bij Decathlon. Op de site kan ik alleen een speciale waterdichte versie vinden, maar de vorm en systeem is wel hetzelfde (eerst spullen erin, zak dichtmaken, dopje open en lucht eruit duwen, dopje dicht.
http://www.decathlon.nl/NL/waterdichte-compressiehoes-25-215283078/#

Manda Rijn
13-07-2012 om 14:37
Oh ze werken wel
ik heb het nog een keer geprobeerd, je moet ze andersom oprollen.....
ok aan te bevelen scheelt indd ruimte.

gruffalo
14-07-2012 om 13:03
Meerdere campings
hoi
wij zijn net terug, wij verhuizen ook vaak elke week naar een andere stacaravan. Tips voor inpakken:
- een tas per kind. Ik gebruik van die blauwe ikea-tassen, het kleinste formaat. In totaal 4 tassen die erg mooi in de dakkoffer passen. Nog 1 tas voor handdoeken en beddegoed. In de stacaravan staan ze bij het bed, als je het goed in pakt (per kind) hoef je niet uit te pakken.
- een extra tas meenemen voor wasgoed. hiervoor gebruik ik weer die ikea-tas, neemt leeg bijna geen ruimte in. Alle vieze was gaat hier in, gooi ik meestal onder ons bed. ik was niet tijdens de vakantie als we 2 wk gaan, en dan vult die tas zich langzamerhand. geen vieze zooi tussen schone kleding en geen slingerende vieze was.
- vouwkratten! in veel stacaravans heb je erg weinig bergruimte, de laatste waar we zaten had geen enkel kastje voor boodschappen. Ik heb 3 kratten, die kunnen naast elkaar in de achterklep van de auto. 1 voor boeken/speelgoed/oplaadsnoeren. 1 voor boodschappen (afwasborstel, zout, ...) en theedoeken/vaatdoekjes. en 1 voor schoenen en overige dingen. In de caravan kun je ze op elkaar stapelen, ideaal een soort van klein kastje wat je mee neemt en snel ook weer in de auto kunt mikken. en als je wel alles kwijt kunt in de stacaravan dan nemen de ingevouwen weinig ruimte in (en zijn ze ideaal als je boodschappen gaat doen).
zoals hierboven ook geschreven staat, als je oude versleten spullen hebt dan is dat ideaal om op vakantie mee te nemen. ik heb mijn -tot op de draad versleten handdoeken- op de camping achter gelaten, net zoals wat ondergoed en vaatdoekjes. scheelt weer! toen de kinderen klein waren verzamelde ik gedurende het jaar alle plastic rommel die de kinderen waar dan ook vandaan hadden gehaald (Mac-speeltjes, sintkadootjes van de BSO, ..). Op vakantie hebben ze er heerlijk mee gespeeld en de inhoud van de tas bleef ook op de camping achter.
fijne vakantie,
Gruffalo