Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mei tips gevraagd weekje weg

Heeft iemand een tip om een korte week in de mei vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk door te brengen ? Moet makkelijk op 1 dag te rijden zijn.

Het mag een stacaravan zijn of anders een hotel/huisje.

Alvast bedankt !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

05-01-2009 om 19:41 Topicstarter

Cobi, picardie

Ik lees dat jij hier bent geweest: Camping Chateau Drancourt. Wat vond je er zo allemaal van ?

Manda Rijn

Manda Rijn

06-01-2009 om 14:28 Topicstarter

Niemand ervaring in noord frankrijk, picardie in mei?

hopelijk is er nog iemand die een ervaring wil delen voor de meivakantie in noord frankrijk..

Jujube

Jujube

06-01-2009 om 15:21

Normandië

Ietsje verder rijden en je zit in Normandië; veel leuker! Wij zijn 2 keer 's zomers hier geweest: http://www.liberte-vakantiehuizen.nl/dHuis.php?huis_id=127
Even het duin over en je bent op het strand.
Groet,
Jujube

Manda Rijn

Manda Rijn

06-01-2009 om 15:37 Topicstarter

Dank!

aha dan valt die camping direct af, ik had ook al wat andere negatieve reacties gegoogled.

hmm, normandie... moet wel in 1 dag makkelijk te rijden zijn, ik ben dan 29 weken zwanger.

Manda Rijn

Manda Rijn

06-01-2009 om 21:41 Topicstarter

Geboekt picardie

5 dagen op camping Le Val de Trie, nog geen 300 euro voor een stacaravan. En dat is dat komende zomer en dan in juli met verse baby hopelijk aan het strand hier paar kilometer van huis.

Jujube vraagje (ot)

Hoi Jujube,

Ik heb net de website bekeken van jouw vakantiehuisjes in Normandië en ik vond het er echt heel leuk uitzien! Vooral het nabijgelegen strand spreekt zeer aan. Kan je er misschien nog iets meer over vertellen? Hoe bevallen de huisjes en kan je boodschappen halen in de buurt? Mijn zoontjes zijn 4 en 6 en ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd of er nog meer kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd in de andere huisjes zitten. Ik vind het nl. wel heel leuk als ze speelkameraadjes hebben. Verder ben ik nog nooit in Normandie geweest maar het lijkt me een mooie omgeving.

Alvast bedankt en groetjes

Mariola

Jujube

Jujube

08-01-2009 om 10:23

Mariola

Hai Mariola,

Wij vonden het er heerlijk! De huisjes zijn prima. Woonkamer, open keuken met 2 elektrische kookplaten en een oven. 2 of 3 slaapkamers en prima badkamer en apart toilet. 1 slaapkamer met een 2-persoons bed en 1 of 2 slaapkamers met 2 1-persoons bedden. De huiskamer heeft openslaande deuren naar een terras met een grote picknicktafel. Er zijn 16 huisjes en een eindje verderop is een camping (heb je geen last van verder). Tussen het terrein met de huisjes en de camping is een klein gebouwtje met een boulanger. Daar kun je 's ochtends heerlijk stokbrood en croissants halen.
Tussen de huisjes is een veldje en naast het terrein een heel groot veld met een speeltuintje. Dan het duin over en je bent op het strand. Groot verschil tussen eb en vloed; bij eb kun je heel ver lopen en krabbetjes zoeken e.d. Je kunt ook erg goed vliegeren op het strand.
Er zijn bijna alleen maar mensen met kinderen. Het grootste deel van de huisjes wordt verhuurd via een franse aanbieder (clevacances). Wij hebben daar ook gehuurd, is een stuk goedkoper dan via liberte vakanthiehuizen (scheelde bijna 200 euro per week).
Het is makkelijk in 1 dag te bereiken; is ongeveer 700 kilometer als ik het me goed herinner.
Er is 1 supermarkt in Creances zelf (5 minuten met de auto) en een hele grote in Lessay (10 minuten rijden) en daar zijn ook nog meer winkels en een Lidl.
In Normandie is verder veel te doen en te zien. Wij hebben 't er in ieder geval heerlijk gehad. En het is heel goedkoop in vergelijking met andere aanbieders!
Groet,
Jujube

Jujube

Hoi Jujube,

Dank je voor je uitgebreide beschrijving. Het lijkt me een geweldig vakantieadres! Ik heb de site van Clevacances bekeken, maar vrijwel alle huisjes in Creances zijn helaas al verhuurd in de zomervakantie ;-(
Via Liberte vakantiehuizen is er nog wel e.e.a. beschikbaar, maar inderdaad tegen veel hogere prijzen. Maar zelfs als we via Liberte boeken, zouden we voor deze huisjes nog flink wat minder betalen dan de €700 euro die we vorig jaar per week neertelden voor een stacaravan op een camping in de Drome. Het lijkt mij dus zeker het overwegen waard!

Nog een vraagje: waren er tijdens jouw vakanties in Creances ook Nederlandse kinderen aanwezig in de huisjes, of alleen Fransen?

Nogmaals bedankt voor de info en groetjes

Mariola

Jujube

Jujube

11-01-2009 om 00:35

Mariola

Hai Mariola,
Ja, er waren zeker Nederlandse kinderen. Mijn dochters hebben nog steeds contact met 2 meisjes die we daar 2 1/2 jaar geleden hebben ontmoet. Er waren toen 5 Nederlandse gezinnen, geloof ik. En het jaar daarna ook.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.