Vakantie en uitjes

Picasso
17-01-2011 om 12:56
Meivakantie ipv zomervakantie
Vanwege de extreem hoge kosten hebben wij het plan om dit jaar in de meivakantie op vakantie te gaan ipv in de zomer. Het scheelt namelijk zo'n 1500 euro.
Wie doet dit nog meer? En wat doen jullie dan in de zomer? Ook nog weg maar dan heel goedkoop of gewoon thuisblijven en dagjes weg?
Ook vraag ik me af wat fijne bestemmingen zijn in de meivakantie op een dag rijden vanaf utrecht af.

Puck
17-01-2011 om 12:59
Nee
De meivakantie is veel korter dan de zomervakantie. Wij gaan meestal ruim 3 weken kamperen en dat lukt dus niet in de meivakantie, zeker niet dit jaar, is maar 1 week.

Picasso
17-01-2011 om 13:16
Twee weken
Oh ja, had natuurlijk even moeten vertellen dat wij 2 weken meivakantie hebben (totaal 16 dagen vrij). En in de zomer ben ik 3 weken vrij. Ook huren wij altijd een stacaravan waardoor de kosten in de zomervakantie erg hoog zijn.

Picasso
17-01-2011 om 14:24
Helaas wel
Pelle, we hebben al een paar keer wat online berekeningen gedaan en het verschil is echt enorm. We boeken altijd via vacansoleil. Voor twee weken kom je nu (wordt elk jaar duurder) echt rond de 1800/2000 euro uit en in de meivakantie 500/700. Wat ook opvalt is dat het goedkope type stacaravan bijna nergens meer beschikbaar is.

Puck
17-01-2011 om 14:49
Niet via organisatie boeken
In dat geval zou ik eens gaan neuzen of via de camping zelf boeken niet veel goedkoper is. Of dat er andere aanbieders op dezelfde camping voor minder geld hun stacaravans aanbieden. Ik weet overigens niet hoe het in Frankrijk is, maar in Italië zijn in de meivakanties veel faciliteiten (met name zwembad) nog niet open, wel iets om misschien rekening mee te houden.

Picasso
17-01-2011 om 14:56
Puck
We hebben ook bij een aantal campings gekeken om zo de organisatie te omzeilen. Maar ik vind het nogal een puzzel en heb daar meestal (en dan nog is de meivakantie vele malen goedkoper) niet veel tijd voor. En als het om vakantie gaat ga ik stiekem wel voor gemak
We houden met het zoeken naar een camping zeker rekening met de faciliteiten die open moeten zijn. Nu een camping op het oog waar de hele meivakantie animatie is. De meeste hebben het 1 van de 2 weken, ook prima.
Maar goed, nog geen mensen dus die de meivakantie ipv zomervakantie weg gaan? Afgelopen jaar zijn we helemaal niet weg geweest (vanwege de kosten) dus ik snak al naar vakantie

jutter
17-01-2011 om 15:07
Ja hoor, jarenlang gedaan
Wij zijn jaren alleen in de meivakantie op vakantie geweest. Heerlijk naar Zuid-Frankrijk, de prijzen zijn veel beter, dus wij konden ons luxe huizen veroorloven met zwembad. Vaak was het weer ook prima, juist niet te warm. Nog een groot voordeel: het is daar in de zomer afgeladen vol met toeristen maar in de meivakantie is het net gezellig druk. Dus wel alle terrasjes open, maar niet hoeven vechten voor een plekje etc. Alle bezienswaardigheden makkelijk te bekijken.
In de zomer bleven wij dan thuis, kind nog een week naar kamp en verder wat vermaak in eigen land. 1 attractiepark, een keer een tocht met de trein of fiets, Museum, logeren bij Opa en Oma etc.
Jammer genoeg dit jaar maar 1 week vakantie in mei, dus dit jaar maar eens het plan om in de zomer te gaan.
Heel veel plezier!

Moppeke
17-01-2011 om 18:40
Meivakantie lekker goedkoop
Hoi Picasso,
Wij hebben een paar jaar de meivakantie in Italie doorgebracht. Twee weken op een grote camping aan het gardameer in een mooie stacaravan met alles erop en eraan kost je dan max. 400 euro. Voor twee weken. Vorig jaar is dat zelfs gelukt voor 280 euro via Go4Camp.
Het loont ontzettend de moeite om in augustus al te kijken welke vroegboekacties er zijn bij de diverse verhuur organisaties voor stacaravans.
Locaties zijn dan Gardameer, en een aantal grote campings richting Venetie.
Alleen weet je dan niet wat het weer doet. Afgelopen jaar veel regen gehad, maar ons desondanks prima vermaakt.
Dat in Italie in de meivakantie veel dingen nog niet open zijn op een camping herken ik niet. Sommige campings openen pas later in mei, dan zijn ze gewoon nog gesloten. Maar het vertier, de winkel, zwembad, alles is gewoon open.
Lekker doen, het scheelt je veel geld en zo kun je veel besparen en toch een prima vakantie hebben!
Groetjes, Moppeke

Muriel
17-01-2011 om 21:24
Spanje
Een oud-collega van mij ging vorig jaar in de meivakantie naar noord-Spanje i.p.v. de dure zomervakantie. Ze trof 2 weken regen en het was koud, dus zwembad en strand was er niet bij. Dus ik zou wel goed bekijken wat het weer doorgaans doet op de plaats van bestemming.
Zelf zijn we vorig jaar met een aanbieding in de meivakantie naar een all-inclusive in Turkije geweest. Natuurlijk niet echt goedkoop, maar voor 500 euro p.p. ben je wel helemaal klaar incl. reis én verblijf. En meer zekerheid wat het weer betreft! Aanrader: hotel sidekum in Side (Kumköy). Geboekt via de goedkoopste aanbieder; Tjingo.
Groetjes,
Muriel

Tijgeroog
17-01-2011 om 23:42
Venetie
Dat is dan wel een lange dag rijden. Maar een goed seizoen, nog redelijk rustig, erg betaalbaar, behoorlijk goed weer (zwemmen in zee is mogelijk). Wij hebben op deze camping gestaan.
http://www.deifiori.it/ned/deifiori/camping.php
Animatie is er alleen nog niet in die periode. Mocht je daar in de buurt iets zoeken, let er dan op dat nog niet alle zwembaden geopend zijn. De campings in die omgeving gaan eind april pas open, het verschilt in die periode qua prijs niet veel of je op een hele simpele of hele luxe camping zit.

jippa
18-01-2011 om 11:26
2 keer italie
Heerlijk vinden wij het. Twee keer Italie, 1 keer heel mooi weer en 1 keer heel slecht, maar beide keren heerlijk rustig (op de bonnefooi) en lekker goedkoop. We hebben niet gekampeerd overigens. Dit jaar gaan we naar Zuid Italie.
In de zomer is het in de stad waar wij wonen lekker rustig, er dienen zich bovendien altijd veel leuke dingen aan en verder gaan we nog wat op fietsvakantie niet te duur. Die 6 weken vliegen om.

Chippie
18-01-2011 om 12:06
Wat mij tegenhoudt!?
Wat mij tegenhoudt is dat zes weken zomervakantie voor de kinderen wel heel erg lang zijn. Vriendjes en vriendinnetjes zijn weg, zes weken BSO vinden ze echt niet leuk, etc. Twee keer één tot anderhalve week gaan is duurder dan één keer 2,5 week.

Moppeke
18-01-2011 om 15:30
Chippie
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet.
In de zomer kun je ook voordelig iets last minute boeken. En je kunt ook op een leuke SVR camping (kamperen bij de boer) je heel leuk vermaken met een beperkt budget. Sommige boeren hebben zelfs een De Waard tent in de verhuur die per week echt niet veel kost.
Het is even zoeken, maar met een beetje creativiteit lukt het zeker om in de zomer voordelig nog weg te gaan. Wil je zekerheid en een plekje op de boerencamping, dan is nu reserveren wijs.

Picasso
18-01-2011 om 17:16
Goede tips
Bedankt voor de reacties! Even wachten tot vriendlief toestemming heeft op zijn werk en dan gaan we zoeken en boeken. Redelijke kans op mooi weer en een leuk zwembad is het enige wat echt belangrijk is.
In de zomervakantie komen we die zes weken trouwens makkelijk door. Kinderen gaan graag naar de BSO, gaan graag logeren, spelen net zo makkelijk elke dag buiten en de helft van de tijd moeten wij gewoon werken. En als we nog iets leuks last minute en low budget vinden is dat leuk, maar hoeft niet per se.
Grote kans ook dat we dit jaar weer een abonnement op de dierentuin nemen, daar is genoeg te beleven op verveel-dagen

Picasso
19-01-2011 om 12:29
Zuid-frankrijk
De kogel is bijna door de kerk! Als het goed is gaan we vanavond een camping in Zuid-Frankrijk boeken (Domaine de la dragoniere). Ze hebben de hele meivakantie animatie (betaal je wel extra voor maar wel met 30% korting), meerdere verwarmde zwembaden, eentje zelfs overdekt en op 5 km het strand. Ook de recensies op Zoover zien er goed uit. Heb er nu al zin in!
Kent iemand heel toevallig deze camping?