Vakantie en uitjes

Picasso
13-08-2012 om 13:40
Meivakantie italië
Komende meivakantie willen wij twee weken naar Italië na 2 keer Zuid-Frankrijk. Alleen heb ik zitten speuren en nog niet kunnen vinden wat we zoeken. Misschien heeft iemand hier een goede tip.
We zoeken een camping met goede en verwarmde en leuke zwemfaciliteiten en met stacaravans met 3 slaapkamers. Regio Toscane, Veneto of Emilia-Romagna. Had de camping Pra delle torri gevonden maar daar schijnen de meeste zwembaden pas half mei open te gaan.
En als iemand me kan vertellen hoe het weer meestal in die regio's is begin mei dan zou dat ook super zijn

JansjeRommy
13-08-2012 om 13:54
Weer
Wij vinden Italie in mei heel fijn, omdat het niet druk is een ook niet duur. Het weer kan wel instabiel zijn, eigenlijk is het jarenlang niet zo best geweest, maar het kan ook zo maar heerlijk zijn. Dieptepunt was een meivakantie dat het tot 6 graden daalde, dus je moet wel met alles rekening houden.Campings ben ik niet in thuis, wij zijn agriturismofans. Maar daar komen vast nog wel tips op.

lisbeth
14-08-2012 om 10:39
Toscane
Le capanne of norcennu girasole, beide mooi. De eerste wat kleiner dan de tweede. Over albatros hoor ikook goede verhalen. Die camping die je zelf noemt moet ook mooi zijn maar ik ben toch altijd bang voor muggen aan die kant.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Picasso
15-08-2012 om 11:25
Reactie
De wisselvalligheid van het weer is juist waar we bang voor zijn. Daarom is een verwarmd zwembad in elk geval een must.
Park Albatros zijn we een paar jaar geleden geweest en is zeker een optie. Norcenni heb ik ook naar gekeken maar zie ik nogal wisselende recensies over. Die andere camping zal ik eens bekijken.
Bedankt in elk geval en hopelijk komen er nog meer reacties.

ChrisH
15-08-2012 om 11:55
Twee andere
Picasso, in mijn lijstje met mogelijke campings heb ik bij Italië nog camping Luxor bij Siena staan en camping Lucherino bij Monticello Amiata staan, allebei in Toscane. Ik ken ze geen van beiden uit ervaring, maar misschien zit er wat bij voor jullie?
Chris

winacoye
19-08-2012 om 20:18
Nooit meer norcenni
Voor ons nooit meer Norcenni, wij zijn er 2 x geweest in de zomervakantie, maar de laatste keer is ons niet goed bevallen. Het is een grote camping, die ieder jaar groeit. Er komen voornamelijk Nederlanders, veel jongeren en daarmee ook veel herrie (in de nacht) de beveiliging is een lachertje.
Pra delle Tori is daarentegen een prachtcampig. Onze ervaring met muggen is dat deze vooral ten zuiden van Venetie het leven erg onplezierig maken. In Caorle werd wel 2 x in de week gespoten, maar wij hadden daar niet veel last van muggen.
In de meivakantie hebben wij voor het zuiden van het gardameer gekozen, bijna alle campings (wij huren een sta-caravan) zaten echter al vol! Op Altomincio was nog wel plaats.Voor ons de 1e keer in de meivakantie, dus wij hopen op goed weer!

JansjeRommy
20-08-2012 om 16:16
Zoveel leuke regio's
En dan snap ik nooit dat zoveel Nederlanders bij elkaar gaan zitten bij de meren of in Toscane.....of is dat een deel van de lol?

Picasso
20-08-2012 om 16:27
Jansje
Qua Italië hebben wij een bepaalde maximum afstand die we kunnen reizen en dan kom je rond Toscane uit. We zoeken ook altijd een camping met goede faciliteiten en zwembaden en dan kom je gauw op iets uit waar veel Nederlanders zitten. Maar sinds wij in de meivakantie op 'zomervakantie' gaan hebben wij geen last meer van topdrukte. Sterker nog, dit jaar in Zuid-Frankrijk waren er in de laatste week nog maar 4 Nederlandse kinderen op de camping (2 van ons en 1 die niet eens in NL woont).