Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nikki

Nikki

23-01-2010 om 21:02

Meivakantie naar noord frankrijk?

Omdat we het prijsverschil tussen zomervakantie en meivakantie wel erg groot vinden, willen we misschien in de meivakantie een week weg.
Nu leek het mij eens leuk om naar een camping te gaan en daar een stacaravan/chalet oid te huren. We willen wel graag naar frankrijk, maar niet te ver naar het zuiden, vanwege lange reisduur.
Maar nu twijfel ik. Want is het wel een beetje lekker weer begin mei in het noorden van Franrijk? En is er dan wat te doen op de camping? Tot nu toe vind ik allemaal campings die pas in de zomer een animatieprogramma hebben, wat mij voor onze dochters erg leuk lijkt. En ik zie overal op internet van die prachtige zwembaden met glijbanen, maar als het dan nog te koud is vind ik dat voor mijn dochters wel weer sneu als ze daar geen gebruik van kunnen maken.

Ik ben dus benieuwd of iemand ervaring heeft met vakantie in mei op een camping in Frankrijk.
Ik ben nog helemaal nieuw op het gebied van camperen en Frankrijk, dus alle reacties zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

23-01-2010 om 22:13

Waarschijnlijk koud en rustig

Waarschijnlijk is het zwemwater en de temperatuur redelijk koud in april/mei. Ook zal het overal erg rustig zijn. En weinig kans op een animatieprogramma. In de omgeving van St. Tropez is het dan precies goed; niet te warm, leuk veel dingen doen, niet te druk. Maar noord-frankrijk? Neem dan je fleecejack en lange broek maar mee! In Noord-frankrijk heb je wel wat campings met verwarmd water (een must) of zelfs een binnenbadje.

Vera*

Vera*

23-01-2010 om 22:51

Onze ervaring

Wij hebben in de buurt van Orleans een paar dagen gestaan. De camping had een binnenzwembad maar wij waren de enige op het toerveld. Het was in de meivakantie en het weer werkte ook niet mee. De kinderen hadden alleen elkaar en na drie nachten zijn we verder getrokken. Uiteindelijk bij een hele leuk camping vlakbij Clermont Ferrand terecht gekomen. Daar werd het overdag tegen de dertig graden en hebben de kinderen heerlijk kunnen zwemmen in het verwarmde bad. De eigenaar was getrouwd met een Francaise en de camping was erg leuk. Er waren relatief veel Nederlands gezinnen omdat 'wij' meivakantie hadden. Hij ligt alleen niet in Noord Frankrijk.

reina

reina

24-01-2010 om 17:57

Nikki

Qua campings heb ik geen tips, want wij gaan nooit naar grote campings, wel heb ik ervaring met noord-Frankrijk (Normandie bijv) in de meivakantie. Het kan er dan erg fris zijn, al kun je het ook goed treffen. Noord-Frankrijk is natuurlijk sowieso een gebied waar je regen en koud weer kunt hebben, ook in de zomer. Wil je zeker zon, dan moet je naar zuidelijker streken, ook Zuid-Frankrijk kan nog kil zijn in de meivakantie.

Tja

Tja

25-01-2010 om 15:20

Vorig jaar gedaan

Vorig jaar zijn we met de tent naar Beaunne gegaan. Wel erg last minute besloten waar we heen gingen: we wilden weg, maar het moest wel een beetje mooi weer zijn. Dat was het dus: een beetje. Rond de 20 graden, soms een enkele druppel regen, soms een lekker zonnetje. Geen buitenzwembad-weer! Animatie kun je wel vergeten in die periode. Ik zou niks boeken, maar op het laatste moment bekijken hoe het weer is en dan beslissen.

reina

reina

25-01-2010 om 15:27

Vorig jaar

Toen was het in Frankrijk relatief slecht weer in de meivakantie, wij wilden die kant op gaan, maar hebben het niet gedaan vanwege de weersvoorspellingen (terecht, naar bleek, nu hadden we 2 weken stralend zomerweer in Tsjechie, terwijl ik meerdere mensen sprak die slecht weer in Frankrijk gehad hadden), dus de tip op het laatste moment te beslissen is een hele goeie!

Nikki

Nikki

25-01-2010 om 22:12

Moeilijk moeilijk

Ik ben nu hele dagen aan het kijken naar allerlei campings in Frankrijk en maak het mezelf daar niet makkelijker mee.
Nu is bij ons een beetje de twijfel gekomen om misschien toch een stuk verder naar het zuiden te rijden met meer kans op mooi weer en dan dus te zoeken naar een camping met zwembad, glijbanen e.d. of we gaan naar het noorden van Frankrijk en gaan daar omgeving bekijken.
Ik denk dat het voor ons inderdaad wel verstandig is dat we nog wachten met boeken.
Ik wil iedereen bedanken voor alle tips die ik heb gekregen.

Groetjes,
Nikki

En tips en leuke campings blijven welkom hoor.

Flora B

Flora B

26-01-2010 om 10:32

Nou...glijbanen...

Dat ga je echt niet gebruiken in die periode of je moet zo'n enorme bikkel zijn. Het water is vaak niet verwarmd en dan is het niet te doen. Wij zijn meerder malen naar Mallorca geweest in de meivakantie, maar te koud om te zwemmen, ook de zee is dan nog koud.Ik vind het zelfs in Turkije te koud om in de meivakantie te zwemmen. Waar ik voor zou gaan is een overdekt zwembad op de camping en in een mooie omgeving... ( maar je zult zien dat die al veel volgeboekt zijn in de meivakantie, en de prijs ligt in die week al weer een stukje hoger)

Vera*

Vera*

26-01-2010 om 11:07

Clermont ferrand

De camping die ik bedoelde is geen grote camping maar het rechttoerechtaan zwembad is wel verwarmd. 's Nachts koelde het er flink af maar omdat dat zwembad afgedekt kon worden was dat niet erg. Toen wij er waren is het andere bad gevuld en dat was toch koud! (volgens de kinderen dan, ik steek mijn grote teen er nog niet in).
Als je naar een camping op zoek bent houd dan wel de hoogteligging in de gaten. We kwamen meer uit het westen vandaan door het vulcanisch gebied en dat ligt hoog. De temperatuur was daar maar liefst 6 graden Celsius en er zat nog geen blaadje aan de boom. CF ligt laag en daar was het toen ruim 20 graden Celsius met bloeiende bloemen.

merene

merene

27-01-2010 om 21:14

Vera

Over welke camping heb je het? Wij zoeken nog een camping in de buurt van CF.

merene

merene

29-01-2010 om 20:53

Vera

Dank je wel. Ik zal er eens naar kijken.

Vera*

Vera*

30-01-2010 om 12:13

Merene

Er komen ook passanten en die staan aan de 'inrijstraat'. Als je langer blijft dan sta je op de hofjes en dat is heerlijk rustig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.