Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Knurf

Knurf

02-12-2008 om 13:30

Met cirkel naar frankrijk in de zomer

Oké, ik ben er vroeg bij. Maar bij cirkel zijn de 1-ouderreizen voor 2009 vrijgegeven, dus ik ben vast gaan kijken.

Vorig jaar ben ik op eigen gelegenheid naar Noord-Frankrijk gegaan met mijn dochter, maar nu wil ik graag iets meer aanspraak. Dus overweeg ik om naar Argeles sur Mer te gaan in augustus. Maar ... is dat wat? De camping ziet er mooi uit, en de kans op goed weer is groter dan in Noord-Frankrijk. Maar ik ben niet zo dapper, dus ik zou me graag mentaal wat kunnen voorbereiden.

Wie heeft er ervaring met cirkel? Zijn die 1-ouderreizen leuk? Is het leuk voor enigkinderen (mijn dochter is maar alleen)? Is het te doen om er met de bus heen te gaan, of is vliegen handiger/comfortabeler? En hoe goed zijn de tenten?

Afijn, zo maar wat vragen die in me opkwamen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

02-12-2008 om 14:43

Knurf:
"Wie heeft er ervaring met cirkel? Zijn die 1-ouderreizen leuk? Is het leuk voor enigkinderen (mijn dochter is maar alleen)?"
Mijn ervaring (1 keer, niet met Cirkel, niet Frankrijk) is: Ja, dat is leuk. Ook voor enigkinderen denk ik.
Je moet een beetje geluk hebben met de groep, dat wel -ik had geluk; niet te klef maar wel aanspraak.

Echt super!

Ik ben vorig jaar met mijn 2 dochters met cirkel op vakantie geweest en het was echt helemaal SUPER!!!!

De tenten vind ik prima, genoeg ruimte, zeker als je maar met zijn 2-en bent. Als je 3 kinderen hebt, zou ik wel een bijzettentje erbij aanvragen, want dat wordt wel wat klein. Het leefgedeelte is ruim genoeg, een koelkastje, 3 pits kooktoestel en een tuinset, je hebt alle luxe vind ik.

Ik ben in Italie geweest en kan dus niets over Frankrijk zeggen.

Tuurlijk ligt het ook aan de groep hoe de vakantie is, maar het is toch gek als er binnen zo'n groep niemand is waar jij een klik mee hebt. De kinderen vinden elkaar automatisch wel, mede ook door de aktiviteiten en de enthousiaste begeleiding die er is. Mijn dochter is sociaal wat minder sterk, maar die heeft zich prima vermaakt.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, voor zover ik kan, zal ik ze beantwoorden!!!

amk

amk

02-12-2008 om 15:42

Super

hier ook super ervaringen. Ik ben met een dreumes geweest. Op eigen gelegenheid naar midden Frankrijk. Ik vind in de bus zitten namelijk nog veel erger dan zelf in 2 dagen rijden.

Het leuke is dat er idd aanspraak is. Je kind heeft leuke activiteiten en jij hebt even tijd voor jezelf. Ik heb heerlijk hardgelopen toen dochterlief bezig gehouden werd. Maar vooral 's avonds heb je gezelligheid. Als je alleen gaat zit je dan ook meestal echt alleen. Vorig jaar ('07) zaten we wegens slecht weer veel binnen in het huis ook de tentbewoners. En we gingen ons eigen gang, we hadden een leesclubje en een spelletjes clubje. Maar erg gezellig. Dit jaar waren we maar met 6 volwassenen en zaten we meestal met z'n allen buiten te lezen en wat te kletsen.
De week naar Creuse is er dit jaar niet meer bij die is overgegaan naar een andere organisatie.

Dit jaar ga ik niet met Cirkel maar volgend jaar staan ze zeker weer op het lijstje om te kijken of er wat leuks is.

groet,
Angela

Bus

ik ben met de bus gegaan, dat was voor mijn dochters (12 en 14 jaar) voor het eerst, ik had dat wel al vaker gedaan. Ik vind het heerlijk om met de bus te reizen, je stapt 's avonds in, er worden al contacten gelegd, erg gezellig. Ook worden er films gedraaid, maar je kan ook lezen, muziek luisteren of wat dan ook. Op een gegeven moment wordt het stil in de bus en gaat iedereen slapen.
Je wordt 's ochtends vroeg wakker en dan ben je al in een mooie omgeving, dus dat laatste stukje is ook neit erg meer.

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar voor kinderen tot 13 jaar is er een uitgebreid programma waar je aan kunt deelnemen. Dat is ook het mooie, er mag veel, maar moet niets!!!
Of je dus veel contact opzoekt, of meer op jezelf bent is ook allemaal prima. Ik vond vooral de avonden erg gezellig, lekker borreltje erbij en leuk ouwehoeren.

Ik ben van kleins af aan gewend te kamperen, dus ik vind het echt goed te doen. 's Nachts naar de wc, dat blijft vervelend op een camping, ik moet ook regelmatig, maar ach, dat hoort er nu eenmaal bij.
Je hebt 2 slaapcabines met echte bedden en de leefruimte is voor mij groot genoeg.

amk

amk

02-12-2008 om 20:13

Mijn voordeel:

Franse collega's. Ik boek dus in nederland al een hotel voor onderweg. Ik maak het mezelf makkelijk door dochterlief zo ongeveer bij de Belgische grens achter een dvd te parkeren, en heb een goede navigator gekocht.
De eerste keer kreeg ik dus pech en stond ik op de perifirique op een wat lastig punt. Ach ik heb wel de Eifeltoren gezien toen.

Dit jaar belde mijn franse collega, die wist hoe laat ik bij mijn hotel wilde zijn en dus hoe laat ik weg ging uit NL, dat het bij Parijs helemaal vast stond. Hij stond er ook in. Hij ging even uitzoeken of de andere kant wel reed. Niet dus. Ik kon dus maar beter even eerder wat langer stoppen zodat mijn dochter naar het toilet kon. Die was net een maand of 2 zindelijk en dat wist hij want zijn zoontje zat in de zelfde fase. Heerlijk zulke collega's.

In zo'n bus slaap ik niet. Dat wordt ook dit jaar mijn probleem vanuit Kaapstad terug met een nachtvlucht. Ook nog eens met KrapLM. Op de heenweg tracteer ik mijzelf op een nachtje Hilton Schiphol. Hoef ik niet zo vroeg mijn bed uit en de trein in in de spits met een peuter met een ochtendhumeur.

Dat plassen tijdens het kamperen heb ik nooit zo'n last van en voor mijn dochter heb ik nog een pot mee. Nu is dat al net zo'n droogkloot als ik. Ze gaat nu om half 8 naar bed en gaat dan de volgende ochtend pas om 9 uur of later naar de wc.

groetjes,
Angela

Agnes

Agnes

02-12-2008 om 23:13

In argeles geweest

Ik ben een paar jaar geleden met Cirkel naar Argeles geweest. Ik wilde wel een beetje luxe dus heb ik een stacaravan gehuurd en ben met het vliegtuig gegaan. Zelf rijden vond ik veel te ver en de bus zag ik niet zitten. De kinderen heb ik amper gezien, die hebben zo snel contact daar. Met de andere alleenstaanden hadden ik leuk contact, we hebben uren koffie gedronken bij de strandtent (nederlandse eigenaar, ben zijn naam kwijt) en ook de flessen wijn 's avonds gingen hard. Niks geen verplichtingen naar elkaar toe, het was gewoon beregezellig.

Vera*

Vera*

03-12-2008 om 08:52

Autoslaaptrein

Zeker als je het prettig vindt om je auto bij je te hebben voor uitstapjes, kun je ook de autoslaaptrein nemen.
Je kunt natuurlijk ook 'gewoon' met de trein gaan.

Agnes

Agnes

03-12-2008 om 20:28

Knurf

In Argeles zijn meer tenten in de verhuur dan stacaravans. Als je voor een stacaravan kiest zou ik niet te lang wachten.

Mamasan

Mamasan

04-12-2008 om 09:57

Cirkel

Ik ben drie jaar geleden in Argelés sur Mer geweest met Cirkel. Oudste was toen 6 en vond het helemaal geweldig. Ze moet altijd een beetje wennen aan nieuwe omstandigheden en kinderen, maar de leiding heeft daar zoveel ervaring mee dat ze het al na een dag heel erg naar haar zin had. Ik heb mijn dagen voornamelijk op het terrasje bij mijn stacaravan doorgebracht (met baby van 5 maanden) en mijn oudste heb ik amper gezien. Die struinde met al haar vriendjes over de camping. Ik ben nu drie keer met Cirkel weg geweest en heb eigenlijk nog nooit een ongezellige groep meegemaakt. Ik ben niet zo'n heel sociaal type, maar het is wel fijn als je 's avonds met volwassenen een wijntje kunt drinken. Wil je wel de hele dag op sjouw met een clubje mensen, dan kan dat ook.
Vorig jaar (Creuse, net als amk) ben ik met de auto gegaan, was prima te doen. Argeles lijkt me wel een beetje ver met de auto. Ik ben destijds met het vliegtuig gegaan. De bus zou ik niet zien zitten, maar ik heb niet echt negatieve verhalen gehoord (kwestie van 'instelling' denk ik).

amk

amk

04-12-2008 om 12:04

Even bellen

dan moet je ze even bellen, wil ook nog wel eens helpen.
Maar het kan natuurlijk veranderd zijn.

Angela

Agnes

Agnes

04-12-2008 om 20:31

Knurf

Ik zat te kijken op de site van Cirkel en zie dat ze dit jaar naar een andere camping in Argeles gaan. Ze gaan nu naar een kleine camping (90 plaatsen) terwijl ik een paar jaar geleden met Cirkel in Argeles op een megagrote camping zat. Hebben ze nergens anders stacaravans?

amk

amk

04-12-2008 om 21:11

Knurf

Ja, maar niet helemaal alleen hoor. Het is een speciale groepsreis via Djoser junior. Reizen voor de allerkleinsten. Dus dan is er vast voor mij ook wel aanspraak.

Mamasan

Mamasan

05-12-2008 om 10:53

Is nog bestemming met stacaravan

Ik had ook al even op de site van Cirkel gekeken. Volgens mij is er een nieuwe bestemming in Frankrijk, waar ik wel de mobile homes bij zag staan. Dat was een bestemming ook vrij diep in het Zuiden (richting Nice), dus wel een eind rijden.

amk

amk

05-12-2008 om 19:01

Klopt (duur)

maar ik heb dan ook wat af te sluiten na 2 jaar. En ik wil weer eens iets dat ook voor mij op een vakantie lijkt. (Ik verveelde me te pletter daar in the midle of nowhere in Frankrijk) Ach en een huisje zo alleen heb ik thuis ook wel.

Maar ik lig er geen nacht wakker van en vind het elke cent waard. Bij het boeken bleek het ook nog eens goed koper als in mei toen ik mijn proefberekening deed. Nu wordt het zaak nog even voor 1 januari te betalen. Is belasting technisch voordeliger.

groet,
Angela

Lynna

Lynna

07-12-2008 om 10:19

En met pubers?

Is Cirkel met pubers ook leuk, of vooral met kleinere kinderen?

Tinus_p

Tinus_p

07-12-2008 om 13:08

Lynna

Lynna:
"Is Cirkel met pubers ook leuk, of vooral met kleinere kinderen?"
Dat hangt niet af van de reisorganisatie, maar van het soort vakantie.
Ik ben afgelopen jaar naar de Ardennen geweest met Labyrinth: Sommige van de andere pubers zitten nog steeds in de msn en hyves van mijn kinderen............

amk

amk

07-12-2008 om 20:18

Nee niets medisch

maar wel 'vermogen' volgens de belastingdienst. En door in december te betalen kan ik net onder de grens blijven. Dat is dan weer het voordeel van een dure reis.

De financieel adviseur denkt er heel anders over. We kunnen het gebruiken om een vermogen te gaan verwerven. (Deze uitspraak was van voor de kredietcrisis)

Lynna

Ik was afgelopen jaar met mijn twee dochters van 12 en 14 jaar met cirkel. Er waren ontzettend veel kinderen en ook heel veel pubers. Zij vonden elkaar al heel snel en trokken gezellig met elkaar op (stappen, zwemmen enzovoort).
Wat al eerder geschreven is, let wel even op de leeftijd die cirkel erbij zet. Als je t/m 18 jaar doet, zijn er zat pubers.

Lynna

Lynna

08-12-2008 om 16:29

Pietlutten

Nou zijn mijn zoon en ik nogal pietlutten en we hebben het graag stil op de camping 's avonds na 12 uur. Heb je dan niet op die 1-ouder vakanties dat iedereen bij elkaar gaat zitten en 's avonds gezellig een feestje bouwt? Zodat als je daar niet aan mee wilt doen, je niet kunt slapen?

Kan alleen van mijn reis spreken...

maar bij ons werd daar heel erg op gelet, zowel door de mensen van cirkel, als wij zelf.

Kijk het voordeel is, we hebben allemaal kinderen in een tent slapen en we willen allemaal niet dat ze wakker worden.

Er wordt wel gezellig bij elkaar gezeten, maar heel veel herrie was er niet. Als je er niet aan mee wilde doen of gewoon een keer vroeg naar bed wilde of wat dan ook, was dat geen enkel probleem. Ik ben iemand die redelijk slaap nodig heeft, dus ik ging regelmatig eerder dan de rest, maar ik had er geen last van.

amk

amk

09-12-2008 om 13:59

Ook

dezelfde ervaring, niet met cirkel, maar wel met een camping in nl met een 1-ouderveld. Het was vaak erg gezellig 's avonds maar niet luidruchtig want idd de kinderen sliepen en die wilden we graag in de tenten houden. Konden wij ons tenminste wagen aan goede gesprekken, kampvuur en lekkere drankjes. Dit was geen georganiseerde groep, maar we trokken gewoon naar elkaar toe. Ik zat er niet elke avond bij en dat was ook prima.

Het was ook steeds een wisselende groep. En iedereen dacht er blijkbaar hetzelfde over. Zelfs de campingbeheerder kwam braaf zijn rondjes bij ons langs fietsen. Om 11 uur moest het stil zijn. Om half 2 kwam hij er meestal bijzitten, dan was de rest van de camping in diepe rust. Alleen onze barbecue wilde maar niet uit......

groet,
Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.