Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Met de auto naar vakantieadres

Wij gaan met vakantie 1 dag reizen met de auto . Maar hoe zorg je ervoor dat kinderen die tijd een beetje geanimeerd doorkomen? Een boekje, muziek, wat lekkers .. maar ik ben bang dat na een (half)uurtje dat allemaal bekeken is. Heeft iemand nog wat advies om zo'n autotocht te overleven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 13:10

Anwb

Ik weet niet waar je heen gaat en hoe oud ze zijn, maar bij de anwb heb je speciale kinderroutekaarten, waarmee ze zelf de weg kunnen volgen en op de kaart kunnen zien wat ze onderweg tegenkomen. Vakantieboeken zijn ook leuk om mee te nemen, die heb je oa van Donald Duck Nicekoldeon, Dolfje weerwolfeje, Tina...

Vic

Vic

10-07-2011 om 13:40

Voorbereiden

Ik vertel mijn kinderen dat we héél lang in de auto moeten zitten, en dat ik geen gezeur wil horen. Ze krijgen allebei een vakantieboek en wat kleine cadeautjes voor onderweg. Ook nemen ze hun DS mee. Pakjes drinken, flesjes water, een zak drop en broodjes. We pauzeren keurig volgens de regels ongeveer om de 2 uur een kwartier, of langer als ik daar zin in heb. Omdat ik alleen moet rijden, wil ik me ook alleen daarop richten. Oudste maak ik verantwoordelijk voor het geven van eten en drinken tijdens het rijden. Zij krijgt ook een lijstje met wegnummers, zodat ze mij daarbij kan helpen. Ik denk dat ik jongste dit jaar ook zo'n lijstje geef, dan heeft ze wat te doen.
Het gaat eigenlijk altijd vlekkeloos. Ik zou willen dat ze thuis zo lief samenwerken

Dvd-speler

Wij hebben een aantal jaren geleden een dvd-speler voor in de auto aangeschaft, speciaal (en alleen) voor lange ritten.

Ideaal, de tijd gaat lekker snel bij het kijken van een leuke film.

Daarnaast maken we ook geregeld pitstops. Neem een bal mee of een badmintonset. Veel rustplaatsen hebben onderweg wel iets voor kids, schommeltje enz.

Enne... nog even een andere tip: zorg dat je kleingeld in de auto hebt. Bijna altijd moet je betalen voor een plaspauze, en zijn er tegenwoordig overal van die poortjes waar je geld moet storten voordat je door kan naar de wc. Veel van die automaten vragen 50 eurocent, maar we zijn ze ook al tegengekomen van 70 eurocent (Dld en Oostenrijk).

Vast ritueel

Wij vertrekken 's morgens vroeg. Kinderen in pyama. Wij rijden een flink stuk en dan gaan wij ontbijten. Kinderen doen normale kleren aan. Daarna mogen de dvd schermpjes aan.

Verder doen wij niets bijzonders. Ze kijken wat films, spelen op de nintendo en slapen of kijken uit het raam. Hier geen cadeautjes of spelletjes. Ze kunnen zich best een dagje in de auto of vliegtuig gedragen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 16:42

Doelen stellen

Wat je ook verzint, verschiet niet al je kruit bij het uitrijden van je eigen wijk Maak tassen/trommeltjes/weetikveel die pas iets mogen/kunnen ná een bepaald punt/bepaalde tijd/bepaald aantal kilometers.
Ik maakte bijv. altijd snoeptrommeltjes, die mochten pas open als we de provincie uit waren. Of op een vierbaansweg zaten. Of na een uur. De DS mag pas aan als we het land uit zijn/2 uur gereden hebben/de eerste pauze gehad hebben.
Ennnnnnn je kunt natuurlijk nog altijd rode auto's tellen. Een onvolprezen spel uit de oude doos.

Tirza

Tips

Net terug uit zuid- frankrijk met dochter van vier jaar. Zowiezo gingen de iPad, de DS en de DVD-speler mee. Luister-CD's, kadootjes voor onderweg.Kleurboek werd ook nog wel eens ter hand genomen. Op de terugweg had ik bijv. autobingo gegeven, erg leuk! Maar ja, hoe oud zijn jouw kids?
Af en toe werd er nog een flinke dut gedaan en al met al vond ik dat het m.n. op de terugweg (12 uur sturen) heel goed ging.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.