Vakantie en uitjes

ogi
26-01-2012 om 16:54
Met de bus naar .....
Wie heeft er ervaring met het op vakantie gaan met de bus met 2 kindjes van 4 en 5 jaar. Zoek een zonbestemming met de bus waar wel wat te doen is voor de kindjes. Dus een hotel met een glijbaan en een speeltuintje erbij ofzo. Wie heeft er tips of ervaringen.

Mover
27-01-2012 om 16:02
Bus? of kan trein ook?
Als je met de thalys naar zuidFrankrijk gaat, ben je volgens mij sneller, en een stuk comfortabeler in het zonnige zuiden, dan met de bus?! Wij deden de zon-thalys, alleen op zaterdagen in juli (dachtik), zonder overstap in parijs. Supersnel! Ik zou dit zeker ook in overweging nemen.
Helaas geen hotel tips.
Veel vakantieplezier.

viridantia
27-01-2012 om 21:35
Ervaring, maar niet met kinderen
ooit in mijn studententijd ging ik goedkoop met eurolines naar Spanje (Barcelona/Aragon), (soms ook met de trein) en dat duurde altijd minstens een etmaal of langer in mijn herinnering. Een hele dag mensen oppikken in Nederland, tanken in Luxemburg, de hele nacht door Frankrijk en ergens in de loop van de dag in Spanje aankomen. Nauwelijks slapen. Ik geef het je te doen met kinderen, petje af.
Anyway er zijn veel busreizen naar Lloret de Mar en dat soort plaatsen, er zijn speciale jongerenreizen bij maar met kinderen lijkt me dat niet ideaal. Er zijn ook wel organisaties die een bus naar Zuid-Frankrijk sturen voor cultuur- of fietsvakanties.
Ik heb even gekeken, maar het lijkt wel of de klassieke busreis is uitgestorven, op verschillende sites (oad, d-reizen, sunweb) zag ik ze niet meer.
Ik weet niet of het voor jou mogelijk is maarik zou het vliegtuig prefereren, of de thalys inderdaad

ijsvogeltje
28-01-2012 om 09:49
Ervaring
Wij zijn eens met de kinderen met de bus naar Zuid Frankrijk geweest. Maar... dat was een slaapbus. Dus een bus waar 's avonds de stoelen werden omgebouwd naar stapelbedden. En slaapbussen zijn inmiddels verboden, dus je zit vast aan een gewone bus. En dan is Zuid Frankrijk ver hoor, het zou mijn voorkeur absoluut niet hebben. Wij zijn vaak met de (slaap)trein naar het buitenland geweest, en dat vind ik veel prettiger en comfortabel dan de bus. In de rein heb je veel meer bewegingsruimte, een restauratie-rijtuig, slaapcoupés met bedden en onderweg een veel leuker uitzicht (geen eindeloos asfalt).

Poezie
29-01-2012 om 01:16
Ja hoor!
Het is al jaren geleden dat ik (alleen) met jongste ven 3 en oudste van 8 naar Argeles sur Mer ging met Interbus. Ik had een stacaravan gehuurd op een camping vlakbij het centrum. We zijn toen wel heel veel op de camping geweest, maar we hebben het wel heel leuk gehad.
Gr. Poezie.

Manda Rijn
29-01-2012 om 10:38
Ik zou er geen zin in hebben
en een bestemming dichterbij zoeken, wij zaten vorig jaar in Z-fr en hebben wel een paar dagen slecht weer gehad. Ik zou gewoon in NL blijven, leuke camping uitzoeken en met het ov binnen een uur of 2 max ben je er.

ijsvogeltje
29-01-2012 om 11:45
Manda, waar zou je geen zin in hebben? Ik snap je punt niet helemaal. Je zou geen zin hebben om naar Frankrijk te gaan omdat je er eens slecht weer hebt? Of heb je uberhaupt geen zin om met het openbaar vervoer op vakantie te gaan?
Ogi: wat zoek je precies op vakantie? Je vraag is eigenlijk wel erg algemeen. Ik neem aan dat niet de bus centraal staat, maar de plek. Wat zou je willen doen, naar welk land, voor voor soort accommodatie? Naar de meeste gebieden kun je prima met het OV reizen!

Manda Rijn
29-01-2012 om 21:15
Ik zou geen zin hebben
in die vreselijk lange busrit en ook bij zonbestemmingen heb je geen garantie op zon.
Ik zou dus zelf in deze situatie eens kijken naar onze eigen waddeleilanden, daar schijnen meer zon uren te zijn dan in de rest van NL.

mar
30-01-2012 om 09:55
Trein
Waarom zou je niet met de trein gaan? Eventueel richting Zuid-Duitsland of Oostenrijk? Er zijn daar ontzettend kindvriendelijke hotels (kijk bv eens op kinderhotels.com). De trein is voor kinderen leuker dan de bus, ze hebben daar iets meer bewegingsvrijheid. Als je het goed plant is het soms erg voordelig en hoef je minimaal over te stappen.

Vic
30-01-2012 om 10:47
Hmmm
24 uur in de bus voor een speeltuin en een glijbaan? Nou, dat is niet mijn idee van vakantie vieren. Een paar jaar geleden zijn wij trouwens weg gewaaid en gehageld aan de Costa Dorada, en ook aan de Cote d'Azur hebben wij al rotweer gehad.
Het schijnt dat er in Zeeland meer zonuren zijn dan in de rest van Nederland. En als je toch over de grens wilt, België of Luxemburg. Daar hebben wij alleen maar mooi weer gehad.

Poezie
30-01-2012 om 20:19
Tsja.....
"24 uur in de bus voor een speeltuin en een glijbaan?" Als je het zo stelt kun je beter helemaal niet op vakantie gaan. Zelf ben ik als kind en puber alleen maar in Zuid-Frankrijk op vakantie geweest en heb op 1 of twee ochtenden per vakantie na super mooi weer gehad. Daarnaast vind ik de omgeving daar ook super, maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Tsja, de één heeft die hele reis er wel voor over, de ander niet. Een jaar of 5 geleden ben ik in Nederland op camping de Roos in Ommen geweest. Het is een prachtige camping, maar wij hebben daar een verschrikkelijke vakantie gehad... Wederom waarschijnlijk een kwestie van smaak.
Gr. Poezie.

Vic
30-01-2012 om 21:40
Poezie
Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Jij was toch ook van het kamperen? Ik niet, dan blijf ik liever thuis. En ook als ik met de bus moet. Tja

Poezie
31-01-2012 om 22:51
Vic
Ogi vroeg specifiek naar ervaringen met het reizen met een bus met kleine kinderen. Daarop reageerden jij en Manda met de mededeling dat jullie dat niets vonden. Maar jullie spreken niet vanuit eigen ervaring (begreep ik), vandaar mijn reactie.
Gr. Poezie.

Vic
01-02-2012 om 10:30
Van horen zeggen
Ik heb nogal wat vakanties achter de rug naar bestemmingen waar je ook met de bus heen kon. Van de ouders met kleine kinderen die die busreis hadden ondernomen, kreeg ik te horen dat dat 'eens maar nooit meer' was. Ik heb met mijn kleintjes ook wel transfers meegemaakt van luchthaven naar vakantiebestemming. Dat was ook geen feestje. Normaal vinden ze bussen en treinen wel leuk, maar niet na vroeg opstaan, gedoe met bagage en een drukke vlucht.