Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-06-2010 om 07:55
Hallo,
Gisteravond bedachten peetjeman en ik dat het wel heeel erg leuk zou zijn om deze zomer met een campertje naar Zweden/Noorwegen te gaan (richting Lapland, maar dat halen we vast niet ).
Maar waar moeten we op letten? Leer je makkelijk zo'n ding te besturen of is het heel anders dan een gewone auto? Eerst natuurlijk nog eentje zien te vinden die ook nog betaalbaar is, maar goed, we zijn nu wel reuze-enthousiast. Dus eigenlijk: zijn er hier mensen met camper-ervaring richting Scandinavie? Dan zou ik dat heel graag horen!
dankje,groeten,
Peetje
20-06-2010 om 21:12
Hier wat linkjes
http://www.camperforum.nl en http://www.campersite.nl/
Wij hebben ooit een camper gehad en een bus besturen vond ik niet zo moeilijk. Het was dan ook niet zo'n joekel. Je moet wel goed weten hoe hoog en hoe breed je bent ivm parkeergarages en zo. Ik ben nooit in zweden geweest maar tijdens een camper vakantie reis je wel anders dan tijdens een tent of caravan vakantie. Je gaat bijv. eerst naar bijzienswaardigheden en boodschappen doen en dan pas zoek je een plek voor de nacht. Bij een tent doe je dat eigenlijk andersom. Je zoekt een plek voor de nacht en vandaaruit verken je de omgeving. Veel plezier!
21-06-2010 om 12:31
Eltie
Hoi Eltie,
Bedankt voor je links en tips. Helaas heb ik nog geen beschikbare camper gevonden (na zo'n 20 mailtjes krijg ik het sterke vermoeden dat het ook niet meer gaat lukken voor het budget dat we hebben ).
En waar ik totaal niet aan gedacht had is dat (zoals jij schrijft) eerst wat leuks gaat doen (of boodschappen...) en dan pas een plek gaat zoeken. Grappig dat hetgene wat juist zo aanspreekt (je hebt je huis bij je), me niet doet realiseren dat je die extra vrijheid ook hebt...
Nogmaals bedankt,
groeten,
Peetje