Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Guinevere

Guinevere

19-01-2010 om 15:50

Met het hele gezin in een klein campertje

Wij gaan in de meivakantie rondtrekken in Zuid Frankrijk in een gehuurd Volkswagen campertje (T3). Zo´n ding met een bult bovenop en daar kunnen dan de kinderen slapen. Het lijkt me erg leuk maar ook erg krap, met 2 groten en 2 kleineren (7 en dan 3) in zo´n karretje.
In het kader van de voorpret (hoe eerder ik dit draadje post, hoe langer de pret) ben ik benieuwd naar jullie tips en ervaringen voor een vakantie in zo´n klein wagentje.
Hoe zorg ik er bijvoorbeeld voor dat de peuter niet van boven uit het bed valt? Hebben ze daar iets op bedacht? Hoe snel ben je van een camping weg met zo´n wagentje? Welke items MOET ik meenemen, los van de gebruikelijke inventaris (die er al in ligt)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-01-2010 om 16:55

Achteraan leggen

peuter achteraan leggen zodat hij over de andere moet wil hij/zij uit bed kukelen.
Of in een deryantentje in het midden van de camper: nadeel jullie liggen allemaal op zijn/haar tijd in bed.

Ik zou meenemen een goede schaar en een goede blikopener. Die blijken altijd belabberder dan je denkt bij een huurcamper.
Verder zijn hydrofielluiers ideaal bij kampeervakanties. Dochterlief is nu ruim 4 maar ik ga niet zonder opvakantie. Het gebruik varieert van dweil tot picknickkleed, doek om je voeten af te drogen, tot zonnepet. Ik denk er bijna over om als ze ooit op kamers gaat haar een stapel van die multifunctionele dingen mee te geven, net als billendoekjes, kun je je hele huis mee schoonmaken. O, die dus ook.

Puck

Puck

19-01-2010 om 17:25

Extra tentje

Ik zou als extra slaapruimte gewoon een koepeltentje meenemen. Staat in korte tijd gebruiksklaar en daar kan je dan de kinderen inleggen of je gaat er zelf in slapen en legt de peuters onderin de camper. Ben je ook van het naar beneden vallen af. Verder zitten de dingen die AMK noemt ook standaard in ons reispakket: hydrofielluiers en billendoekjes. Verder is handig: een klein opblaasbadje: kun je namelijk ook als kinderbadje gebruiken.

Guinevere

Guinevere

19-01-2010 om 22:10

Wel kampeerervaring

Ik heb trouwens bijna 40 jaar kampeerervaring, dus dat zit wel goed! Alleen heb ik van mijn leven nog nooit met een camper(tje) gereisd. Ik was eigenlijk wel van plan om met zijn allen in de camper te slapen. Peuter blert namelijk meerdere malen per nacht. Misschien moeten we die maar tussen ons in leggen, en zoon van 7 bovenin.
Het opblaasbadje kan denk ik wel mee in het vliegtuig, we hebben een hele kleine die je zelfs kan oplblazen zonder acute ademnood.

Boven slapen

Wij hebben wel eens zo'n ding ( geen T3 trouwens)bekeken en daar schoof je een "plaat" dicht als je boven was, waarop je dan sliep. Leek ons super onhandig als je er 's nachts uitmoet, de hele familie wakker. Weet je hoe dat in jullie "campertje" werkt ?

Tijgeroog

Tijgeroog

20-01-2010 om 21:54

Bed

Wij gaan binnenkort met een grotere camper op reis en bij al dat soort modellen hebben de hoge bedden een uitvalbeveiliging: een net dat je voor het bed kun spannen, van onder de matras een stuk naar boven.
Wel fijn, anders hebben we straks weer een kind met een hersenschudding.

Guinevere

Guinevere

20-01-2010 om 22:27

Bovenbed

Ik geloof dat het bed bóven het zitgedeelte zit, over de hele breedte. En dan met een soort luikje in de bodem dat open en dicht kan en waardoor je erin moet klimmen. Mijn 7-jarige gaat dat fantastisch vinden, dat is zeker! Maar een net 3-jarige met waaghalsneigingen? Straks schudt hij zijn brein ook...
Het gaat om zo'n model: http://link.marktplaats.nl/306777529 waarbij je dus een soort plank maakt boven de zitbank/keuken. Zal ik die kleine dan maar in de "achterbak" te slapen leggen en opschuiven als wij gaan slapen?

Zo'n luikje bedoel ik, je moet niet claustrofobisch zijn, maar een 7 jarige vindt dat vast gewelidg. Wij hadden gepland er met 2 volwassenen te slapen en dat leek me niets. Nu nog mooi weer ! Veel plezier.

Leuk!

Ik lees mee, want wij gaan van de zomer hetzelfde doen! Iets ander model camper, de bult moet je eerst nog uitklappen. Onze kinderen zijn nu 7 en 3, tegen die tijd 8 en 4. Ik vraag me ook af hoe dat gaat.

Guinevere

Guinevere

21-01-2010 om 12:59

Egberdien

Ja, met zo'n klapdak, die wilde mijn zoon eigenlijk huren. Vond hij nóg mooier. Die hadden ze alleen niet meer. Neem jij ook een T3, of een T4, of een heel ander merk?

Eeehhh

Ik weet eigenlijk niet of het een T3 of een T4 is... Wat is het verschil? Wel een WV California. We huren hem bij een bedrijf hier in de buurt, die doen nieuwe campers in de verhuur. We zijn er geweest om hem te bekijken en het lijkt erg leuk! Wel even puzzelen hoe we de kinderen daar bovenin gaan stoppen. Maar goed, dat zal wel lukken. We gingen altijd op fietsvakantie, maar mijn mn wil dat nu niet meer. Zo'n camper is voor ons dus grote luxe!

liora

liora

22-01-2010 om 14:27

Vraagje

Even een vraag van een zeer onervaren kampeerder: hoe werkt dat met een camper? Rijd je gewoon de camping op en ga je dan op een stoeltje voor je auto zitten en dan 's avonds slapen in je camper?

Hebben er een

Wij hebben er zelf een, met luifel.
We zijn op vakantie geweest met 2 volwassenen, 2 kinderen en 2 honden. Je zag de mensen op de campings verbaasd kijken als we er een voor een uitstapten...
Er zit bij ons geen uitvalbeveiliging bij het bovenbed. Je slaapt in de richting van de bus, dus de kleinste achterin leggen gaaat niet. Tussen jullie in op het benedenbed?... nou, als je allebei erg slank bent misschien, maar het bed is geloof ik maar 1,20meter! Een mogelijkheid zou zijn dat 1 volwassene ook bovenin gaat slapen en de andere met de peuter onderin.

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 21:00

Krap ja

Euh, ja, dat is wel erg krap om met 2,5 naast elkaar te liggen...voordeel is dat we elkaar niet uit bed kunnen duwen, haha. Misschien dan toch maar een Plan B verzinnen. Toch een matrasje op de vloer waar we peuter naartoe kunnen verhuizen, oid.
Liora, ik heb geen idee hoe het gaat. Ik hoop inderdaad te kunnen parkeren en 3 minuten later met een gekoeld drankje onder de luifel te zitten!

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 21:17

Krap maar

Het is wel krap, maar ik bedenk dat we 90% van de nachten in onze vouwwagen ook met 2,5 persoon op een matrasje van net iets meer dan 1.20 hebben doorgebracht. Dat heb je met zo'n spokende jongste zoon. 't Is niet echt reuze comfortabel, maar ik heb wel ergere nachten gehad. Bv. op de grond op een overvol treinbalkonnetje leunend tegen een rugzak.
Egberdien, ik denk dat je inderdaad een T3 hebt. Schijnt iets meer "loop"ruimte te hebben dan een T4 maar een krapper (korter) bed.

Is dit iets?

In 2 minuten opgezet. Als je tenminste thuis even oefent.
http://www.decathlon.nl/NL/base-seconds-4-2-74036664/

Ik heb zo'n pop-up 3XL van quetchua, nog idealer maar misschien net iets te krap voor jullie.Die staat echt in een halve minuuut of minder.

Damajo

Vera*

Vera*

23-01-2010 om 17:52

Damajo

het opzetten hoef je eigenlijk niet te oefenen hoor. Het opvouwen DAT moet je oefenen.
We hebben ook van die geweldig leuke 'floep'tentjes.
Guinevere, in Marseille zit ook een Decathlon (volgens mij aan de zuidwest kant van de stad). Je kunt altijd daar nog een tentje om te slapen kopen of de baseseconds om wat meer leefruimte te hebben.

Guinevere

Guinevere

23-01-2010 om 21:39

Jamaar, jamaar

Jamaar, jamaar, ik vind dat hele leuke tentjes, maar we gingen in het campertje slapen... Bovendien gaan we met het vliegtuig, en dan zouden we alsnog allerlei tentspullen moeten meeslepen.
Op zich natuurlijk een geweldige uitvinding, die opvouwtentjes, veel sneller dan die iglo's.

Andere mogelijkheid

Een klein schuimrubber matrasje op maat maken voor over de voorstoelen en daar je peuter op laten slapen, dat gaat ook.
En inderdaad. Je komt aanrijden, zet de bus op de goede plek, eventueel op van die oprijdblokken, zodat hij recht staat en schenkt een koel drankje in uit de koelkast en gaat lekker uitrusten van de reis. Wel naar een droog land gaan, want met je natte jas in een klein busje zitten en dan die natte spullen ergens moeten laten als je wilt gaan slapen..... dat is niet zo'n succes.

liora

liora

24-01-2010 om 10:48

Wow

Lijkt me echt geweldig!!!!

Wat een gevoel van vrijheid moet dat zijn. Alleen ben ik niet avontuurlijk genoeg om dat te ondernemen, krijg het meteen benauwd als ik denk aan oprijblokken en ik heb nog bijna nooit gecampeerd dus hoe moet dat dan allemaal?

Toch wel iets om in mijn achterhoofd te houden en ooit eens te doen, dan wel met een ervaren campeerder die meegaat denk ik.

Vera

Bij deze moet je wel even oefenen, het is geen echte pop-up maar wel heeeel snel opgezet.(2 minuten staat erbij)
Het vouwen van die Pop-ups is inderdaad even oefenen( en de video online een paar keer bekijken)
Wij kwamen er niet uit maar er staan op alle campings genoeg Fransen met zo'n Quetchua tent, het stikt ervan.Een aardige Fransoos hielp ons uit de nood.
Die tentjes zijn nog goed weerbestendig ook.

In Frankrijk stikt het van de Decathlonzaken.
Hier in NL ga ik vaak naar Amsterdam Bijlmer Arena.

Overigens hebben ze ook slaapzakken met een selfinflatable mat erin en kussen eraan vast.Die ga ik voor mijn zoontje kopen, rolt hij tenminste niet meer van zijn matje af!

Damajo

Vera*

Vera*

24-01-2010 om 13:02

Damajo

Zo wie zo is de Dathlon helemaal geweldig. Zo heeft mijn een keer gezegd dat hij alleen naar een land op vakantie ging als er een Decathlon was . Dat jaar werd het dus Polen maar India of Brazilie kan natuurlijk ook nog.
Hoe groter het tentje is hoe lastiger het is om hem op te vouwen. We hebben een 1,5 pers. en een 3 pers. xl versie. De baseseconds lijkt me ook geweldig maar die hebben we helaas niet nodig, we hebben een Zambezi (net zo snel als een floeptentje) klapkar.

Slaapzak met matje

Ik heb voor Jongste een paar jaar geleden een goedkope mummy-slaapzak gekocht en daar een stuk afgeknipt, en onderaan weer dichtgenaait. Er past nu precies een klein self-inflating matje in. Dat werkt prima, vooral in de tent. Als ze te veel ruimte heeft kan ze nog zo rollen dat het matje bovenop haar ligt.
Om het matje past trouwens precies een hoeslaken van een baby-bed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.