Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Met puberdochter shoppen in londen,

Binnenkort trakteer ik mijn puberdochter (14 jaar) op een trip naar Londen. Bedoeling is dat we serieus gaan shoppen. Welke winkels zijn helemaal hot en mogen we niet missen? Dochter wil vooral haar kledingkast updaten.Wie heeft er tips?

Karly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 07:24

Karly

Leuk, ik vertrek maandag met puberzoon naar Londen, hij is ook 14. Er zijn veel leuke sites over Londen waar je ook infovindt over shoppen.
www.youropi.com, www.londen.com, www.ditislonden.nl,
en deze link is ook aardig: http://www.weekendplanner.nl/weekend/londen_shoppen.htm

Hibiscus

Hibiscus

09-07-2011 om 12:11

Hollister

Als beetje coole puber hier moet je naar Hollister. Mar goed, ik heb geen pubers dus ik weet er niet veel meer vanaf. Ik weet wel dat die Hollister heel populair is, een soort nachtclub idee, ik ben er te oud voor Volgens mij is het onderdeel van Abercrombie & Fitch. Er zit er eentje bij ons in de stad, of anders in Brent Cross winkelcentrum.

http://www.hollisterco.com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreLocator?storeId=13007&catalogId=10201&langId=-1

Ik vind zelf winkelen in Londen centrum niet fijn, de winkels liggen ver uit elkaar en je bent veel tijd kwijt met heen en weer lopen. Dat is natuurlijk ook leuk, naar als je serieus een (mid)dag wilt winkelen kun je beter investeren in een winkelcentrum. Brent Cross is enorm maar wel onpersoonlijk. Mijn stad ( buitenwijk van Londen) is heel gezellig en de beste winkelstad van de omgeving. Maar ja, je moet dan wel een half uurtje reizen. (trein van Waterloo naar Kingston upon Thames, of District line naar Richmond en dan bus 65 naar Kingston - dat duurt wel iets langer)

Hier heb je echt alle winkels die je je kunt bedenken en die liggen erg dicht bij elkaar. Er zijn enorm veel restaurantjes aan de Thames en het is hier gewoon erg leuk. Er is een groot winkelcentrum in het winkelgebied (Bentall Centre) waar je een groot luxe warenhuis hebt en heel veel andere winkels (waaronder dus de Hollister) Er is een grote John Lewis, een grote Primark, M&S (maar dat is minder interessant voor pubers) Monsoon, Gap, en een grote TKMaxx - dat is een leuke winkel waar ze heel veel merkkleding erg afgeprijsd hebben. Je moet wel de tijd nemen want er hangt een hoop rommel tusen maar ook een flink aantal mooie dingen.

Vermijd het op een zaterdag als je kunt, dan is het hier heel druk. De vakanties beginnen voor een groot deel 22 juli (de privescholen hebben nu al vakantie)

Hibiscus

Tirza G.

Tirza G.

09-07-2011 om 12:42

Speelgoed - and beyond

Ik ga altijd naar speelgoedwinkels Ik ben razend enthousiast over Hamely's toy Store in Oxford Street (www.hamleys.com). Ze hebben er bijvoorbeeld alle (ja echt álle) toverstokken uit de HarryPotter-films in echte doosjes, zoals in de films Ennnnnnnnn merchandise van de Moemins, dat vind je nergens
Hibiscus, jouw reactie ga ik opslaan

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 19:52

Tirza

Toch schijnt de speelgoedafdeling van Harrods veel mooier te zijn dan Hamleys. Maar pas op de dresscode, met slippers, korte broek en rugzak kom je er niet in!!
Hamleys zit overigens in Regent Street.

Kingston

is inderdaad erg leuk, leuker dan winkelen in london zelf, ik ging altijd shoppen in kingston, leuke pubs en je hebt eigenlijk alle winkels die je wilt, allemaal op loopafstand. en ik zou ook echt een musical doen, is wel niet winkelen maar wel erg leuk.

veel plezier in london

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 09:34

Joyeux

Ik ga niet naar Londen zonder enige ruimte in mijn bestedingen. Ik heb altijd wat geld om iets leuks te kopen, anders blijf ik liever thuis.
(Morgen om 8.30 zit in in de bus,joepie!

Karly

Karly

10-07-2011 om 12:53 Topicstarter

Leuke tips, bedankt!

Bedankt allemaal voor de tips, de voorpret wordt nu nog groter! Overigens gaan we a.s. vrijdag met de boot, zaterdag de hele dag in Londen en zaterdagavond weer terug met de boot, dus zondagochtend weer in Nederland. Nog even het weer in de gaten houden qua kleding, de laatste stand van het pond vaststellen en we zijn er helemaal klaar voor!

Karly

Karly

10-07-2011 om 13:00 Topicstarter

Hibuscus

Hibuscus,

Abercromie & Fitch kennen we van New York (vorig jaar heen geweest. In de wachtrij moeten staan (!), maar wel een ontvangst door een hele mooie jongen met onbloot bovenlijf en leuk om te analyseren hoe ze er alles aan doen om je het gevoel te geven van "ik moet wat kopen, moet wat kopen". En de sweatshirts bevallen goed, terwijl ik er ook een leuk katoenen bloesje heb gekocht dat ik heel veel draag. Die staat dus zeker op het programma! Alleen even doorbijten, want de muziek staat daar belachelijk hard, maar ach, dat zal wel mijn leeftijd zijn..

Karly

Hibiscus

Hibiscus

10-07-2011 om 15:03

Die muziek

daarom ga ik er ook niet meer naar binnen, veel te hard! ( of ik ben veel te oud)

Toen die winkel hier openging net voor kerst was er een lange sollicitatieronde. Ik geloof dat iedere middelbare scholier heeft gesolliciteerd maar alleen de slanke, knappe, coole en getrainde pubers werden aangenomen. Fijn voor je zelfvertrouwen als je er niet doorheen kwam. En inderdaad, de eerste weken enorm lange wachtrijen om uberhaupt binnen te mogen komen. Nu loop je trouwens zo door.

Veel plezier in Londen, als je maar 1 dagje komt, kun je inderdaad beter niet deze kant opkomen. Maar om te winkelen is het hier wel echt de allerbeste plek dus wie weet heeft iemand anders die langer komt er iets aan.

Hibiscus

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 16:38

Fiorucci

Je hebt gelijk, Regent Street. En ik vind Harrod's niet mooier/leuker, maar ja, smaak is persoonlijk natuurlijk. Veel plezier!

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 16:39

Joyeux

Mijn kinderen zijn 21 en 17 Speelgoedwinkels zijn míjn hobby Ik heb in de USA een nieuwe ontdekt: Marbles. Oooooooo zo leuk, zo leuk.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 17:37

Tirza

Dankje, ben net klaar met inpakken..)

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 21:31

Joyeux

Ik ook, en ik ga niet ongegeneerd spenden, maar niks is erg niks..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.