Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantieganger

Vakantieganger

07-07-2018 om 19:41

Milieusticker duitsland ?

Aanstaande vrijdag gaan we naar Duitsland. Hoor ik vandaag van een vriendin dat je een groene milieusticker nodig blijkt te hebben.. dus ik zit net te googelen en ja ook de anwb bevestigt het stickerverhaal.. en verkoopt ze met een levertijd van vijf werkdagen.. dat lukt dus niet op tijd. Ik kwam ook kwikfit tegen en wederom vijf werkdagen. Vage internetsites durf ik niet aan om zoiets te bestellen.

Man zegt, we gaan naar vakantiepark en mochten we daarnaast nog gaan rondrijden dan ontwijken we die milieuzones gewoon.
Zou dat een goede optie zijn, of toch proberen een sticker te kopen (en waar dan) ?

Triva

Triva

07-07-2018 om 19:50

kijk eerst of het wel nodig is

Hier: https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/milieuzones

Verder kan het nog hier: De milieusticker is daarnaast verkrijgbaar bij de meeste Nederlandse GWK wisselkantoren of in Duitsland bij garages, gemeenten en TÜV-keuringsstations. Hiervoor is het kentekenbewijs van de auto nodig. Aan de hand van de gegevens (bouwjaar, gewicht, benzine- of dieselmotor) wordt bepaald welke sticker nodig is. De sticker wordt vervolgens meteen uitgereikt. De kosten voor de sticker worden bepaald door het afgiftepunt en kunnen variëren van € 5 tot bijna € 50, meer informatie en bestelmogelijkheden bij Stadt Köln.

40er

40er

07-07-2018 om 20:45

Nodig?

Ga je naar 1 van de steden (Steden met een milieuzone zijn onder andere Berlijn, Bonn, Bremen, Dortmund, Duisburg, Düsseldorf, Essen, Frankfurt am Main, Gelsenkirchen, Hannover, Heidelberg, Karlsruhe, Keulen, Krefeld, Leipzig, Maagdenburg, Mainz, Mannheim, Mönchengladbach, München, Münster, Neuss, Neu-Ulm, Oberhausen, Osnabrück, Stuttgart, Wiesbaden, Wuppertal.) Dan wel, kom je daar niet, geen probleem hoor. Wij wonen redelijk dichtbij de grens en momenteel hebben we geen auto met sticker, maar kom geregeld aan de andere kant van de grens.
Kijk dus goed waar je naar toe gaat en of het echt nodig is.

angel3

angel3

07-07-2018 om 20:58

Snel geleverd

Wij bestelden hier voor keulen
https://www.vwe.nl/Particulier/Milieusticker

Volgende dag in huis

Inanna

Inanna

07-07-2018 om 22:13

vorige week besteld

We hebben hem dinsdagavond besteld en woensdag hadden we hem al in huis.
We hebben hem besteld op https://www.milieusticker.nl/

vlinder72

vlinder72

07-07-2018 om 22:34

Hetzelfde

Ook besteld viua milieusticker.nl (deze website staat ook op de anwb site). In het weekend besteld en dinsdag in huis. Ik las dat je ze ook bij het gwk kan ophalen. En innderdaad bij het TUV maar dat vond ik maar gedoe. Du s besteld en gelukkig op tijd in huis.

Marie

Marie

30-07-2018 om 09:22

alleen doorreis

Heb je de sticker ook nodig alleen voor doorreis Duitsland?

Marie

Marie

30-07-2018 om 09:23

sorry

ik begrijp van niet dus, he?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2018 om 09:27

Nee Marie

Alleen als je in 1 van de grote steden bent. En dan echt in de stad.

Ik mis overigens Aken in het rijtje.
Wij hebben hem bij het GWK gehaald. Binnen 5 minuten geregeld en voor € 14,95.
Het stelt eigenlijk niet zo heel veel voor dus....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.