Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pelle

Pelle

06-01-2011 om 20:12

Minicruise newcastle

Zoon wilde zo graag eens met die boot van IJmuiden naar Newcastle en ik kreeg een bol.com voordeeltje dus dat hebben we maar eens geboekt.

's avonds eten aan boord, 's ochtends ontbijt, busvervoer naar de stad, eind van de middag terug naar boot, daar weer eten en 's ochtends ontbijten.

Heeft iemand nog tips voor aan boord (ik begreep dat je je spullen aan boord kunt laten dus handig voor wat drinken en extra kleding enzo).

Tips voor leuke dingen voor een paar uur Newcastle?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

auto huren en dan naar Alnwick caste rijden, waar de opnames van Harry Potter plaats hebben gevonden? schijnt ook nog een heel mooi kasteel te zijn.

Annet

Annet

06-01-2011 om 21:58

Gewoon lekker winkelen

Deze boottocht hebben wij ook gemaakt, maar dan gelijk verder gereisd naar Schotland.
Ik zou lekker gaan lunchen en winkelen in Newcastle.
De boottocht vonden wij heel relaxt, het eten was heerlijk. Wij hadden een groot buffet met veel vis. En dat vinden ook de kinderen erg lekker.
Er was ook entertainment aan boord voor kinderen maar dat hangt misschien van het seizoen af.
Ik slaap heerlijk bij die bootgeluiden. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Tweets

Tweets

07-01-2011 om 12:50

Kost dat?

ben benieuwd, misschien wel leuk om met zijn viertjes in de meivakantie te doen.

Reistabletten

Bij de info balie van DFDS ( aan boord) kan je gratis piepkleine tabletjes halen die prima helpen. Ik neem er altijd al een halve uit voorzorg, maar niet te vroeg anders val ik tijdens het diner al in slaap :o)( neem deze ferry 1 a 2 x per jaar)
De hop-on-hop-off buis rijdt denk ik altijd wel, maar dat kun je even googelen, en ook de route misschien kan je dan ergens uitstappen. Houdt er ook rekening mee dat de boot wel eens later aan kan komen als je slecht weer hebt. Meestel is er wel een kinderprogramma, onze kinderen hadden de clown weleens voor hen alleen. Veel plezier !

Ook gedaan,

een paar jaar geleden. Storm en springvloed, de boot vertrok een paar uur te laat, we moesten lopend via het autodek de boot op omdat de passagiersbrug niet geplaatst kon worden vanwege het hoge water. De heenweg was bijna iedereen zeeziek, wij (vriendin en ik) niet want wij hadden pilletjes genomen voordat de boot vertrok (en niet pas toen we misselijk werden).
We kwamen te laat in Engeland aan om nog naar het centrum gegaan, zijn wel naar een nabijgelegen winkelcentrum gegaan om toch wat te doen te hebben. En toen ging de boot weer terug. Al met al was het toch best leuk, en lekker eten inderdaad aan boord.
Belangrijkste tip: neem reisziektepilletjes vooral als je er al gevoelig voor bent!

tweets

tweets

08-01-2011 om 23:28

Goh

best leuke prijs, 240. Maar nu ik er langer over nadenk vind ik mijn kinderen (jongste met name) er nog te jong voor en door de zeeziek verhalen zie ik het ook niet echt zitten.

Museum

Je hebt een gratis pendelbus naar het centrum, je stapt uit bij het centraal station. Van daar af is alles goed te lopen.
Vlak bij het station ligt een Life Sciences museum dat erg leuk is, maar ook erg duur. Klein stukje verderop (5 minuten of zo) heb je het Discovery Museum en daar kun je de rest van de dag wel zoet zijn. Science centre met allerlei hands on proefjes, geschiedenis, boten, auto;s, van alles en nog wat. En gratis.

Op loopafstand van het station heb je ook de winkelstraten, en een grote mall. Onderweg van station naar Mall heb je meerdere leuke charity shops (Salvation Army, Red Cross etc) waar je erg voordelig 2e hands merkkleding en speelgoed kunt kopen.

Dag Newcastle is voorbij voor je het doorhebt. Zou zelf ook wel weer eens willen gaan!

melis

melis

18-01-2011 om 16:47

Reactie

hoi je kan er heerlijk winkelen,verder zijn wij eigelijk niet gekomen,maar alleen aan boord is het al gezellig,leuk tripje om zo even tusse door te doen,
veel plezier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.