Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Must do in new york

Binnenkort ga ik een paar dagen naar New York. Veel te kort uiteraard maar dan heb ik nu vast een goede reden om nog een keer te gaan

Maar...omdat ik maar zo kort ga wil ik graag weten wat ik ABSOLUUT MOET ZIEN in New York.

Graag jullie ervaringen en alvast mijn hartelijke dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ik heel leuk vond

naar de Statue of Liberty, of tenminste met de gratis ferry naar Staten Island

Empire State Building

Rondlopen in Central Park

winkelen in Macys, Trump Tower

naar de kerstboom in Rockefeller plaza(?)

Hillary

Hillary

02-12-2008 om 13:37

Waldorf astoria

Wij zaten in het Waldorf Astoria, dat is al een belevenis op zich. Maar als je er niet logeert is het wel leuk om even door de hallen te lopen en de grandeur van vroeger te bekijken en de foto's van bekende mensen van vroeger die er allemaal gelogeerd hebben. In een van de restaurants van dit hotel (Bulls and Bears) heb ik de lekkerste t-bone steak ooit gegeten, beslist een aanrader. Ook vermaard zijn de sunday brunches in dit hotel, maar 95 dollar pp ging ons te ver, hebben we dus over geslagen. Ook de high tea schijnt een aanrader te zijn, ook niet gedaan (houd man niet van). Loop ook even de speelgoedwinkel FAO Schwarz binnen, echt geweldig, knuffels van 3x zo groot als jezelf en poppen met geboortecertificaat en een echte verpleegster erbij. Winkelen is sowieso een belevenis hoor, alleen was 1 euro 1,60 dollar toen wij gingen en dat maakt het wel erg leuk. Dat is nu minder. Als je naar Macy's gaat moet je eerst een pasje halen waarmee je als buitenlander 11% korting krijgt op je aankopen. En let erop om je kleding te passen, de maten komen niet overeen. Mijn echtgenoot heeft voor in NL gekochte polo's van Tommy Hilfiger maat XXL, maar daar L. De graits ferry naar Staten Island hebben wij ook genomen, de tocht naar vrijheidsbeeld was te druk. Had al een kaartje gekocht en wilde toen naar de boot gaan en ik zag een rij die elke verbeelding te boven ging. Weer terug gegaan naar ticketoffice, waar bleek dat ze geen kaartjes terug namen. Toen maar de achterste persoon in de (ook al lange) rij aangeklampt, of die mijn kaartje wilden. En deze ferry is ook leuk en kun je het beeld goed zien. Chinatown en Little Italy zijn ook leuk om te zien.

newyorker

newyorker

02-12-2008 om 20:25

Zoveel

er is veel te zien. ga je voor de kerst? dan is de hele stad verlicht - een leuke tijd om te gaan. je kan naar de etalages gaan kijken vooral van bloomingdales, saks 5th moeten mooi zijn dit jaar (ik heb zelf nog geen tijd gehad om te kijken)
ook de schaatsbaan in Central park is leuk om te zien (vind ik mooier dan die van Rockefeller) maar die is ook wel een mustsee.
Ik ben 2 weken geleden met bezoek uit NL nog naar Ellis island geweest, op een doordeweekse dag zo rond een uur of 12 en we konden zo doorlopen. Het ligt er dus een beetje aan wanneer je gaat. Ik vnd ellis wel leuk om te zien maar niet zo geweldig als ik had gehoopt. Ze hebben veel te veel opgeknapt en weinig originele dingen laten staan. er is bijv maar 1 klein slaapvertrek zodat je kan zien hoe de mensen daar sliepen, maar veel te klein om de impact goed te ervaren.
Statue ben ik niet geweest maar als je erin wilt moet je vantevoren een speciale pas aanvragen. soms kan je ze ook bij de kassa krijgen maar er zijn er maar een aantal per dag. het eiland kan je natuurlijk wel gewoon op.

verder zijn er natuurlijk waanzinnige musea; guggenheim, MOMO - galleries zoveel je kan bedenken en gewoon lekker rondlopen - ergens wat eten, drinken.

toeristen gaan altijd naar times square (hoor de snob, wij locals vermijden dat juist

ook west village, soho hebben erg leuke plekken maar niet alles. ik zou gewoon goede schoenen aandoen en lekker een beetje rondlopen

maar waar houd je zelf van? ga je met kinderen?
oja koop bij een newstand/store een time out, daar staat per week in wat er zoal te doen is. theater, musea, shows, van alles eigenlijk.
de nieuwe komt dinsdags uit en loop van woens tot woensdag.

veel plezier!

Iertje

Iertje

03-12-2008 om 13:34 Topicstarter

Dank en...

Wat fijn, al die tips. Daar kan ik zeker wat mee.
Ik ga met een vriendin samen en we gaan volgende week vrijdag weg. Dus nog lekker voor de kerst. We gaan uiteraard ook shoppen maar willen zeker heel veel zien in veel te weinig tijd.

Nogmaals veel dank!

Chantelle

Chantelle

08-12-2008 om 12:37

Het allerleukste...

Het allerleukste vond ik toch wel een middagje niks doen en New York aan je voorbij zien trekken in Central Park.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.