Vakantie en uitjes

Petra vanB
06-07-2011 om 15:11
Naar de wc op de camping
Voor het eerst - jawel! - gaan we 'soort van' kamperen. In een blokhut waar dan wel een aanrechtkastje in staat en waar elektriciteit is, maar geen WC. Daarvoor moeten we een flink eind over het terrein lopen. Met een kleintje die in de fase "mama-ik-moet-NU-plassen" is en een grotere met beperking, vraag ik om alle mogelijke tips om dat plassen handig aan te pakken. Ik dacht zelf aan een plasfles voor de oudste, maar die vindt dat maar stom en is ook lastig voor hem. De jongste redt het echt niet om dat hele eind naar de WC te hollen, zeker niet midden in de nacht (en ik er achteraan...). Dus - graag alle mogelijke tips !!
Alvast veel dank,
Petra

purk
06-07-2011 om 15:41
Port a potti
wij hebben er ooit eentje via Marktplaats gekocht. Was toen twee weekenden gebruikt en toen besloten die mensen dat ze nooooooit meer wilden kamperen.
Ook handig voor jezelf 's avonds en 's nachts.
groetjes van Purk
p.s. dat gesleep met die emmer vind ik zelf verschrikkelijk, dus vandaar dat wij een port a potti hebben aangeschaft.

akka
06-07-2011 om 17:00
Plasemmer
Wij hebben ook een plasemmer.'s morgen gooi ik het leeg even omspoelen en op z'n kop achter de tent. Wat is er nou erg aan om met een plasemmer te lopen? '

ChrisH
06-07-2011 om 17:34
Ja, plasemmer
Beste uitvinding sinds gesneden brood (voor de camping dan).
Chris

kakelot
06-07-2011 om 23:24
Plasemmer inderdaad
een ouwe luieremmer voldoet ook prima. Als er maar een deksel op zit

Rembrand
07-07-2011 om 00:31
Ook plasemmer
In onze eerste vouwwagen hadden wij een plasemmer. In onze tweede vouwwagen (meer opbergruimte) hadden wij een porta potti en nu hebben wij een caravan met een casette-toilet.
De plasemmer beviel best goed hoor en dat lijkt me voor jullie zeker een prima oplossing.
M.

Shonagh
07-07-2011 om 12:17
Herinnering
Dit draadje doet me weer denken aan die halfvolle omgeschopte plasemmer in de donkere voortent van de vouwwagen .......

Vera*
07-07-2011 om 20:37
Pelle toch
Ons bin zunig. Wij begonnen ook met de plasemmer omdat dat ding nog ergens op zolder stond. Toen die vond dat ie daar niet voor gemaakt was en ging scheuren, kochten we een ECHTE plasemmer (met deksel) .
Vera

Petra vanB
08-07-2011 om 14:24
P-bag?
Iemand ervaring met een P-bag ? Die kwam ik tegen op internet, leek me ook wel wat. Ben benieuwd naar verhalen hier.

Annet
08-07-2011 om 15:54
P-bag niet, uribag wel
zie http://www.uribag.nl/uribagf.htm
Ik heb deze al twee kampeerseizoenen in gebruik. Niet voor de kinderen maar voor mezelf omdat ik er altijd uit moet snachts. Dit bevalt prima.
Wat ook bestaat is TravelJohn. Dit zijn wegwerpzakjes. Nog prettiger dan de uribag maar wel veel duurder in gebruik.
http://hulpmiddelen.vsn.nl/page/Hulpmiddelen-detail/73/wegwerp-urinaal-traveljohn