Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lynna

Lynna

06-07-2011 om 06:36

Naar kreta met puberdochter

Vakantie is geboekt, het is geen Cyprus geworden maar Kreta. Kunnen we daar naar oudheden kijken.

Iemand tips voor Kreta?

Is er ook een waterpark wat de moeite waard is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kreta

Dat wordt vast een heerlijke vakantie. Ik zou zeggen: ga in ieder geval naar Knossos (heel interessant, maar ga vroeg in ochtend of later middag, want heel heet!), museum in Iraklion, en huur een auto om over het eiland te rijden. Het kustplaatsje dat vroeger een hippie-paradijs was, met rotswoningen (ben even naam kwijt) vond ik heel leuk qua sfeer. Ook diverse kloosters zijn mooi. Zodra je het binnenland inrijdt is het heel rustig.
Heel veel plezier!

oregano

oregano

08-07-2011 om 20:21

Kustplaatsjes aan de zuidkant:mirtos en tertsa

Wij zijn nu een paar keer in een appartement in Mirtos geweest, hartstikke leuk dorp met een leuke kleischalige boulevard. Het is een leuk gebied om te verkennen met een huurauto en mijn dochter wil nog steeds graag weer daarheen (nu 14 jaar). Ierapetra leuke stad met vele winkels (wel 'gelok'bij de restaurants, maat verder langs de kust dit niet meegemaakt). Huurauto kun je huren bij het vliegveld van heraklion, deden wij vanuit Nederland, was goedkoper bij Cretecars. Ach en als je dan aankomt, heerlijk toeren en overal is het leuk (behalve de noordkust maar dat is persoonlijk .Wij vonden Knossos niks aan en heel erg toeristisch. Onze ervaring is dat als je gaat toeren je genoeg leuke dingen tegenkomt, en om de dag lekker snorkelen op de stille strandjes aan de zuidkust.
Veel plezier!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.