Vakantie en uitjes

dirksmama
14-01-2011 om 16:30
Naar milaan of manchester
Wie heeft er ervaring met op een goedkope manier naar Milaan of Manchester reizen?
Is de trein een beetje leuk?
Wil in februari gaan en liefst zo goedkoop mogelijk.

jippa
14-01-2011 om 16:44
Treinenreiswinkel
Trein is leuk, maar vliegen naar Milaan is vaak goedkoper volgens mij. Als je met de trein wilt adviseert de treinenreiswinkel in Leiden heel goed. Als je naar Milaan gaat is op zondag een fiets huren een aanrader. Ik had een keer een hotel waar een fiets bijzat en dat was echt ideaal.

Mover
14-01-2011 om 19:20
Vliegen
Vliegen naar Milaan en Manchester kan al voor 99 euro.
Dinsdag heen, vrijdag terug, bijvoorbeeld. Moet iets meer info hebben over reistijd, vakantietijd, en periode, om nog betere info te kunnen geven.
Persoonlijk zou ik niet met de trein naar Milaan willen reizen (geen rechtstreekse mogelijkheid, duurder dan vliegen). Manchester met de eurostar trein, en dan door naar het noorden? Zou ook niet mijn voorkeur hebben.
Tenzij je 2 weken de tijd hebt, en denkt onderweg ben ik ook uit...
Groetjes, Mover

jippa
14-01-2011 om 21:46
Rechtstreekse trein
Oh ik wist niet dat die rechtsreekse trein alweer was afgeschaft, nu moet je dus over Parijs zo te zien. Kan leuk zijn, maar kost wel tijd.

Simone G
15-01-2011 om 23:19
Voor onder een tientje
Kan je naar Milaan vliegen, met Ryanair. Ze hebben vaak stuntprijzen, moet je wel goed uitkienen welke vluchten zo goedkoop zijn, soms ook nog zonder incheck en belasting... vanaf Eindhoven en Weeze (Duitsland) Wij willen in de meivakantie naar Milaan.
Een goed idee van de fiets?? Weet je ook waar je die kunt huren, ( Station?)

dirksmama
21-01-2011 om 00:57
Blijven er niet
We vliegen na één of twee dagen gewoon verder naar huis. En het is februari, winter, dus fietsen? Nou nueh, andere keer misschien.
Ik ben niet kapot van Ryanair en Easyjet, vooral omdat ze vaak lastig doen over zware koffers en grotere handbagage. Ryanair heb ik ervaring mee, die vind ik absoluut but, en ook van waar ik woon moeilijk met OV te bereiken. Vrees dat Easyjet niet veel beter zal zijn.
Wat ik aan trein heb kunnen vinden (helaas niet helemaal via internet te boeken) is thalys naar parijs en vanuit parijs rechtstreekse trein, vanaf ander station (dus parijse bus of metro in) of overstappen in duitsland en dan overstappen in zwitserland. Prijs vanaf Duitsland is wel te vinden en ook te boeken, komt er alleen kaartje Duitsland boven op.
Maar slaaprijtuig vanaf Parijs lijkt me ook wel een leuke ervaring.
Trein kost voor zover ik kan zien wel helft van regulier ticket. We komen in december pas terug.