Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Naar Minsk met de kinderen

Wij willen onze vakantie graag doorbrengen in een land waar de mensen ons bezoek wel kunnen gebruiken omdat ze het er minder goed hebben dan hier. Nu hebben wij gezien dat Belarus zo'n land is en je er tegenwoordig met inreis met Belavia 30 dagen visumvrij kunt verblijven.

Deze zomer willen we er graag met de kinderen heen. Wij spreken zelf alleen geen Wit-Russisch of aanverwante taal. Ook willen we zeker dat we ons geld daar niet besteden aan bv. een Westerse keten waar de eigenaren het al te goed hebben, wij willen echt een leuke vakantie en dat de mensen van het land dat wij bezoeken wat aan ons bezoek hebben.

Is er iemand al met de kinderen in Minsk geweest die me kan vertellen wat aan en afraders zijn voor kinderen daar?

Angela67

Angela67

01-01-2020 om 21:39

Westerse arrogantie

Sorry maar dit is in mijn ogen westerse arrogantie.
Gr Angela

Angela67

Angela67

01-01-2020 om 21:43

Geef gewoon geld

Zorg dat je je geld aan goede doelen geeft die gecontroleerd worden zo goed als dat kan en probeer gedurende het hele jaar te leven volgens principes die min of meer ten goede kunnen komen aan mensen die het minder goed hebben dan jij. Denk dat je kinderen daar meer aan hebben dan aan een voorbeeld in een ver-weg land 2 weken van het jaar.
Gr Angela

@Emma

@Emma

02-01-2020 om 00:13

Vreemd land

Dat de mensen het ergens (in onze ogen) minder goed hebben dan wij betekent natuurlijk niet dat het een leuk land is waar ze op jouw vakantiehulp zitten te wachten. Wat wil je daar brengen? Onderwijs, medicijnen, vrouwenemancipatie, homorechten, cultuur? Wit-Rusland is helemaal niet leuk. Er is radio-actieve straling en je moet erg op je woorden letten. Hoe oud zijn je kinderen?

Jan

Jan

02-01-2020 om 00:22

De laatste dictatuur van Europa

Toffe vakantie bestemming hoor!

Liedje

Naar Minsk met de kinderen.

Daar is een liedje op


https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw

vlinder72

vlinder72

02-01-2020 om 08:33

Waarom minsk?

Er zijn zoveel landen waar toeristeneuro's van harte welkom zijn.

Waarom Minsk? Er is weinig te beleven. En de kastelen buiten de stad zijn in handen van een rijke/elite familie. En dat wil je nou net niet. Nu is dat heel normaal. Grote bezienswaardigheden zijn meestal in handen van de overheid, een stichting of in privé eigendom (en die mensen zijn niet arm).

Ga gewoon ergens naar toe omdat je daar zin in hebt. Nergens gaan mensen je om de nek vliegen uit dankbaarheid om jij als rijke Nederlander daar naar toe bent gegaan. Ook stellen mensen het niet op prijs als je met je kinderen "aapjes"komt kijken.

@Emma

@Emma

02-01-2020 om 09:29

M Mavell

Nou heb ik de hele dag dat liedje in mijn hoofd 🙄🤣

Lou

Lou

02-01-2020 om 13:49

Niet

Doe het gewoon niet. Je argumentatie raakt kant noch wal. Doe iets goeds voor je medemens én ga lekker op vakantie. Die combinatie gaat 'm niet worden en zeker niet in Minsk.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-01-2020 om 14:06

"Sta er maar aan!" zou ik zeggen

Tussen Omsk en Minsk is een afstand van ruim 3000 km. gelegen. Voor wie over de luxe beschikt zich per auto te kunnen vervoeren, neemt de reis toch wel zo'n 43 uren in beslag. Die onfortuinlijken die de afstand noodzakelijkerwijs per voet dienen te overbruggen, zijn daarmee minstens 659 uur van hun leven mee kwijt, ingeval althans er geen hongerige wolven op hun pad verschijnen, hetzij een familie woeste harige primaten. En zie thans nog maar eens een trojka in te huren ...

Rode krullenbol

Minsk

Zoon is met school naar Minsk geweest in het kader van een uitwisseling. Was een heel bijzondere reis en ik krijg nog elk jaar een kerstkaart van het gastgezein aldaar. Maar in Minsk is niet veel te doen. Zoon is toen naar een stofzuigerfabriek geweest. Was hilarisch.

Bo

Bo

02-01-2020 om 21:40

Naief

"Ook willen we zeker dat we ons geld daar niet besteden aan bv. een Westerse keten waar de eigenaren het al te goed hebben, wij willen echt een leuke vakantie en dat de mensen van het land dat wij bezoeken wat aan ons bezoek hebben."

En je wilt je geld wel geven aan Loekasjenko, de laatste dictator van Europa? Denk je dat dat beter besteed is? Lijkt me juist beter om landen met foute regimes te boycotten.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-01-2020 om 22:57

Hmm ...

En terwijl Belavia ons naar Minsk probeert te lokken middels sluikreclame - foei toch! - , zingt Βασιλική Παπαθανασίου (beter bekend onder haar artiestennaam Vicky Leandros) nog altijd desgevraagd haar wereldberoemde ode aan Lodz.

Ook al een stad om nu beter maar even te mijden, wellicht. En dan niet omdat het er zou wemelen van plattelandsvrouwen met escapistische plannen van snode snit.

Zie: 'Theo, wir fahr'n nach Lodz' (


https://youtu.be/W7P_am_Zyxg)

Rode krullenbol

Adelaide

Adelaide

02-01-2020 om 22:59

Reclame gemeld

Bij forumbeheer

@Emma

@Emma

02-01-2020 om 23:11

Reclame voor Belavia

Een Witrussische troll! 😲👻

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.