Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

pannelap

pannelap

28-02-2011 om 11:06

Nachtje duitsland met kinderen oid

Hallo,

Over een week gaan de kinderen en ik een dagje shoppen in Duitsland. Geen idee waar dat idee oorspronkelijk vandaan komt, maar goed, we gaan leuk weg. Zoon heeft wilde plannen over de aanschaf van echt duitse lego, dochter verwacht in een soort Lillifee-paradijs-winkel te komen en ik mik op de goedkopere drogisterijspullen (en lekkere dingen).
Nu lijkt het me ook leuk om er een nachtje hotel/B&B/huisje bij de regelen.
Maar aangezien ik niet eens weet, waar we heen zullen gaan is het het erg moeilijk boeken. Heeft iemand een suggestie voor een plaats (Kleve?) en een slaapplek (in Duitsland of richting Amersfoort).

Ik ben benieuwd!
groeten,
pannelap

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aken of oberhausen

In Aken kun je ontzettend leuk winkelen. Kun je gelijk de grote DOM gezoeken, mooi en indrukwekkend, of de schatkamer, net om de hoek bij de kerk.

Voor een slaapplek zou ik dan kijken of je goedkoop ergens in een park terecht kunt (lastminute). Dat is dan vaak net zo duur als een hotelovernachting met je kinderen.

Aken heeft overigens ook een aardige dierentuin.

Een bungalowpark dat vaak lastminutes heeft voor weinig is in Simpelveld.

Andere kant op, in DLD, in Oberhausen, heb je een groot overdekt winkelcentrum, Centro. Maar helaas maar 1 speelgoedwinkel. Waar ze wel goedkoop lego verkopen trouwens. Wij zaten daar een keer in een NH-hotel dat naast het winkelcentrum ligt en ontbijten deden we goedkoop en heel erg lekker bij de bakker zelf in Centro.
In datzelfde hotel hebben we overigens heel goedkoop gegeten; een schnitzel met alles erop en eraan voor 7 euro. En je loopt zo vanuit het hotel naar de overkant, naar het winkelcentrum.

Henriette123

Henriette123

28-02-2011 om 18:08

Aken

Aken is leuk.
Niet zo groot, en je kan er inderdaad ook nog wat anders doen dan winkelen.
Kleve is wel erg klein om er 2 dagen in door te brengen.
Zelf ben ik een paar jaar geleden naar Oberhausen en het centro geweest, en ik herinner mij dat daar vooral veel mode en daaraan gerelateerde winkels zijn. Aangezien je over een zoon in de legoleeftijd praat zou ik dus niet naar Oberhausen gaan; maar daar inderdaad wel heerlijk gegeten.
Als je voor de kinderen gaat zou ik in Duitsland opvernachten; lijkt mij spannender/leuker voor hen dan in een hotel in Nederland

Yta Chalne

Yta Chalne

28-02-2011 om 20:41

Ook al

Nog een stem voor Aken hier Ik was er vorige week en wat een lekkere winkelstad is dat! Kleve is prima om boodschappen te doen maar het is een winkelstad van niks. Qua verblijf vind ik met kinderen een hotel fantastisch, alleen al om het ontbijtbuffetfeest, maar (bijvoorbeeld) landal Hoog Vaals is als je een huisje zoekt ook erg leuk (4km van Aken).

mar

mar

01-03-2011 om 08:42

Keulen

Hier een Keulen-fan.

In Keulen is een grote Galeria en Karstadt (warenhuizen). Lillifee is alom aanwezig. Ook bij de grote boekhandels (ik meen Thalia) is er Lillifee aanwezig.

Daarnaast kun je de Dom bezoeken, over de spoorbrug over de Rijn met hangsloten aan het hek lopen naar Keulen Deutz. Dan zit je vlakbij het park met speelgelegeheid voor kinderen. Als je doorloopt kun je bij de Thermen met een kabelbaan terug over de Rijn. Daar ligt ook de dierentuin.
Ook leuk schijnt het chocolademuseum te zijn, maar daar zijn we zelf nog niet aan toegekomen.

Als wij overnachten, zoeken we altijd op internet naar een hotelletje in de stad.

Pannelap

Pannelap

01-03-2011 om 10:46

Moeiiilijk

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en ideeën. Heb ik net een erg leuk hotel gevonden in Kleef (met binnenzwembad, ontbijtbuffet en relatief luxe voor een fijne prijs), blijken we beter naar Keulen of Aken te gaan... Wat een luxe-probleem .
Natuurlijk zijn daar ook goede hotels, daar twijfel ik niet aan hoor! We gaan in ieder geval in Duitsland slapen én in een hotel (is voor mij meer "uit"). Nu nog kiezen waar precies, hmm, misschien maar kop of munt?

groeten,
Pannelap

Bernadet

Bernadet

01-03-2011 om 10:56

Kleve, bocholt, wesel

Ik vind Kleve wel een leuke winkelstad. Wij beginnen altijd op het plein aan de Hoffmanallee waar grote filialen zijn van o.a. de KIK, Kodi, Takko en een heerlijk ruime DM (drogist), mijn favoriet. Daarna lopen we naar de binnenstad met nog meer leuke winkeltjes, waaronder een Woolworth.
Verdere leuke stadjes in de buurt van Kleve zijn Bocholt, vooral bij regen handig omdat het voor een groot deel overdekt is. En onze favoriet is Wesel met o.a. een grote kaufhof. Op de terugweg nog even boodschappen doen in zo'n megasupermarkt, de REAL. Alvast veel plezier gewenst!

Pannelap

Pannelap

02-03-2011 om 09:59

Het plan:

hallo,

Nou ik heb geboekt voor een hotel in Kleve, het Rilano (met zwembad binnen en daar gaan de kinderen heeeel blij van worden).
Nu gaan we ofwel naar Kleve ofwel een "stad verder" en op de terugweg naar het hotel (dat is nl een verrassing voor ze).
Als we gewoon in Kleef zijn, gaan we binnenkort een keer met man/vader erbij naar Keulen oid en splitsen we daar op in lego-kind met ouder en lillifee-kind met ouder. Ik heb helemaal zin in allerlei weekendjes weg (nu nog een zak geld ).

groeten,
Pannelap

Kleef is niet meer wat het was

Vroeger had je in Kleef heel veel kleine speciaalzaken, nu zijn ze helaas overgenomen door de Blokkermeute.

Maar het is nog steeds buitenland hoor, en als je niet zo vaak over de grens gaat is het nog steeds leuk. Kan me de laatste 30 jaar alleen geen grote speelgoedwinkel meer herinneren daar. Maar het centrum is leuk, bezoekje aan de Zwanenburgt en Haus Koekoek is ook de moeite waard.

Voor levensmiddelen boodschappen: op de terugweg in Kranenburg stoppen. Daar heb je bij elkaar een Aldi, een Pennymarkt, Rewe en wat andere grote zaken (o.a. textiel).

Maar Keulen en Aken...ja dat zijn echt STEDEN!
Ik vind Münster trouwens ook heel leuk.

Pannelap

Pannelap

03-03-2011 om 14:53

Dirksmama..

Hallo,

Nou, we komen wel eens in een buitenland, maar da's eigenlijk altijd Frankrijk (woont familie).
En Duitsland, neu is vrijwel onbekend, behalve om er doorheen te rijden richting skien...
Kun je me laten weten wat Zwanenburg en Haus Koekoek zijn? Iets cultureels, een winkel?

Wel jammer dat er geen speelgoedwinkel is, maar goed we gaan het vast leuk hebben.

groeten,
Pannelap

mar

mar

03-03-2011 om 18:17

Winkels

Wees gerust, er is een speelgoedwinkel, volgens mij zelfs meer dan 1.

http://www.neue-mitte-kleve.de/geschafte.html

http://www.eoc-kleve.de/

en nog algemene info over wat te doen in Kleve
http://www.kleve-tourismus.de/

veel plezier!

Pannelap

Pannelap

10-03-2011 om 09:30

Zie het net...

Hallo,

Was even niet hier en nu zie ik nog een reaktie op mijn berichtje; dankjewel.

Ik ga gelijk even kijken op de sites die je genoemd hebt en uitzoeken waar ze in Kleef liggen, leuk hoor!

We hebben er zin in!

groetjes,
Pannelap

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.