Vakantie en uitjes

NaShA
13-07-2011 om 10:37
Natte voortent?
Wie van jullie heeft ervaring met een natte voortent? Hoe neem je die mee? Hoe droog je die? En hoe lang kun je daarmee wachten?
Na anderhalve week mooi weer lijkt het er op dat nu de klad er in is gekomen en dat de laatste anderhalve week nat gaat worden. De keuze is nu, dit weekend al inpakken en dan een droge tent hebben, of nog een week blijven, maar dan kans op een natte tent...

Shonagh
13-07-2011 om 12:02
Over de auto?
Hebben wij onderweg weleens gedaan als we met een natte voortent vertrokken, bij de volgende camping eerst even een poosje in het zonnetje over de auto.
Maar als je naar huis gaat en het is nog steeds nat ? Heb je een garage ? Of iemand anders in de garage ?

Puck
13-07-2011 om 13:24
Garage tot je beschikking?
Als wij een natte voortent hebben dan rollen we die gewoon op en thuis hangen we hem zo snel mogelijk te drogen in de garage. Met een flink aantal spinnen (die elastieken met metalen poten, niet die beestjes) aan allerlei ogen van de afspanpunten hangt ie gewoon vast aan allerlei balken in de garage. Maarre... Zeeland is veel droger dan de rest van NEderland is mijn ervaring dus misschien valt het bij jou wel mee, ik hoop het in ieder geval wel voor je.

Tijgeroog
13-07-2011 om 13:52
Trap
We hebben ook wel eens een tent over een traphek en droogrek te drogen gehangen, of in de badkamer uitgespreid. Dat is allemaal niet zo handig, maar het werkt wel en na een dag is het droog en heb je weer de ruimte.
Ik zou er niet een week eerder voor naar huis gaan!

Vera*
13-07-2011 om 15:05
Pelle
Met onze vorige (bouw)vouwwagen hebben we dat in de Alpen ook eens gehad, de middag voordat we gingen begon het hard te regenen en dat deed het ook nog toen we moesten opbreken. Spullen van de vouwwagen naar de auto en daarna weer naar de vouwwagen om in te laden, zucht.
Daarna inderdaad met handdoek en droge kleren naar de douches. Man ging/gaat ook wel eens douchen als hij door de hitte heel veel gezweet heeft en wij nog heel lang in de auto moeten zitten.
Vera

Vera*
13-07-2011 om 15:09
Nasha
Ik zou ook je zolder proberen (als je die hebt) en dan zo veel mogelijk in onderdelen. Wat ik weet van de huidige caravanvoortenten is dat het modules zijn van zijwanden en voorstukken. Als je die allemaal los kan ritsen hoef je nog maar kleine lapjes te drogen en die kun je, desnoods stuk voor stuk, appart uithangen.
Vera

Brianna F
13-07-2011 om 17:20
Hier
zetten we de tent weer op zodra het droog is en dat is ook wel eens gebeurd onder een viaduct aan de zijkant, omdat het bleef regenen.

NaShA
13-07-2011 om 18:30
Helaas
heb ik echt geen ruimte over waar ik die tent zou kunnen drogen. Die zij wanden en voorstukken zijn inderdaad het probleem niet, maar wel die enorme lap dak. Die hang ik niet zomaar ergens op.
De voorspellingen voor volgende week zijn echt heel erg slecht en hoewel het dan niet aan 1 stuk regent is dat vaak niet genoeg om de tent droog te krijgen. Man is ook om, we gaan vrijdag opbreken, tenzij de voorspellingen ineens weer veranderen (niks zo veranderlijk als het weer). De kinderen vinden het ook niet heel erg...

Puck
14-07-2011 om 09:18
Nasha
Het dak is idd de grootste lap maar met een beetje creativiteit moet dat toch ook lukken. Hij hoeft natuurlijk niet als die enorme lap van pak 'm beet 3 bij 6 meter uit te hangen. Zolang je hem niet echt vouwt kan hij toch ook best om een hoek hangen en je kunt 'm ook in de lengte best dubbel slaan, dan is ie nog maar 1,5 meter hoog.

NaShA
14-07-2011 om 09:28
Stalling geen optie en puck
die is vrij beperkt open en nogal stoffig van binnen...
puck, klopt, maar de ruimte thuis laat het gewoonweg niet toe. Daarbij, de kinderen zijn er ook klaar mee, een dagje regen kunnen ze nog wel overleven, maar de hele volgende week wordt er regen opgegeven, en niet zomaar een paar uurtjes, net als vandaag gewoon hele dagen. Dan kunnen we beter thuis zijn met een droge voortent en dan van huis uit nog wat gaan doen ofzo...Morgen gaat de tent er af en of morgen of zaterdag gaan we naar huis. Het is niet anders...

mamamic
15-07-2011 om 22:12
Onderweg
Wij hebben een keer de tent op de terugreis 'gedroogd'. Tijdens een stop onderweg de tent op een grasveldje te drogen gelegd. Met een mager zonnetje en een stevig windje werkte dat prima. Is wel een wat langere stop geworden, dat wel. Wij hebben thuis ook geen plek hierover. Het alternatief was om thuis een grasveldje op te zoeken in de buurt.

NaShA
16-07-2011 om 14:21
We zijn thuis...
en de tent is droog mee, gisteravond zijn we naar huis gereden...het is jammer van die laatste week, maar aangezien de voorspellingen daarvoor ook niet geweldig waren, de kinderen het een beetje beu waren, middelste niet mocht zwemmen tot zondag ivm een gelijmde lip, vriendinnen van dochter ook naar huis gingen, het is goed zo...