Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Snuggle's

Snuggle's

15-06-2011 om 10:56

Naturisten campings

Vorig jaar hebben wij het naturistisch kamperen ontdekt en zouden niet meer anders willen. We hebben een camping gids en speuren internet af, maar ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn met tips?
We gaan op de bonnefooi, starten kort in Engeland (festival), en dan door Frankrijk zo richting Italië dachten we, maar niks staat vast.
Deze vakantie is zonder kinderen, maar ook tips voor campings met kinderen, vooral in Nederland zijn zeer welkom!

Snuggles

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

15-06-2011 om 12:21

Snuggle's

Van wat voor soort campings houd je? Groot, klein, animatie, moet er een winkel zijn, veel contact met andere kampeerders of juist niet, moet je er kunnen zwemmen? Dan kan ik daar wat bij zoeken.
Houd er trouwens rekening mee dat er Italie amper naturistencampings zijn (en kamperen in Italie sowieso anders is)

Nfn

op www.nfn.nl dan vakanties, europa...vind je allemaal campings per land of landsdeel. Al lezend kom je vast wat leuke campings tegen.
In het draadje hierboven over 2 of 3 campings kan je al een uitwisseling van tips tussen mij en Tijgeroog vinden.

Veel plezier!

groetjes van Purk

Tijgeroog

Tijgeroog

15-06-2011 om 14:42

Nfn

Nfn-site gebruik ik ook altijd als startpunt om een camping te zoeken. Er staat altijd een best goede omschrijving van de camping, en waarderingen van bezoekers waar ik me vaak goed in kan vinden.
En op campings aan andere kampeerders om adviezen vragen werkt vaak ook goed.
Les Saules bij de Limoges in de buurt is mijn favoriet, zie ook het draadje waar Purk al naar verwijst. Gemoedelijke kleine camping waar je heel goed kunt eten.
Verder Les Grandes Chenes bij de Dordogne.
Veel verenigingsterreinen zijn ook heel leuk, die hebben dan een stuk of wat plaatsen voor toeristen. Altijd eenvoudige kleine campings maar meestal wel met simpel zwembad erbij. Onze ervaring is dat de mensen daar erg gastvrij en vriendelijk zijn. Goede ervaringen hebben we met Le Courialet ten zuiden van Grenoble en Le Chapinan bij Chambery/meer van Annecy.
Castillon de Provence is een mooi terrein in de Provence, maar daar in de omgeving zijn meer mooie campings. Arnachout aan de Atlantische Oceaan is groot maar ligt wel aan zee (en is prettiger dan andere campings aan de oceaan zoals Euronat). La Genese en Sabliere zijn ook behoorlijk groot maar liggen heel leuk aan de Ceze, bij de Ardeche in de buurt.

Snuggle's

Snuggle's

16-06-2011 om 11:45

Sfeer

Wij vinden een camping waar iets te doen is wel leuk, maar een kantine ofzo is genoeg. Als we met de kinderen zijn vind ik een zwemgelegenheid wel leuk, voor ons hoeft het niet per se.
Het gaat me vooral om de sfeer eigenlijk, maar dat is lastig te omschrijven en wellicht voor iedereen anders. Wij vonden bijvoorbeeld van athena de camping bij Leuven helemaal geweldig, maar de athena camping in de Ardennen helemaal niet fijn.
Verenigingsterreinen ben ik door de een na laatste uit (dat tijdschrift, hebben jullie dat ook?), juist een beetje huiverig voor. Al die regels en het feit dat mensen met piercings niet welkom zijn, dat is niet mijn sfeer.
Het meer van annecy vind ik prachtig dus zal
die camping zeker eens opzoeken.
Zijn jullie in Nederland ook wel op naturistencampings geweest? Lijkt me ook leuk voor een weekendje.

Bedankt voor jullie reacties

Snuggles

Merel

Merel

16-06-2011 om 14:28

Koud?

Ik heb verder niets met naturistisch kamperen, maar heb er ook niets tegen. Het lijkt me alleen in de noordelijke landen zo ontzettend koud! Hebben jullie daar dan geen last van?

Merel

Merel

16-06-2011 om 14:28

Koud?

Ik heb verder niets met naturistisch kamperen, maar heb er ook niets tegen. Het lijkt me alleen in de noordelijke landen zo ontzettend koud! Hebben jullie daar dan geen last van?

Snuggle's

Snuggle's

16-06-2011 om 15:54

Koud

Als het koud is trekt iedereen gewoon kleding aan, dus geen probleem

Snuggles

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2011 om 16:36

Koud

We zijn afgelopen weekend naturistisch wezen kamperen. Erg fijne sfeer, maar wel met kleren aan. Alleen op dinsdag hebben we de kleren uitgetrokken, toen was het warm genoeg.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2011 om 17:04

Snuggle's

Ik ben ook wel eens op Athena in de Ardennen geweest en ik vond dat ook heel erg tegenvallen.
Ik snap precies wat je bedoelt met sfeer. En ik vind dat je die juist op veel verenigingsterreinen vindt. Regels verschillen wel van camping tot camping. Het artikel over de piercings heb ik gelezen, maar ik ben de de details kwijt (ik heb alleen maar oorbellen, dus het was niet erg relevant)
Weet je, je hebt verschillende verenigingen. In Nederland heb je oa Zon en Leven, die zijn van oorsprong erg streng (geen alcohol, geen vlees) en op sommige terreinen merk je daar nog wat dingen van. Verder hebben de meeste verenigingen regels voor hun eigen leden, zoals werkdagen op het terrein, en gastendiensten. Dat is vrij logisch, want het terrein is van de leden, dus ze moeten er zelf voor zorgen dat het blijft draaien. Als je komt kamperen merk je daar niets van.
Op Nederlandse campings heb ik niet veel ervaring, afgelopen weekend zijn we op Zeelandia bij Vlissingen geweest, dat was de eerste keer. Leuke camping, mooi gelegen aan de Westerschelde, gastvrij. Enige minpuntje is dat als het hard waait (zoals afgelopen weekend) er veel herrie van de windmolens naast het terrein komt. Toen de wind weer minder werd hoorde je ze niet of nauwelijks.
Ik heb wel veel Franse campings gezien en op alle vereniginsterreinen zijn we zonder uitzondering heel gastvrij en vriendelijk ontvangen. Geen last van regeltjes, nergens het gevoel van niet welkom te zijn, maar wel mensen die heel veel liefde voor hun camping hebben. Weet je, op sommige van zulke campings pak je zelf je drinken uit de koelkast en dan streep je op de lijst aan wat je gepakt hebt en betaal je dat later. Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel vertrouwen in de gasten is.
Maar als je toch van plan bent om meerdere campings te bezoeken kun je het gewoon eens proberen, als het niet bevalt ben je zo weer weg... Dit is de camping bij het meer van Annecy: http://clubsoleil.savoienature.pagesperso-orange.fr/

Over die piercings: staat het tegenwoordig niet in de gids of die wel of niet toegestaan zijn?

Snuggle's

Snuggle's

17-06-2011 om 09:58

Koelkast

Geweldig ja zo'n camping waar je zelf dingen uit de koelkast mag pakken afstrepen. Net zoiets als die stalletjes langs de kant van de weg met fruit waar niemand bij staat maar waar je geld in een potje moet doen.

Die camping ziet er geweldig uit, ik sla hem op! Die camping in Zeeland lijkt me ook leuk. Toevallig wilden we dit weekend in Zeeland gaan kamperen ivm een bruiloft daar, maar door de vele regen die voorspelt wordt er toch maar vanaf gezien.

Ik heb trouwens ook geen piercings, maar een camping waar dat verboden is heeft sowieso niet mijn sfeer zeg maar. Ik hou niet zo van dat soort regels die mensen uitsluiten om zoiets.

Snuggles

Tijgeroog

Tijgeroog

17-06-2011 om 11:55

Zeeland

Eigenlijk wilden we naar deze camping, maar die was al vol, volgend jaar proberen we het opnieuw.

http://www.campinghermitage.nl/web/index.php/home

Chippie

Chippie

17-06-2011 om 22:21

Geen naturist...

Ik ben geen naturist, maar met 'ik vertrek' was er ooit een stel uit Denekamp met een naturistische (?) camping. Het leek me daar echt prachtig!

Tijgeroog

Tijgeroog

18-06-2011 om 17:43

Chippie

Die camping had ik ook al genoemd , dat is Castillon de Provence bij Castelane. Inderdaad een hele mooie camping. Ik ben er een jaar of 10 geleden geweest, nog met de oude eigenaren, een Frans gezin. Daarna is hij overgenomen door het Nederlandse stel en hebben ze oa een zwembad aangelegd, iets wat we toen wel misten. Hij staat ook op het lijstje om nog een keer naar terug te gaan.
Ik geloof dat het er de eerste jaren na de overname vrij druk geweest is met veel mensen die door ik vertrek het naturisme daar wel een keer uit wilden proberen, maar ik heb er toch vooral positieve dingen voer gehoord (er wordt op campings altijd wel over andere campings gepraat, en omdat het aantal naturistencampings redelijk beperkt is komen bepaalde campings dan altijd terug) Op dit moment zijn m'n buurmannen er, ik ben erg benieuwd hoe zij het er nu hebben.

Castillion, geweest

wij zijn er geweest. In het hoogseizoen staan ze tjokvol. Mijn tip is echt om te gaan in het voor- of naseizoen of de laatste weken van een zomervakantie als je in de late periode zit.
Het terrein is echt prachtig, geweldige vergezichten en het meer waar je naar toe kan wandelen is adembenemend. Dus echt wel een aanrader om heen te gaan, maar niet in het hoogseizoen, althans, vinden wij.

groetjes van Purk

Tijgeroog

Tijgeroog

20-06-2011 om 11:55

Castillion

Dan hebben ze inderdaad een hoop klandizie erbij gekregen. Wij waren er denk ik vanaf half juli, in 2002 en we stonden op een heel groot veld met 3 andere bezette plaatsen. We hadden bijna een verrekijker nodig om die tenten te kunnen zien.

Simone G

Simone G

21-06-2011 om 08:44

Overgenomen

Hoi Tijgeroogje,
Castillion is in 2005 overgenomen door 2 hele leuke mensen ( bekenden van mij ) ze hebben heel hard gewerkt en er nu iets heel erg leuks van gemaakt. Ze waren toen in een uitzending van "ik vertrek" de reputatie van de camping was inderdaad erg slecht... zie je ook zo duidelijk in de uitzending.

Snuggle's

Snuggle's

22-06-2011 om 08:48

Castillion

Het lijkt mij een heel leuke camping, en druk kan ik voor een paar dagen wel leuk vinden. Maar weet iemand ook of het wel zin heeft om daar op de bonnefooi heen te gaan dan?

Snuggles

Reserveren!

in het hoogseizoen reserveren of anders bellen. En voor noppes wil je er niet naar toerijden. WEg omhoog is best een onderneming. Wel mooi, maar om daarna weer te moeiten aftaaien, dat wil je niet.

Ik geloof trouwens best dat het aardige mensen zijn die de camping zijn gestart. Wat ik echter wel begrepen heb tijdens het uitwisselen van camping-ervaringen, dat ze behoorlijk commercieel zijn geworden. Tuurlijk, de schoorsteen moet roken, maar blijkbaar druipt het er wat van af.
Ik kan me herinneren dat toen wij er waren, de vrouw aan het bellen was met iemand in Nederland: "wil je rommel van de Action meenemen, dan verkoop ik dat hier wel weer voor het driedubbele".
Tuurlijk, helemaal begrijpelijk, maar ik hoef het niet te weten. En nee, ik stond niet stiekem te luisteren. Ik zat aan het tafeltje naast haar in het restaurantje dat ze hebben.

Maar goed, in voor- en naseizoen zou ik er wel heengaan, want het is en blijft een prachtig terrein.

groetjes van Purk

Tijgeroog

Tijgeroog

27-06-2011 om 12:51

Castillion

M'n buurmannen zijn net terug van Castillion. Ook zij waren erg enthousiast, camping schijnt een hoop verbeterd te zijn (sanitair etc vervangen) en het was nog steeds een heel mooi terrein. Inderdaad wel reserveren, want het zat nu, in juni, al helemaal vol.
Het verbaast me trouwens dat de camping vroeger een slechte reputatie had, ik heb daar niets van meegekregen en was over de oude eigenaren ook tevreden. Waar kwam die slechte reputatie van vandaan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.