Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

New York op een budget

Dag allemaal
Ik heb wat geld gekregen van mijn vader om een leuk reisje te boeken met mijn kinderen. Nu zit ik aan NY te denken, al lang een wens, maar wat is (buiten de vliegtuigkaartjes om) een goede budget voor New York. Het zou een kort weekje zijn, we zijn meer geïnteresseerd in kunst en cultuur dan dure dingen, maar ik heb geen idee wat te verwachten. Wel wil ik een hotel op Manhattan.
Sini

Times square

Wil je met de kinderen op 1 kamer, of zijn ze al wat ouder en slapen ze apart? Bij jonge kinderen raad ik het hotel Yotel New york times square aan. Heerlijk dichtbij alles en zeker voor die buurt redelijk geprijsd. Wij sliepen in een tweepersoonsbed en de kinderen in een stapelbed op de zelfde kamer

Tine Winkel

Tine Winkel

13-12-2017 om 12:17

afgelopen zomer

Zijn wij o.a. naar NY geweest. Ik vind je opmerking 'meer geinteresseerd in kunst en cultuur dan in dure dingen' wel boeiend, omdat m.i. gewoon alles duur is in NY. Zeker hotels, tenzij je in een jeugdherberg-achtig iets wilt.
Maar goed, metro en zo kost niet veel (ca. 1,5 tot 2 dollar pp per rit). Reken verder per activiteit op 20 tot 30 dollar pp. Hotel zomaar 200 dollar - je kunt ook Airbnb overwegen?
Ik vond deze website informatief: https://www.newyork.nl/

Biebel

Biebel

13-12-2017 om 13:29

Elk budget past voor New York

Volgens mij kun je New York zo duur maken als je zelf wil. Een hotel op Manhattan is al kostbaar, maar levert wel veel voordelen op. Airbnb ben ik zelf helemaal weg van, maar is volgens mij tegenwoordig lastig in New York. Ik weet dat ze van het Alles Amerika Forum vaak voor de Radio Appartments kiezen, omdat je dan toch je eigen keukentje hebt (voor thee, koffie en ontbijt; scheelt allicht in de kosten) en op 49th street behoorlijk centraal in Manhattan zit.

Wel vraag ik me af wat je met kunst en cultuur bedoelt. MoMa, Guggenheim zijn prachtige musea. Maar (mijn bescheiden mening) als je voor het eerst in New York komt, ontkom je niet aan een bezoek aan Statue of liberty (nee, niet het standbeeld in, maar wel het eiland. Of je neemt de veerboot die erlangs vaart). En zo vind ik ook dat je een keer bovenop de EMpire State Building moet staan, een keer moet slenteren door central park en over Times Square, en hoort de 9/11 memorial ook op je must do lijst. En het Museum of National History and Science (denk aan de films met Robbie Williams) vond ik zelf ook uitermate indrukwekkend. Ach, eigenlijk vind ik alles in New York op zijn minst bijzonder

Om terug te komen op je budget: alles is duurder dan hier in een willekeurig centrum. Maar de metro is slim want brengt je overal op alle tijden en een stuk goedkoper dan bv een hop on/hop off bus. Huur je een appartementje, kun je geld besparen door bv ontbijt en tussendoor drinken /snacks in een deli te kopen in plaats van op een terrasje. En als je gaat, shop dan vooral op sites als groupon, kijk eens voor een New York Explorer Pas en... blijf ver van de winkels vandaan. Want dat zijn voor ons meestal de duurste uitjes.

"Wat geld".

Heerlijk zo'n vader. Wat lief!
Als je er zelfs van met je kinderen naar NY kan is het een extra mooie December bonus.

Ik lees mee, NY staat op mijn to do list

New York


https://www.youtube.com/watch?v=kX7p1pxEhKs

Het album is hier grijsgedraaid

"New York, to that tall skyline I come, flyin' in from London to your door
New York, lookin' down on Central Park
Where they say you should not wander after dark

New York, like a scene from all those movies
But you're real enough to me, but there's a heart
A heart that lives in New York

A heart in New York, a rose on the street
I write my song to that city heartbeat
A heart in New York, love in her eye, an open door at a friend for the night

New York, you got money on your mind
And my words won't make a dime's worth a difference, so here's to you New York"

Sinilind

Sinilind

13-12-2017 om 16:56 Topicstarter

Wil40

Mijn pa heeft inderdaad een mooi bedrag geschonken: 3000€. Maar voor een week NY denk ik niet zo heel veel.
De kinderen zijn 26 en 16. Maar op een kamer samen met mij vinden ze geen probleem.
Hij heeft besloten om ieder jaar een schenking te doen ipv geld achterlaten, is belastingtechnisch beter.
Sini

Geen hotel

Neem een Airbnb (of Roomorama, da's net zoiets). Superleuk om een voordeursleutel van je 'eigen' appartement te hebben. Veel leukere ervaring dan in een hotel en je kan besparen doordat je je ontbijt, lunch en tussendoortjes zelf klaar kan maken mocht je dat willen zodat je niet altijd alles buiten de deur hoeft te nuttigen. Ook is het lekker om even een plek te hebben waar je je terug kan trekken als alle hectiek je even teveel wordt en je even rust nodig hebt. Je zit dan leuker in je appartementje dan op de rand van je hotelbed.

Verder is er in New York zoveel te doen dat geen of weinig geld kost. Je kan tegen de avond met de metro naar Brooklyn en op een bankje in Brooklyn Bridge Park naar de zonsondergang kijken en haar het aangaan van alle lichtjes van de skyline van Manhattan. Terug loop je over de Brooklyn Bridge. Magistraal.

In het puntje van Manhattan vind je het National Museum of the American Indian. Gratis entree en een prachtige collectie kleding en gebruiksvoorwerpen van de oorspronkelijke bewoners van de America's, van de Inuït tot de Amazone-indianen.

Verder kan je urenlang door Central Park kuieren, genoeg te zien. Kost ook niks. Met de gratis ferry naar Staten Island, waarbij je onderweg mooi zicht op het Vrijheidsbeeld hebt is ook leuk.

skik

Guera

Guera

13-12-2017 om 18:34

Vakantie

Vanwege de 16 jarige ben je afhankelijk van vakantiwtijd. Dat is jammer want bv klm werelddeal weken zijn dan toch nog iets duurder. Voor 500 zou het moeten lukken. Daar komt je ESTA visum nog bij. Een gemiddelde overnachting kost dik 100 euro. Zeker als je een appartement airbnb wil en niet een kamer in een huis. Heb je nog 1000 over om ban te leven. Eten, drankjes, musea het is allemaal duurder dan in Nederland. Naar ny en dan verder niks doen zoals empirie, Memorial of guggenheim lijkt me serieus zonde. ....
Veel plezier met voorpret

Pennestreek

Pennestreek

13-12-2017 om 18:53

En leuker!

Want zo kan hij mooi nog meegenieten van de leuke dingen die jullie ervan doen!

Ben maar een heel klein beetje jaloers . NY staat hoog op mijn bucketlist!

Bo

Bo

13-12-2017 om 19:46

Appartement

Vergis je niet, een appartement in NYC is vaak duurder dan een eenvoudig hotel. Tenminste.. als het op Manhattan moet liggen. In de buitenwijken kan het prima voordeliger.

Siniland.

3000 euro. Mooi bedrag.
Tja, is dat genoeg voor 3 pers. een weekje naar NY?

Als ik het hierboven lees, dan moet het krap aan kunnen. Wat een leuke tips ook. Ik ga ze ook noteren.

Misschien kunnen jullie er zelf wat extra bijpotten voor de luxe extraatjes en dan in mei gaan?

Ik zou dan ook de dingen willen zien die je eigenlijk niet mag missen. NY kom je niet echt wekelijks vermoed ik

Met moeders op één slaapkamer? Dat zou mijn zoon ook geen probleem vinden. Gezellig juist met zo'n trip. 's Avonds op de bedden nog wat na kletsen.

filalu

filalu

14-12-2017 om 10:08

Leuk!

New York is erg leuk! Alleen je moet er ook komen. En vluchten zijn goedkoper als je ze verder van te voren boekt. Als je van de schoolvakanties uitgaat ben je duur uit in januari.
In de voorjaarsvakantie eind februari zag ik nog wel tickets van €450,-
In de eerste week van de mei vakantie zelfs voor €400,- (prijzen pp)

Als dat opties voor jullie zijn zou ik in de mei of voorjaarsvakantie gaan en snel de tickets boeken. De hotels zijn wel goedkoper eind februari dan eind april. Maar je hebt ook het verschil in ticketprijs en verschil in temperatuur.

Dan de overnachtingen. Ik zou wat zoeken in Manhattan. En een budgethotel kiezen.

Ik vond gewoon lopen in New York zelf al erg leuk. We hebben door natuurlijk China town en Little Italy gelopen. Je ziet van alles in Little Italy was een parrade. Wij liepen ook nog tegen een movieset aan met Denzel Washington en Russel Crowe. Hebben we een hele tijd zitten kijken.

We zijn ook naar het gratis Sony Wonder Technology Lab geweest. Dat was erg leuk!

Zoek ook eens op gratis in New York. Dan krijg je ook allerlei tips. Bijvoorbeeld dat de MoMa op vrijdag avond van 16:00 tot 20:00 gratis is. (wel druk) Of een gratis vogeltour van half april tot half mei.

filalu

filalu

14-12-2017 om 10:31

prijs

Zaterdag 21 april tot en met vrijdag 27 april (aankomst 28 april) vliegticket Finair voor 3 personen €1191,-
hotel st. Marks via priceline €919,-
nog uit te geven €890,-

Ik denk dat je dan met je budget uitkomt.

Tine Winkel

Tine Winkel

14-12-2017 om 10:38

nog wat info

Gratis dingen die wij gedaan hebben en nog niet hierboven vermeld:
een paar uur (of langer) Bryant Park, voor als je van spelletjes houdt.
een gerestaureerde synagoge bezocht (op maandag), ergens in het zuiden van Manhattan.

Wel betaald maar echt de moeite waard: het museum op Ellis Island.

Kaori

Kaori

14-12-2017 om 10:46

Ellis Island

Ik vond het vrijheidsbeeld niet zo indrukwekkend, maar nu 20 jaar later kan ik nog het beklemmende gevoel van Ellis Island oproepen door alleen het lezen over New York.

Verder nog het gebouw van de Verenigde Naties, met slinger van Foucault geschonken door Nederland. Zo maar zitten in de zaal van de veiligheidsraad.

Lopen over de Brooklyn-brug natuurlijk.

Jasmijn

Jasmijn

14-12-2017 om 10:57

The Big Apple Greeter

Nog een tip, zodra je de datum weet van jullie reis, boek dan een afspraak met een Big Apple Greeter, dat is een vrijwilligers organisatie die een gratis rondleiding geeft door New York, ze nemen je een dagdeel op sleeptouw naar wat je maar leuk vindt. Erg leuk om met een echte New Yorker rond te lopen en van alles en nog wat te kunnen vragen, ze hebben zelf natuurlijk ook hun leuke tips en plekjes
https://bigapplegreeter.org

Mari39

Mari39

14-12-2017 om 17:15

Sini

Lees net op ad.nl. vanaf mei vliegt prijsvechter norwegian airlines vanaf adam naar nyc. Voor 200 pp.

Musea

Niet altijd duidelijk, maar in veel musea is het pay what you wish, al zeggen ze dat vaak niet tegen toeristen. Dan kun je zelf besluiten bijvoorbeeld 5 dollar te betalen. Verder hebben de grote musea een vaste gratis avond.

Prijsvechters...

Dat zijn dan wel enkeltjes...zag het ook voorbijkomen op FB.

Anne

Anne

14-12-2017 om 22:53

Musea

Precies: vooral ruim voor vertrek al uitzoeken wanneer welke musea (veel) gratis momenten (avonden) hebben.

Jaren geleden was The Frick Collection (geweldig,echte aanrader!) op zondagochtend gratis. Wel op tijd er zijn en even in de rij staan.

Ook leuk en gratis is die voormalige metrolijm (of zoiets) boven de grond. Nu tot een soort lang stadsparkje omgebouwd.

En naast Empire State heb je als optie ook die andere toren (sorry, ook naam vergeten, maar die vind je zo). Bij deze uitzichttoren kijk je ook uit over Central Park i.t.t. Empire State. Beide overigens gaaf uitzicht en voor wie (Sini vast niet gezien het budget) ze beide doet, leuk om er een overdag en een 's avonds te doen.

Leuk hoor, genoeg te doen en echt ook best wat dingen gratis. Maar wel goed plannen.

Top of the Rock

Het uitzicht vanaf het Rockefeller Centre (Top of the Rock) is mooier dan dat vanaf het Empire State Building, want vanaf het TotR kan je het ESB mooi zien.

Da's nou zoiets waaraan je best wat geld kwijt bent maar zó de moeite waard is!

skik

Anne

Anne

15-12-2017 om 19:30

Yep

Skik, die bedoelde ik, Top of the Rock.
Met jou eens dat het mooier uitzicht is.
Daarom die overs gedaan en Empire State 's avonds.

En dat park op de voormalig metrolijn heet de High Line.

Wat de tickets betreft, goed zoeken en evt overstappen (bijv vliegen via IJsland), kan veel uitmaken!

rode krullenbol

rode krullenbol

17-12-2017 om 20:04

Wat tips uit het verleden

Zie hier een gratis 'sightseeing' uit 1938 ...


https://youtu.be/qUbgwADLFPM

Avondeten

Rond Times Square zijn er winkeltjes waar je warm avondeten per bak zelf opschept. Die worden in een magnetron opgewarmd. Je betaalt per gewicht.
Die kan je rustig op je (hotel)-kamer opeten of op een leuk plekje in een park, als de temperatuur het toe laat.

Jasmijn

Jasmijn

20-12-2017 om 09:07

amper op mijn hotelkamer geweest

Wij waren amper op onze hotelkamer, een keer in new york geweest in een heel oud hotelletje met een hele kleine kamer, maar ook de keer dat we een hele grote kamer hadden, zeg iets van formaat 6x6 meter, zaten we er ook amper op. Je bent in new york toch het meeste op pad. Eten deden we soms in een restaurantje (aan de zijde van 2nd avenue heb je meer 'echtere' restaurantjes dan in midtown was me opgevallen) maar echt uit eten hebben er weinig gedaan. Het was toch meer een snack hier en daar.

Sinilind

Sinilind

21-12-2017 om 18:27 Topicstarter

Voorpret

Dag allemaal
Oh ik heb er nu al zin in. Ik heb echt een dag lang zitten kijken naar prijzen, accommodaties, uiteindelijk gekozen voor een vlucht met United Airlines via Washington, het was op de dagen dat we gingen vliegen de goedkoopste (400€ pp retour). Norwegian was rond deze dagen (schoolvakantie helaas dus duurder) rond de 400€ pp met hele lang overstap in Oslo. AirB&B geregeld in de buurt van Strawberry fields voor 700€ (op een kamer maar met eigen badkamer). Ik vind het enorm meevallen, die mensen hebben ook vele leuke recensies. De kamer is inderdaad klein maar super schoon en de gast gezellig en behulpzaam.
En... op de terugweg 24 uur Washington vanwege de stopover, ook leuk
Nu gaan we de wensen inventariseren.
Sini

Bo

Bo

21-12-2017 om 21:16

leuk!

Houd er rekening mee dat je op de plek waar je het land in komt (Washington) je koffers moet ophalen en door de douane moet. Dat kan wel even duren dus hopelijk genoeg overstaptijd.

Tips zijn al gegeven: Staten Island Ferry, 9/11 memorial en museum, Empire State of iets soortgelijks, Central Park, etc. Wij hebben ook een basketbalwedstrijd in Madison Square Garden bezocht, ook een belevenis, maar misschien is theater/musical,comedy meer jullie smaak.

Tanja

Tanja

01-01-2018 om 18:28

Super leuke stad

Hotels in New York zijn jammer genoeg knetterduur. Zo vroeg mogelijk boeken desnoods iets dat je kunt annuleren via booking.com. Je zou ook nog kunnen kijken naar airbnb dan krijg je vaak wel meer kwaliteit voor je geld.

Een week kan je je prima vermaken in New York met kinderen. Nog niet hier genoemd "de highline" leuk om rond te lopen. Een park op voormalige metrolijn. Je kunt hier nog meer tips vinden speciaal voor New York met kinderen -> Link verwijderd door forumbeheer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.