Vakantie en uitjes

Sinilind
11-10-2011 om 17:12
New-york valt in het water, wat nu...(lang weekeinde europa)
Dag
Ik was van plan om met mijn dochter een weekje New-York te doen in de lente, maar had geen rekening gehouden (hoe dom kan ik zijn...) met het feit dat ze aangewezen is op andere vakantieperiodes dan ik (Noord-Holland en zij Utrecht)...
Het moet dus een lang weekend Europa worden, ergens waar van vraijdag middag tot zondagavond ook genoeg te beleven is. We zijn al naar Rome en Londen geweest, er blijft veel over maar ik heb toch behoefte aan een paar ideeën.
We houden allebei van kunst (lekker veel musea), lekker eten, en redelijk warm weer. Daarom vallen alle noordelijke steden weg, bovendie kennen we Scandinavië al redelijk goed. Praag zijn we ook geweest, en Budapest en Berlijn kent ze goed.
Barcelona ken ik al en heb geen behoefte om terug te gaan, ik vond het geen gezellige stad. Madrid ben ik veel geweest als tiener, vind ik ook niet super eerlijk gezegd.
Wat ik zelf dacht: Wenen (Egon Schiele, Freud, Schonnbrunn, etc...), Firenze (kunst genoeg), Venetië, Istanbul, Lissabon, Split, Valencia, Cadiz, Athene... Wie weet raad? Een belangrijk punt vind ik het vinden van redelijk te betalen accomodatie in de binnenstad.
Alle tips zijn welkom!
Sini

oregano
11-10-2011 om 18:45
Napels
Collega van mij is net met haar dochter naar Napels geweest, was fantastisch vertelde ze. Mocht je meer willen weten dan vraag ik eea na bij haar.
Parma en Bologna schijnen ook erg mooi te zijn. Venetie en Athene natuurlijk ook erg mooi lijkt mij.
Groet oregano

+ Brunette +
11-10-2011 om 23:06
Parijs
Die stad mis ik in jouw rijtje. Of telt Frankrijk niet in jouw geval?

IngridT
12-10-2011 om 14:38
Porto....
Prachtig. lekker eten, mooie stad, volgens mij meer dan genoeg te doen om je een weekend te vermaken. Coimbra is ook heel mooi trouwens. En wat dacht je van de noord spaanse kust? Ik ben er nooit 'echt' geweest, maar Bilbao of Santander is misschien iets om eens te checken...
Boekarest schijnt ook prachtig te zijn trouwens. vast spotgoedkoop qua verblijf.
Ingrid

Lusitaantje
12-10-2011 om 23:28
Ja, porto!
Prima te doen in een weekend. Het Museum of Contemporary Art Fundação Serralves is niet alleen een leuk museum, maar heeft ook een prachtige tuin. Daarnaast kun je een chique kopje koffie drinken aan het strand van Foz, een glaasje port drinken in de Solar do Vinho do Porto en heerlijk vis eten aan de overkant van de rivier in Gaia. En dan vergeet ik nog de Casa da Música, waar je, naast de concerten, ook een heel leuke rondleiding kunt krijgen.
Alvast een prettig weekend,
Lusitaantje (niet echt een onbevooroordeeld advies, maar wel gemeend

viridantia
17-10-2011 om 22:20
Valenciaaaa of
Sevilla. Heerlijk in de lente. Of Verona. Of Pisa. Munchen. Istanbul. Bath. Lyon. Naar de meeste steden gaan ook hele goedkope vluchten.