Vakantie en uitjes

Lynna
09-04-2012 om 19:35
Niet te dure, leuke rondreis zuidwest engeland?
Zie titel, daar ben ik dus naar op zoek. Met vriend en dochter. Dochter op aparte kamer. Dat is duur!
Daarom zoek ik een zo goedkope mogelijke reis. We hebben al zoveel aanbieders bekeken, maar blijkbaar zijn rondreizen per auto in Engeland helemaal niet populair.
Qua prijs is volgens mij alleen verblijf in een stacaravan enigzins te doen? Of hebben jullie andere betaalbare suggesties? Ik las ergens in het archief over particuliere huisjes?
En hoe is de sfeer op die stacaravanparken/campings? Bij een verder leuke reis van buroscanbritt werd aanbevolen dat er veel activiteiten aangeboden werden en daar heb ik juist niet zoveel behoefte aan.....
groet, Linda

Shonagh
09-04-2012 om 20:20
Stacaravans
Tja, daar moet je een beetje geluk mee hebben, maar meestal staan ze als soldaatjes op een rijtje en is er weinig sfeer. Maar ga je iedere nacht naar een andere, dan ben je er toch alleen maar om te slapen.
Of je zou 2 x 1 week een huisje kunnen huren en vandaaruit rondrijden, kijk eens bij www.cottages4you.co.uk of http://www.sykescottages.co.uk/, dat zijn allemaal huisjes van particulieren. Of de reis van buroscanbrit als leidraad nemen en zelf B%B's/ goedkope hotels boeken (travellodge/ premierinn) kijk eens op booking.com.
Je betaalt bij zo'n reis voor het werk dat ze voor je doen :o)
Wanneer ga je ? Vanaf 21 juli hebben de Engelse scholen vrij en is het ook qua prijzen hoogseizoen en niet de vergeten de Olympische spelen ( vanaf 26 juli), tot in de verre omtrek van Londen zijn alle accomodaties al helemaal volgeboekt.

Lynna
09-04-2012 om 20:43
Ergens in zomervakantie
Ik was al een beetje bang dat stacaravans niet zo gezellig zouden zijn....
We kunnen op zijn vroegst 20 juli weg en moeten uiterlijk 25 augustus terug zijn. We willen een dag of 12.
Misschien is het wel een goed idee om zo'n rondreis als basis te nemen en zelf te gaan boeken. Vind ik altijd wel een beetje engig. Maar nu ik toch weer een volwassene meeneem op reis durf ik het wel aan. De laatste 4 jaar ging ik alleen met de kinderen en dan vond ik het prettiger via een organisatie te boeken.

Iris
10-04-2012 om 16:16
Tip
Kijk eens bij Bureau Britain. Ik heb de folder Engeland besteld, staan heel veel rondreizen in, stacaravan, huisjes etc. Kijk ook op de website.
Voordeel is dat je ook een paar dagen in een huisje of caravan kunt en niet gelijk een week. Ze hebben echt veel mogelijkheden.

Brianna F
10-04-2012 om 18:32
Rondreis
Wij wilden ook een rondreis doen vorig jaar, maar hebben toch besloten om 1 uitvalsbasis te nemen, ergens midden in de Cotswolds en van daaruit dagtripjes te ondernemen. We zaten ook vlakbij Wales, en er is zoveel te zien in de omgeving dat onze dagen gevuld waren.

irisb
11-04-2012 om 21:31
Eurocamp
Wij hebben vorige zomer een rondreis gemaakt langs 3 campings waar we een eurocamp tent huurden. Is ons prima bevallen.
De eerste camping was in het New Forest. De camping op zich is wat vreems, heel ruim, een soort heidegebied. Maar wat het leuk maakt is dat daar de ponies en ezels vrij door het gebied lopen. Het New Forest is prachtig.
De tweede camping was in het Forest of Dean. Iets voorbij Bristol, op de grens van Wales. Ook al zo´n mooi gebied. Daarna door naar Snowdonia. Adembenemend mooi! En als laatste zijn we 3 nachten in het hotel in Londen geweest.
De campings waren van de Forestry Comission. Een soort Staatsbosbeheer. Geen caravanparken dus en in een mooie omgeving. De tenten basic, zonder stroom, maar wel prima voldoend aan wat we nodig hadden.
Succes met je zoektocht! Engeland is ons heel goed bevallen!

irisb
11-04-2012 om 21:58
Helaas
Ik zie net dat Eurocamp gestopt is met het verhuren van tenten in Groot Brittanie....

Dorry1
12-04-2012 om 13:54
Ik riep het al eerder
Ik heb echt geen aandelen, maar leuke en betaalbare huisjes heb ik al eens geboekt via
www.ownersdirect.co.uk.