Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nog iets leuks gekocht?

ik ben helemaal verliefd op de winterjas van mijn jongste die ik in Nimes heb gekocht bij de Dpam winkel, stoer grijs gekookt wol met schattige grote paddestoelen en blaadjes erop, leuke capuchon. Om op te vreten, heel leuk en maar 40 euro oid, oh zalig Franse peuterkleding.

Verder heeft de oudste een mooi lang vest gekocht en vond ik haar zo ontzettend schattig 'puberaal' erbij lopen met haar te grote zonnebril, nieuwe handtasje en armbandjes, heel schattig in de weer met die 20 euro die ze had gekregen van ons, het is niet eens helemaal opgegaan want over elke mogelijke aankoop werd erg lang na gedacht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

22-08-2011 om 23:28 Topicstarter

Oh en dit is hem

in het echt is hij veel schattiger, nu nog rode laarsjes kopen en rode wantjes en sjaal zoeken zodra de winkels er hier vol mee liggen.

http://www.dpam.com/manteau-p-27257.html?c=456&cPath=21_22_49

Wauw

wat een fantastisch merk!

Vera*

Vera*

23-08-2011 om 08:44

Hier

Wij waren in Cambridge bij M & S (warenhuis). Volgens een bordje was er ook een 'back to school' afdeling en volgen de kinderen de bordjes. Zeer teleurgesteld komen ze bij de kledingafdeling uit. Tja, het ging om schoolkleding.
Zoon heeft later nog schoolkleding aangeschaft. Voor zijn doen kan hij er nu heel netjes bijlopen met een zwarte broek en een jasje. Dat leek hem wel handig voor Kerst ofzo.
Man heeft in Frankrijk (we waren een beetje vroeg voor de boot) en in Engeland als whiskyliefhebber vijf flessen gekocht, eentje was er al leeg voordat we weer naar huis gingen.
De boeken moet ik ook niet vergeten. Man, zoon en dochter hebben leuk Engelse boeken uitgezocht en gelezen. Helaas waren er geen grootletterboeken voor mij snif snif.
De koelbox en vele lege hoekjes waren ook opgevuld met allerlei lekker dingen waar we nu thuis van aan het genieten zijn.

Vera

Sjaal

Inderdaad een leuk jasje Manda (laine bouillie, jeetje, nog nooit van gehoord. Is dat zoiets als vilt?)

Ik heb in Rennes in warenhuis Lafayette een mooie sjaal gekocht in verschillende tinten blauw, zwart en beige. Ook voor de wat koudere dagen die nog moeten komen want nu is hij nog veel te warm. Ik mag graag shoppen in buitenlandse steden, maar met drie mannen erbij gaat het soms wat moeizaam.

Chris

Wij

Dochter en ik allebei een stukje drijfhout, met geprepareerd krabbetje/schelpen erop uit het schelpenmuseum, verder heb ik nog twee mooie zeeblauwe flesjes van Van Verre. Zoon een knutselset.
Opvallend ja, hoe zuinig kinderen worden als ze hun eigen geld gaan uitgeven.

Vic

Vic

23-08-2011 om 22:23

Oostenrijk

Ik heb uit Oostenrijk een pond Mozartkügeln meegenomen, in een leuk blikje. Jammer alleen dat de kinderen ze ook erg lekker vinden. Ik had beter een zak extra kunnen kopen. Oudste heeft in een souvenirwinkeltje een 'schatkistje' met 80 mooie steentjes gekocht. Volgens mij niet typisch Oostenrijks maar ze is er erg blij mee. We waren in dat winkeltje toen de regen met bakken naar beneden kwam en mijn dochters hebben zich zeker 20 minuten vermaakt met het uitzoeken van de steentjes. Jongste heeft haar vakantiegeld uitgegeven aan een pluche vos, ze was haar eigen knuffel vergeten.

Thursday Next

Thursday Next

23-08-2011 om 23:27

Wij

Hebben van onze vakantie in Zweden, Noorwegen en Denemarken 2 echte Ikea kussens meegenomen! We waren onze kussens namelijk vergeten en zijn in Odense naar de Ikea gegaan.
De kinderen hebben ook nog een Legoland legoset gekregen.

Vanalles

Vooral de kinderen dan. Zoon heeft een RC helicopter gekocht voor veel te veel geld (bijna het dubbele van wat het hier had gekost), maar hij heeft er op vakantie wel heerlijk mee kunnen spelen. Verder een veer met een balpenvulling erin.
Dochter is dol op panda's, ze spaart ze ook en haar vreugde was dan ook enorm toen we een panda winkeltje tegenkwamen. Ze heeft er een Bento box gekocht die ze prima als broodtrommel kan gebruiken, een sleutelhanger, een knuffeltje, een paar sloffen en een waaier. Verder kocht ze nog een familie stokstaartjes en een setje van 3 baby stokstaartjes van Sylvanian Family (ze weet nog niet dat ze met Sinterklaas er een panda familie bij krijgt, gekocht op Ebay, en als ze geluk heeft staat mijn Sylvanian verzameling nog bij mijn ouders op zolder), een pluche maki verkleed als panda, een panda vakjesbord, nog een pluche panda, een pluche diplodocus, een potlood met een raaf erop, een panda knutselwerkje, 2 panda kaarten.
Voor onszelf hebben we eigenlijk niks gekocht, behalve een setje kleine schroevendraaiers omdat het rotorblad van zoons helicopter binnen een dag stuk was en om deze te vervangen hadden we een schroevendraaiertje nodig. Oh en man kocht nog een zaklampje, geen idee waarom, maar hij heeft iets met zaklampjes. Ik heb mijn budget vooral naar Starbucks gebracht

Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 14:26

Euh...

Regenlaarsjes voor zoon - bleek handig op vakantie. Een vest voor man - hij had niks warms bij zich, de sufferd! Een dinoboekje en een boekje met dierenstickers die je op het juiste werelddeel moet plakken, plus een kleurboekje voor zoon.

Voor mij niks geloof ik. Maar ik heb bij terugkomst wel een hartslagmeter gekocht! En nieuwe schoenen voor zoon.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Badlakens

Twee prachtige badlakens van een mooi Canarisch eiland, sleutelhanger en een haarspray met Aloe Vera die echt wonderen in dochters haar verricht. Balen dat ik niet nog een fles heb gekocht voor vertrek, maar misschien kan ik dat nog even voorleggen aan een Gran Canaria-ganger in een draadje hierboven? )

Yura

Yura

25-08-2011 om 08:42

Ook kussens bij ikea

Ook wij waren de kussens vergeten in de caravan. Dus ook wij zijn naar de ikea getogen, maar dan in innsbruck.

Rieke

Rieke

25-08-2011 om 13:31

Kleding

voor de kinderen bij de H&M in Tenero, voor mezelf een hele mooie winterjas van vorig seizoen, voor de helft, in een boetiekje in Ascona. Ben ik heel blij mee. En verder wijn in Duitsland onderweg gekocht en in Italie een paar flessen Limoncello. En veel kaas uit Zwitserland meegenomen, nou ja gekocht dus, wat was Zwitserland duur zeg! Een ijsje omgerekend iets van 3 euro. We hebben de ijsjes bij de COOP ingeslagen en in de vriezer van de caravan gelegd. En ook minder vaak uit eten.
Mijn man wilde nog een horloge voor zichzelf kopen maar besloot op het laatste moment dat het niet nodig was........

Primavera

Primavera

27-08-2011 om 15:52

Bikini

Ik droeg al 10 jaar geen bikini meer, maar toen ik zag dat op het strand alle vrouwen tussen de 10 en de 70 ongeacht formaat een bikini aan hadden, kreeg ik zoiets van: verhip, waarom niet. De plaatselijke Decathlon verkocht gelukkig boven en ondermaten apart waardoor ik niet het gebruikelijke probleem had van de keus tussen een te klein bovenstukje of te groot onderstuk.
Gezin vondt dat het goed stond en Quinto(9) vroeg waarom ik eigenlijk nooit eerder een bikini had aangetrokken. Tja, was mijn antwoord daarop, eerder vond men dat dikkerds niet in bikini's hoorden. "Maar jij bent toch niet echt dik?", was zijn verbaasde antwoord daarop. Smelt Una(bijna 13) bedorf het tevredenheidsgevoel wat door daar aan toe te voegen dat mensen door mijn toen nog witte (beslist niet vlakke) buik vast zouden denken dat ik zwanger was. En bedankt, hè.
In ieder geval heb ik nu eindelijk weer een (licht) bruine buik.
Andere aanschaf was een rijk geillustreerd boek van National Geograhic over de meditteraine zee, zodat Ultima van alle planten, vissen en andere beesten die ze snorkelend ondekte kon opzoeken wat dat nou precies was. Ze heeft nu het plan opgevat om later mariene bioloog te worden.
Groeten Primavera

Jonneke

Jonneke

27-08-2011 om 20:09

Desigual jurkjes

twee leuke jurkjes voor de prijs van een! Hoera.
Nu nog het mooie weer zodat ik ze ook hier aan kan. Zucht....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.