Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jessica O

Jessica O

04-01-2010 om 13:41

Noord frankrijk (camping)

Ben aan het zoeken naar een leuke camping in het noorden van Frankrijk.
Reken zo`n 600 km vanaf Utrecht.
Zag in het archief al iets over de camping au mica, is dat wat?? Alle suggesties zijn welkom. We zijn met z`n 3en, man, vrouw, zoon (7) en 2 hondjes.

Groetjes
Jessica

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

04-01-2010 om 15:33

Wat zoek je

Wat zijn jouw definities van een "leuke" camping. Wat de een leuk vindt, is voor een ander misschien een camping om gillend gek te worden.

Puck2

Puck2

04-01-2010 om 15:39

700 km

Is 700 km vanaf Utrecht te ver? Ik weet op die afstand 2 leuke campings. Allebei kleinschalige knusse familiecampings. De een met eenwaanzinnig springkussen voor de kinderen en wat kleinschalige animatie. De ander aan een leuk riviertje waar je goed kunt spelen met een kind van 7.

Jessica O

Jessica O

04-01-2010 om 15:46

Puck

Wat vinden wij een leuke camping?
Niet te groot, mooie omgeving (natuur)
Ruime plaats (grote vouwwagen)
Hoeft niet perse animatie te zijn. Liefst wel een zwembad (of heel dichtbij) of andere zwem mogelijkheid. En we willen hondjes mee.
We zaten echt te denken aan zo`n 600 km vanaf utrecht, aangezien we nog hoger wonen. (maar de meeste vermeldingen geven aan ...km vanaf utrecht).
Maar goed, als de camping leuk is.....

Jessica

Puck2

Puck2

04-01-2010 om 16:26

Nou...

Kijk dan toch eens naar deze 2 campings. Beide hebben erg grote staanplaatsen, schoon sanitair, speelmogelijkheden voor kinderen, honden toegestaan maar geen eigen zwembad. Maar L'esplanade grenst aan een riviertje waar je heel leuk kunt swemmen, dammen bouwen, kanoën (op de camping te huur) etc. en vlakbij Les Tournesols is een heel groot recreatiemeer met strand. En de omgeving van met name Les Tournesols vonden we prachtig. Wij hebben ons op allebei de campings bijna 4 weken uitstekend vermaakt.
http://www.campinglestournesols.com/
http://lesplanade.nl/index.php
Wij komen ook noordelijker dan Utrecht en wij rijden 800 km vaak in 2 dagen. De eerste dag een km of 500-600 (vroeg weg en om een uur of 3 stoppen, hebben de kinderen nog tijd om lekker te spelen) en dan de 2e dag het laatste stukje. Maar wij hebben een caravan en hoeven dus voor een overnachting niet alles op te zetten, dat scheelt natuurlijk wel.

Puck2

Puck2

04-01-2010 om 21:21

Domaine les bans

Domaine les Bans is wat ik er nog van weet een megagrote camping met veel vermaak e.d. Valt in ieder geval niet onder de categorie "niet te groot"

Jessica O

Jessica O

05-01-2010 om 14:13

Puck en didi

2 super leuke campings om te zien zeg!!! Ik onthoud ze even. Heb er nog 1 die me ook heel leuk lijkt, we moeten maar eens kijken.

Didi, als ik de site bekijk van de camping is hij me veel te groot en te massaal. Het kan heel erg mee vallen als je er bent, maar voor mij valt die al af door de site, sorry.

Jessica

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 15:31

Jessica

welke heb jij nog op het oog? Wij gaan van de zomer voor het eerst op de bonnefooi en ben voor de eerste dag(en) ook op zoek naar iets dat in 1 dag gereden kan worden. En aangezien jij ook niet van die grote campings houdt wil ik jouw camping ook wel eens bekijken.

Wij

zijn in de jura geweest, o.a. op deze camping: http://www.trelachaume.fr/
De camping is wel aardig groot en met animatie, wij stonden destijds op plek 1 of 2 en hadden daar niet veel last van. De plaatsen zijn ruim, zeker vergeleken met andere campings in de buurt. De omgeving is erg mooi, er loopt een steil pad naar het meer waar je kunt zwemmen, tussen de heuvels in blauwgroen water. Daar is ook een strandje. De watervallen van Herison zijn daar ook in de buurt. Het is wel iets verder, hemelsbreed ruim 600 km van Utrecht dus over de weg zal dat wat meer zijn.

Jessica O

Jessica O

07-01-2010 om 10:15

Puck

Ik had au mica op het oog. Maar we zijn nog zoekende

Jessica

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 13:12

Jessica

Au mica ziet er op de website in ieder geval een stuk aantrekkelijker uit dan Domaine Les Bans. Het ligt overigens in hetzelfde plaatsje als Les Bans. De omgeving is er wel mooi, maar de vogezen hebben wel de naam vanregenachtig. Wij hebben 1 keer wat lager, net onder Mulhouse gezeten in een wijnstreek. Daar schijnt het weer wat beter te zijn, maar toen wij er waren was het volgens de wijnboerin de slechtse zomer ooit. We zijn toen wel in de Vogezen geweest: die dag was het 4 graden op de toppen, in juli!!! Maar een week later was het op de camping weer 34 graden.

Jessica O

Jessica O

07-01-2010 om 13:42

Puck

weet je wat het is, we zijn nog nooit eerder in Frankrijk geweest. Mijn frans is nog niet echt super goed te noemen.
En aangezien we 1 kind hebben, wil ik het liefst een camping waar meer nederlanders zijn,zodat hij wat meer kans heeft om te spelen. Dus vandaar dat ik aan het zoeken ben geweest naar campings van nederlandse eigenaren.
Ik had ook al ontdekt (op internet) dat het in de vogezen vaak slechter weer is.
Oh, moeilijk dus.....

Jessica

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 14:00

Jessica

De beide campings die ik je gaf hebben ook allebei een nederlandse eigenaar en er zijn veel nederlandse gezinnen op de campings te vinden. Maar dat vind ik eigenlijk op iedere franse camping.
En ach, met handen en voeten kom je ook een heel eind met je basale frans.

Jessica O

Jessica O

07-01-2010 om 14:19

Puck

Da`s natuurlijk ook zo, met handen en voeten red je je wel. Maar ja, dat is mijn punt altijd. We zitten meestal in duitstalige landen, maar ja, we wonen zelf al niet te ver vanaf duitsland. Vorig jaar luxemburg gedaan, met een nederlandse eigenaar op de camping. Nu maar eens een stapje verder (als we durven). Qua taal en qua afstand (we zijn begonnen met kamperen in onze woonplaats haha)

Zag ook al de site van du Banel, ziet er ook mooi uit. Da`s meer in de ardennen.

Jessica

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 15:51

O jessica, je hebt gewoon koudwatervrees

O ik herken het gevoel helemaal. Ik had dat gevoel toen we voor de eerste keer in Tsechië op vakantie gingen. Het voelde als het andere eind van de wereld. Maar: we hebben het overleefd en zijn zelfs nog een paar keer terug geweest omdat het een heel mooi land is en Praag geweldig is. En hoewel het wel jammer is dat je de taal niet spreekt (het beperkt je in contacten met "locals" ) kun je je toch goed redden. Ik heb zelfs appelcake volgens Tsechisch recept weten te bakken. En soms ga je de mist in: we wilden iets van ketjap hebben, kwamen we met maggi terug. Tja, komisch wel. Maar het is wel vermoeiender als je de taal helemaal niet spreekt en het jaar dat we weer eens naar Frankrijk gingen had ik ook echt het gevoel: heerlijk ik kan me hier verstaanbaar maken en ze snappen wat ik bedoel...
Maar laat je door een taalbarrière niet tegenhouden. Vogezen, Elzas, Sarthe (van de Tournesols) zijn mooie gebieden met genoeg mogelijkheden voor uitstapjes. Als je uiteindelijk voor één camping kiest in een gebied waar wij zijn geweest dan wil ik je wel van leuke tips voorzien als je daar behoefte aan hebt.

Nog een leuke tip!

Camping La Steniole in de Vogezen!
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=601873

op de eigen site
http://nl.steniole.com/

Een hele leuke kleine camping aan een meertje!

gr Nora

Geweest op au mica

Hoi Jessica,

Wij zijn in 2008 10 dagen op Au Mica geweest. Leuke camping, lekker rustig, super schoon sanitair en van alles te doen in de omgeving. Geen zwembad op de camping, maar wel een beekje, daar hebben de kinderen zich heerlijk in vermaakt. Trouwens ook geen annimatie, maar de kinderen hebben veel gespeelt met andere kinderen.

We hadden wel een paar slechte dagen qua weer, 's avonds erg koud en regenachtig. Maar ook dagen dat het heel heet was. Op één van de regendagen zijn we naar Mulhouse geweest, dat ligt zeg maar achter de "bergen" en is gelijk een ander klimaat. Daar een trein en auto museum bezocht, echt heel erg leuk. Mooie tochten gereden ook, grotten bezocht en niet te ver weg Frankrijk in.

Onze kinderen waren toen 6, 6 en 12.

Groetjes, Pinkelot

Oh trouwens, ik weet er nog een!

Een hele mooie camping in de Champagne, met Nederlandse/Vlaamse eigenaren

http://www.laforgedesaintemarie.com/nl/

gr Nora

en succes met kiezen!!

Jessica O

Jessica O

07-01-2010 om 16:17

Puck, je hebt me betrapt...

Denk inderdaad dat het koudwatervrees is (tja, wat de boer niet kent.....)

Nora, die camping had ik ook al gezien.

Pinkelot, was het echt koud, of met een extra deken `s nachts goed te doen? We hebben wel vaker wat koudere nachten gehad op vakantie, in luxemburg wel maar zuid duitsland was het `s avonds echt koud.

Mijn lijstje favorieten is gegroeid, we moeten maar eens kijken.

Jessica

reina

reina

08-01-2010 om 09:57

Eens met sini

Een van de redenen waarom ik kamperen in Frankrijk niet zo leuk meer vind is dat er overal Nederlanders zijn Alleen op kleine campings in minder toeristosche gebieden kun je soms een nederlandersloze camping vinden. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken,.. leer wat basiswoorden uit je hoofd en neem voor noodgevallen een reiswoordenboekje mee. De supermarkten zijn zo groot dat je al je boodschappen kunt doen zonder een woord Frans te kennen, al moet je natuurlijk je baquettes bij de boulanger gaan halen, die zijn zo lekker, alleen daarvoor moet je gewoon gaan !

Puck (voorheen Puck2)

Puck (voorheen Puck2)

08-01-2010 om 11:14

Met sini en reina eens

Voor de kinderen is het soms wel prettig als er wat Nederlandse kinderen zijn, maar ze spelen ook met anderstalige kinderen prima. En ook op de meest kleine campings in Frankrijk zijn altijd wel wat Nederlanders te vinden. En de campingbaas spreekt vaak voldoende over de grens om elkaar te kunnen begrijpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.