Vakantie en uitjes

IngridT
25-01-2012 om 09:01
Noord (oost) duitse eilanden..rugen en zo..
iemand daar wel eens geweest? We wilden in de meivakantie een weekje weg, en dan vooral lekker uitwaaien op het strand en zo. Waddeneiland zou natuurlijk ook kunnen, maar ik heb al een tijdje in mijn hoofd dat ik de noord duitse kust ook wel eens wil verkennen. Rugen )en die eilanden eromheen) zag er erg mooi en ongerept uit. Leuke huisjes gevonden ook, voor ook nog eens hele schappelijke prijzen. Iemand er wel eens geweest?
Ingrid

Sahara
25-01-2012 om 10:54
Ja, wij
Vorig jaar zomer hebben wij schiermonnikoog gecombineerd met de noord kust van Duitsland. Wij zaten toen in het Landal travemunde park. Wij hebben daar een super week gehad. Huisje lag op loopafstand van het zandstrand. Het was daar heerlijk rustig. Travemunde lag op loopafstand (wel met de veerpont over). En wat een mooi kustplaatsen zojn daar zeg. Mooie boulevards. En natuurlijk Lubeck, Rostock en Wismar bezocht. En wij zijn een dag naar Rugen gegaan. Dat was prima te doen (wel ver maar voor een dag kon at best) Boottocht gemaakt langs de krijtrotsen, onderzeeer bekeken en de plaats Binz bezocht. rugen is mooi maar veel en veel toeristischer. Bovendien is het een schiereiland. Er is in de omgeving van Rugen niet zoveel te doen.
Op de terugweg naar huis zijn wij nog getopt in Hamburg. Boottocht gemaakt door de haven en daarna door naar huis gereden.
Het park van Landal stelt niet zoveel voor. Het zijn alleen eenvoudige huisjes. Geen zwembad of speeltuin. Wel broodjesservice maar verder is er echt niets te doen. Huisjes vonden wij klein maar functioneel. Wle duur maar Duitsers hadden daar blijkbaar geen moeite mee want het park zat helemaal vol. En de lokatie is natuurlijk geweldig. Echt pal aan het strand. Fijne zee. En in tegenstelling tot sommige berichten op Zoover hoef je niet steeds met het pontje over om boodschappen te doen. Je moet dan alleen de andere kant op rijn. Dus niet richting Travemunde maar richting Wismar. Er liggen dan een paar hele grote goedekope supermarkten langs de weg.. Zo'n 10 minuten rijden van de park denk ik. En je zit in het Landal park trouwens al in het voormalig oost Duitsland. travemunde was nog Wet Duitsland. Priwall was Oost Duitsland.

IngridT
26-01-2012 om 14:27
Niet zoveel te doen....
Dat was eigenlijk precies waar we behoefte aan hadden, voor een dag of 5 of zo. In de meivakantie. Lekker beetje fietsen, strand, rotsen (die zagen er mooi uit)
Wat bedfoelrouwens met erg toeristisch?? Was het er vreselijk druk? Of volgebouwd met enorme appartementencomplexen? Het oogde voor mijn gevoel nogal schiermonnikogig, maar dan alleen een stuk groter..
Ingrid (toen ik trouwens naar de beschikbaarheid van huisjes keek kreeg ik de indruk dat de duitsers 2 weken paasvakantie hebben of zo en de eerste week van mei allemaal gewoon op school/werk zitten. Vast lekker rustig)
Ingrid

IngridT
26-01-2012 om 14:28
Proest.
lekker aan het typen ben ik..
'Wat bedfoelrouwens met erg toeristisch??'
'Wat bedoel je trouwens.....

Sahara
26-01-2012 om 18:33
Toeristisch
Wij waren er in de zomer. Dat is waarschijnlijk anders. De wegen waren overvol. Het was echt filerijden. Verder kon je nergens parkeren. Het was vol en parkeren was duur.
Wij hebben een boottocht gemaakt. Toen wij stonden te wachten leek het niet zo druk maar toen de boot er was kwamen er opeens allemaal touringcars aanzetten met bejaarden. En die mochten ook nog eens als eerste aan boord. Weg dus alle plekjes aan dek. Alleen nog binnen was er plek. Overigens was de boottocht wel de moeite waard. Verder moest je veel plaatsen betalen om gebruik te maken van het strand. Kreeg je er wel zo'n leuk stoelhuisje bij.
Ik denk dat je Rugen meer moet vergelijken met Texel dan Schiermonnikoog. Wij hebben niet gewandeld bij de krijtrotsen. Leek mij wel heel mooi. Voordat je gaat zou ik wel nagaan of je nog overal kan komen. Er is daar toch een paar maanden geleden een stuk rots afgebroken? Een kind is daarbij ongekomen.
Als je gaat. Ik zag in Binz een heel mooie Youth Hostel liggen. In zo'n prachtig ouderwets jaren 20 pand. Pal aan de boulevard. En het is natuurlijk niet voor niets zo toeristisch. Het is er echt mooi. En er is niets mis met toerisme. De ijsjes waren er heerlijk.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hibiscus
27-01-2012 om 14:51
Inderdaad druk op rugen
wij waren er ook in de zomer en het was superdruk. Het is heel mooi en we hebben het heel leuk gehad, maar ik zou er niet meer heengaan in een vakantie periode. Wij hadden trouwens heel veel regen.
Er is trouwens inderdaad vorige maand een stuk rots afgebroken en daarbij is een meisje omgekomen.
Heb je weleens gedacht aan 1 van de drie Duitse waddeneilanden bij Denemarken? Fohr, Amrum en Sylt. Wij zijn gek op Fohr. Er is niet heel veel te doen, maar het is ruim genoeg om heerlijk te fietsen. Wij vinden die drie eilanden een stuk leuker dan de Nederlandse waddeneilanden, het is er net anders. Er is veel mooi en rustig strand, je huurt een korb en zit heerlijk uit de wind.
Je kunt ook van Fohr naar Amrum lopen bij laagwater en dan terug met de boot.
Sylt is het meest toeristische eiland van de drie. Als je in Duitsland weleens op de autobahn rijdt, zul je het eiland vaak achterop auto's geplakt zien ( een sticker dan he...) Het is een langgerekt eiland.
Fohr is leuk te combineren met een weekje Denemarken. Als je de ochtendboot terug naar het vasteland neemt, ben je voor het middaguur over de grens en rij je zo naar Funen. Wel van te voren boeken, die veerboot, want ze raken snel vol.
Wij gaan deze zomer hopelijk ook weer.
Hibiscus

IngridT
27-01-2012 om 18:02
Lekker naief.
Ik ken namelijk niemand die er ooit geweest is & dan denk ik automatisch dat het vast idyllisch en ongerept is. Tja. Nou zag ik wel dat het eerste week mei in duitsland geen vakantie is dus dat scheelt vast qua drukte. Maar Nazihotels, bejaarden (die doen niet aan schoolvakanties toch?) en instortende kliffen...mijn animo neemt wat af geloof ik. Ik ga nog een stukje verder neuzen langs de duitse kust. Er zijn vast rustigere plekken...
Ingrid