Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

40er

40er

05-01-2018 om 20:41

Normandie

Half augustus willen we een week naar normandie, liefst een huisje. Iemand tips?
Mochten we geen huisje kunnen vinden dan willen we een caravan lenen, dus tips voor een camping zijn ook welkom.
Geen speciale wensen, alleen geen mega campings

Dicht bij het strand-tip

https://www.topictravel.nl/vakantiehuis-in-saint-germain-sur-ay/FR-50430-31/

Nadeel van vakantiehuisjes in deze 'vochtige' omgeving van Frankrijk vind ik het risico dat de huisjes soms weinig verhuurd worden en dus te weinig wordn geventileerd.
Maar een strand op loopafstand of met een boot naar Jersey en het machtig mooie mont st Michel, of de krokodillen farm in st Michel zijn ingrediënten voor een fijne vakantie. Vergeet Bayeux niet te bezichtigen;
In de zomer hebben ze daar leuke middeleeuwse festiviteiten.

40er

40er

06-01-2018 om 14:03

Extra vraag

De WWII stranden ed, is dat ook te bezoeken met een hond? We twijfelen nml nog of we hem mee nemen.

40er

40er

06-01-2018 om 14:06

Flanagan

Bedankt voor de tip. Vind hem wel prijzig moet ik zeggen, bijna €1000 voor een weekje.
We zaten zelf meer te kijken in de buurt van de invasie stranden. Maar is met de boot naar Jersey gaan leuk? En wat is daar te doen?

Jersey

Ik vond het eiland zelf niet erg inspirerend. Wel de boottocht. Heen gingen wij met een speedboot over zee, een soort hover, dat was wel snel maar je bent dan wel snel misselijk.
Terug hadden we een gangendiner besteld op een dobberende grote boot retour. Dolfijnen bij ondergaande zon, heerlijk dineren. Dat was een hele belevenis.

Heerlijk fietsen

Heerlijk gefietst langs de kust en de green lanes. Je kan een fiets huren in St Helier.
Gewoon een leuk uitstapje als het weer op ohama beach tegen valt.

Triva

Triva

06-01-2018 om 16:48

hond

Waar wij waren mochten honden ook ja.

Pirata

Pirata

07-01-2018 om 12:03

Heel goed bevallen

Wij zijn vorig jaar een week naar Camping l'Anse du Brick geweest. Het ligt aan een baai met strand (alleen de brug even over). Er zijn ook huisjes die je kunt huren en er is een overdekt zwembad (niet heel groot).
Ik vond de streek verrassend mooi. Wij hadden niet het beste weer maar hebben ons heel goed vermaakt. Naar "de" stranden geweest (is vanaf daar wel een uur rijden). Bunkers beklommen in de duinen, lekker gegeten. Prachtige zonsondergangen boven de baai. Oorlogsmusea. En verder niet heel veel want we kwamen om uit te rusten.

rutiel

rutiel

08-01-2018 om 14:24

Leuk!

Wij zijn vorig jaar in Normandië geweest. We hadden het geluk dat we mooi weer hadden, dat scheelde wel veel moet ik zeggen. We hebben een huisje geboekt via gites.nl, gewoon particulier verhuur, niet op een park of zo. Voor ons was dat prima. Wij zaten vrij noordelijk, in de buurt van Dieppe. Daar zijn ook oorlogsstranden overigens, maar minder bekend dan die van D-day. De kust is echt prachtig. Ik kan je Etretat bijzonder aanraden: prachtige rotsen aldaar.

40er

40er

11-01-2018 om 12:34

Geboekt

Via een tussenpersoon van interzon! In de buurt van ouistreham. Nu aftellen

rutiel

rutiel

11-01-2018 om 13:02

Veel plezier

Hopelijk hebben jullie net zo'n fijne vakantie als wij hadden. En vergeet ook niet om de cider te proeven die ze daar in alle soorten en maten hebben. Echt overheerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.