Vakantie en uitjes

Tarole
28-06-2010 om 21:54
Ontbijt en lunch op vakantie
Ik ben zo nieuwsgierig wat jullie nu ontbijten op kampeervakanties. Wij eten thuis 's ochtends vaak muesli/cruesli o.i.d. Op vakantie hebben wij alleen een koelbox, maar zijn niet altijd in de gelegenheid de elementen in een vriezer te gooien. De Franse kazen zijn heerlijk, maar je bewaard ze niet zo goed in de warmte en die moeten dan ook weer meteen op. En elke dag croisantjes 's ochtends vinden de kinderen wel lekker, maar wij vinden dat wat overdreven. Dus wat zijn jullie buitenlandse eetgewoontes?

Guinevere
28-06-2010 om 22:10
Wij
Wij halen vers stokbrood en meestal een croissantje. En op dat stokbrood gaat bij voorkeur van die heerlijke, overrijpe, half uitgelopen kaas van enkele dagen ervoor, die niet koud genoeg bewaard is. Héérlijk juist, zo komt die kaas helemaal tot zijn recht!
Af en toe lepel ik er nog een Danone Yaourt Nature in.

Jesse_1
28-06-2010 om 22:31
Stokbrood e/o croissant
Wij hebben een koelbox met elektriciteit, dus we spelen wel een beetje vals . Elke dag vers halen: croissants (ik niet elke dag) en stokbrood. Zelf eten we graag iets van (franse) kaas, de (oudste 2) jongens eten bijv. jam of leverpastei (hoeft ongeopend niet koel) en we hebben vaak ook een pot pindakaas bij ons geloof ik, of chocopasta.
Jesse

Dorry1
28-06-2010 om 22:37
Geen koeling
Net zoals Guineverre vind ik die lauwe uitlopende kaas echt héérlijk op een stokbroodje.
We ontbijten met stokbrood en soms een croissantje. Of ik neem alleen een hapje . We drinken er meestal een sapje bij omdat dat het beste houdbaar is zonder koelkast of koelbox. De kaas eten we trouwens binnen 48 uur op en hebben we wel goed weggestopt in het folievak van de picknick-rugzak zitten.
Thuis eet ik yoghurt en drink sinaasappelsap.
Zonder koelkast (of liever gezegd, zonder stroom) kamperen vind ik een sport. Ik ga nu ook een zonnecel-oplader voor de Iphone scoren.
Dorry

reina
28-06-2010 om 22:47
Wij
's Ochtends halen we verse broodjes of stokbrood, meestal met kaas, smeerkaas of jam, kaas kopen we in kleine hoeveelheden. We hebben nu een koelkastje,maar zo deden we het ook toen we die nog niet mee hadden. Soms een yoghurtje erbij.

albana
29-06-2010 om 07:57
Eerste cornflakes
Mijn kinderen hebben zodra ze wakker worden bere/honger. En omdat er dan nog geen brood is gehaald en het brood van gisteren niet meer te eten is...dit in tegenstelling tot brood in ned. Eten de dames eerst cornflakes. Een beker vol...met melk. En daarna gaan ze brood halen...
Die cornflakes zijn ons typische vakantieontbijt. De rest van het jaar eten ze ze nooit. Daarna gaan we gezamelijk ontbijten en eten ze nog net zoveel als anders.
groeten albana

Maylise
29-06-2010 om 11:17
Van alles
Eigenlijk hetzelfde als thuis. Vorig jaar gingen we kamperen. We hadden geen koelkastje dus cerealen die ze thuis vaak eten vielen af want warme melk is niet echt lekker daarbij. De eerste dag had ik dus brioche en melkbroodjes en dan met thee erbij. Op de camping was ook een winkeltje dus de dagen daarna haalden we vaak 's ochtends croissants, vers stokbrood en eventueel ook melk voor de cerealen. Als beleg nutella of jam. Eigenlijk verschilt het niet veel van thuis.
Bij een huisje huren is het natuurlijk nog makkelijker. Dan kan je ook yoghurtjes en dergelijke kopen en bewaren in de koelkast.
Brioche blijft dagen houdbaar dus dat is geen slechte keuze. Het hangt ook vanaf hoe laat je op staat. Als je pas rond 10 uur of zo opstaat en ontbijt dan hoeven wij geen uitgebreid ontbijt meer want om 12/12:30 gaan we vaak lunchen. Lunchen deden we gewoon in een restaurant.
Maylise

Guinevere
29-06-2010 om 12:48
Lunchen
Ja, de lunchtijd is in Frankrijk ideaal om buiten de deur te gaan eten. Anders wordt het vaak toch te laat voor de koters, als je dat pas in de avond doet. Ze zien je daar al aankomen om 18.00.....
Dus 's middags heerlijk genieten van de Franse keuken, en 's avonds wéér een stokbroodje met kaas. En een glas wijn erbij.

gruffalo
29-06-2010 om 18:11
Vakantie
mijn vakantie is niet compleet zonder verse broodjes voor het ontbijt. Elke ochtend zegt iedereen wat ie wil hebben: croissantje, chocoladecroisantje, stokbrood, ...
En op die verse broodjes gaat jam, brie, (gezoute) roomboter, roomkaas, en ja ik neem voor de kinderen een pak hagelslag mee van huis ...
o die heerlijke franse chocoladecroissantjes hmmm heerlijk... of gewoon een stukje vers stokbrood, daar hoeft al eigenlijk niets meer op. een heerlijk begin van de dag!

ChrisH
29-06-2010 om 20:20
Stokbrood en croissants en koelkastje op gas
Ook hier voor het ontbijt altijd vers stokbrood met croissants die 's ochtends door de lokale bakker geleverd worden bij het winkeltje van de camping. Heerlijk.
Erop gaat meestal jam of Franse kaas. Wij hebben een koelkast(je) op gas en daarin bewaren we onder meer de kaas. Voor de kinderen hebben we vruchtenhagel en hagelslag mee.
Chris

Minet
29-06-2010 om 22:22
Broodjes en sandwiches
ALs ontbijt eten we ook altijd verse broodjes uit de kampwinkel, losse broodjes, stokbrood, we varieren wat.
ALs lunch eten we heel regelmatig sandwiches, gemaakt van die grote lange plakken sandwichbrood.
Heerlijk beleggen met vanalles en nog wat (mayonaise, tonijn, ei, tomaat, komkommer, sla, vleeswaren, wat je maar lekker vindt), stapelen, snijden en eten maar!

Tarole
29-06-2010 om 23:18
Lekker
Ja, heerlijk, het water loopt me al in de mond bij de gedachte aan al die lekkere franse kazen. Ons eetgedrag verschilt kennelijk niet met jullie. En inderdaad die yoghurtjes zijn in Frankrijk ook altijd zo lekker. Wat wij ook echt Frans vinden zijn van die heerlijke harde salamiworstjes. Smullen!

Heirthe
01-07-2010 om 13:43
Haha
En iedereen gaat naar Frankrijk zo te lezen
En we eten allemaal hetzelfde, ook hier stokbrood en verse croissantjes met franse kaas, mmmmm... Over twee weekjes al!

Lou
01-07-2010 om 22:26
Tienuurtje
Ha, ik eet iets anders. Als ik net wakker ben heb ik meestal wel honger, maar moet nog even niet aan brood denken, en al helemaal niet aan kaas. Bij gebrek aan koelte 's ook geen yoghurt, waar ik thuis mee ontbijt. Dus ik eet gezellig samen met dochter een soort schooltienuurtje: granenkoekje en pakje sap. Later op de ochtend komen dan wel de croissantjes en de stokbroodjes tevoorschijn (ik zie me al weer rennen over de camping omdat het winkeltje bijna sluit).