Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-05-2019 om 00:09

Onverwacht vrij, waar zal ik heen gaan?

Tamelijk onverwacht ben alleen ik deze week vrij. Woensdag heb ik verplichtingen, maar dat is het. Normaal heb ik allemaal ideeën wat ik wil doen of zien maar nu dus niet want ik zit nog in de gezinsmodus en kijk steeds of het ook voor de kinderen leuk is.
Wat is een leuke stad om even heen te gaan of een leuke activiteit? Ik ben echt in mijn up, alle vrienden of familie moeten werken. Ook met de Hemelvaart.
Het is lang geleden dat ik alleen weg ging. Ik heb een museumjaarkaart, word niet gelukkig van wellness ed. Een overnachting kan. Stad, natuur, cultuur: allemaal leuk.
Iemand een tip?

Flavia

Flavia

26-05-2019 om 00:26

Groningen

Ik vind Groningen en Arnhem echt heel leuke steden. Groningen probeer ik elk jaar wel naar toe te gaan. Vooral de Fokkingestraat blijf ik altijd plakken maar de rest van de stad is ook heel leuk. Cultuur snuiven in het Groninger museum.
Buiten de stad de Theefabriek voor high of andere tea.

Arnhem heeft ook veel leuke winkels en musea.
Daar had ik een appartement voor 1 nachtje in het centrum met een geweldig ontbijt.

Den Haag en Rotterdam zijn ook heel leuk. Of uitwaaien in Domburg.

Haarlem of Egmond aan Zee, er is zoveel te doen.

Of een tweedaagse NS wandeling met overnachting.

Watervrouw

Watervrouw

26-05-2019 om 00:54

Wat leuk!

Ik zat vanavond te denken dat ik wel eens Paleis Soestdijk en omgeving zou willen bezoeken, nog nooit gezien. Het is niet elke dag open volgende week vanaf donderdag.
Of een of twee dagen naar zee.
Of heerlijk rustig naar het Kröller-Müller en daar ook een stuk fietsen.

Pooh bear

Pooh bear

26-05-2019 om 07:29

Zo veel

Ik ben gek op Maastricht maar inderdaad Groningen is ook super leuk. Rotterdam is ook een leuke stad en vorige week was ik met mijn dochter in Nijmegen.
Als je natuur wil ga dauwtrappen op Hemelvaart dag of pak een ns wandeling. (Ga ik vandaag doen)

Dees

Dees

26-05-2019 om 08:17

Monde verde

In landgraaf

DOMunder

De ondergrondse gangen in Utrecht. Of het Vredespaleis in Den Haag, gecombineerd met Panorama Mesdag.

Flavia...

Folkingestraat....niet Fokkinge.....

Maar idd...heel gezellig!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-05-2019 om 11:33

Goede ideeën!

Wat een goede ideeën! Ik twijfel tussen Arnhem (want: lang geleden dat ik er was en het Open Luchtmuseum is erg erg leuk) en Maastricht. Maastricht is minder lang geleden maar ik ben meer dan 30 jaar geleden voor het laatst in het Bonnefanten geweest dus dat mag ook wel weer eens een keer.

Angela67

Angela67

26-05-2019 om 11:45

open luchtmuseum

het ligt erg 'uit de route' van de stad, dus als je alleen overdag hebt zou ik dat niet doen. Maar als je paar dagen gaat overnachten dan is het juist leuk (met ov fiets kun je dan veel doen).
Maastricht is veel op loopafstand (maar juist ook rondfietsen is wel bijzonder, langs de Maas een stuk).
gr Angela
ps ik lees dat het dinsdag minder mooi weer wordt. En OV staking

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-05-2019 om 21:23

Wat het wordt....

Ivm de weersverwachting was ik aan het kijken voor Maastricht. Ik wil nl graag als ik in Arnhem ben naar het Openlucht museum en dat is komende week toch wat minder plezierig. Man vroeg zich af waarom ik niet naar Lille zou gaan: de reistijd maakt tov Maastricht niet uit. We zijn in september in Lille geweest en vonden het erg leuk maar hadden geen tijd voor de musea. Dat ga ik nu dus doen, heerlijk! Ik heb een hotelletje tegenover het station, dus het gaat allemaal goed komen.
Bedankt voor de input, ik bewaar de ideeën voor een volgende keer!

Pooh bear

Pooh bear

28-05-2019 om 22:11

Wat een goed idee

Ik ben er nog nooit geweest maar lijkt me eigenlijk best leuk.
Ga je met de trein of met de auto?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-05-2019 om 22:24

Trein

Dit keer ga ik met de trein. Ik ben dan beduidend langer onderweg dan met de auto maar ik heb geen gedoe met rijden of parkeerkosten. Ik vind het stukje vlakbij Lille erg vervelend rijden en qua kosten maakt het bijna niets uit, dus vandaar deze keus.
Het is een erg mooie stad met een mooi oud centrum en het voelt (en is natuurlijk) ‘buitenlands’.
De brocante markt in september is echt een aanrader, ook als je niets met brocante hebt. Prachtig om te zien wat er te koop wordt aangeboden en wat mensen kopen. Hele leuke sfeer. De restaurantjes hebben dan een mosselwedstrijd, het is traditie dat er mosselen worden gegeten en het gaat er om om zoveel mogelijk maaltijden te verkopen. De lege schelpen worden dan bij de deur van restaurant gegooid en degene met de grootste berg schelpen wint.
Ik heb nu twee musea en de kathedraal op mijn lijstje staan.

Pooh bear

Pooh bear

29-05-2019 om 11:05

Rosa

Klinkt goed. Ga ik zeker een keer heen met mijn dochter of zo.
Heel veel plezier nog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.