Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brianna F

Brianna F

07-07-2010 om 13:49

Onverwoestbare koffer

Omdat wij nogal vaak vliegen, slijten onze koffers erg hard. Je wilt niet weten hoe ze met de bagage omgaan, maar aan mijn koffer te zien, spelen ze er eerst een potje rugby mee.
Handvat afgebroken, wieltjes weg, op de hoeken komt het metaal door de stof, en dan is deze koffer nog geen jaar oud. Een hardschalen koffer van een duur merk was na 1 keer vliegen al zo beschadigd (slot weg) dat we deze maar gedumpt hebben in Amerika en een nieuwe gekocht. Zonde want er zat nog garantie op, maar een koffer zonder slot reist zo moeilijk. En je mag maar 1 koffer vervoeren p.p.
Wie heeft de ultieme, bagage-afhandelaars-proof koffer, die ook nog eens bijna niets mag wegen, anders telt dat zo snel aan met de kiloos. Of in ieder geval eentje die langer meegaat dan een paar vliegreizen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

07-07-2010 om 15:24

Hier zachte koffers zonder slot

Ik vlieg altijd met zachte koffers en heb nog nooit een slot gebruikt. Mijn koffers zien er nog steeds heel goed uit. ik herken het probleem dus niet.

Nienke*

Nienke*

07-07-2010 om 15:52

Ook zachte koffers

Hier ook zachte koffers en ze zien er nog prima uit. En toch al regelmatig gebruikt. En (nog) niet beschadigd.

Brianna F

Brianna F

07-07-2010 om 16:04

Heb ik nu ook

Ik heb nu een zachte koffer en daarvan is dus het handvat afgebroken, de wieltjes weg en op de hoeken komt het metaal door de stof heen.
Het zijn net dingetjes die niet erg genoeg zijn om te claimen, maar na elke vlucht mankeert er wel weer wat aan de koffer, zodat het geheel wel een verwoeste koffer betreft.

Harde koffer

Wij gebruiken een harde koffer en die doet na jaren nog steeds prina dienst.

Volgens mij rugby-en ze ook met onze koffer, want er zitten talloze groeven en diepe krassen op. Maar nog steeds heel.

En volgens mij maakt het geen bal uit of je nu van het merk V&D koopt, of van Samsonite. Beschadigen doet je koffer tijdens een vliegreis toch.

amk

amk

07-07-2010 om 16:45

Nooit een koffer

ik neem altijd een rugzak mee. Zo'n grote. Veel makkelijker te handelen. Dat geheel gaat in een rugzakhoes, daar gaat een slot op en dat geheel is nog nooit beschadigd. En heeft toch al de hele wereld en heel obscure maatschappijen en afhandelaars meegemaakt.

Kartonnen doos

Hier ook regelmatig schade aan de koffers. In Indonesie en Australie kun je het meteen op het vliegveld makkelijk claimen en laten repareren, op SChiphol is het zo'n enorme crime (en kost het je eerst ook nog eens geld, dat je dan MISSCHIEN ooit eens terugkrijgt) dat ik er maar niet meer aan begin.

Ik heb sinds kort een ideale koffer: een stevige kartonnen doos, met vuilniszak en touw eromheen. Scheelt ook enorm in de inbraakpogingen (te vaak geforceerd slot gezien).

reina

reina

07-07-2010 om 19:37

Geluk hebben

Mijn zoon heft een harde koffer, merk weet ik niet meer, hij was wel prijzig, die gaat al heel wat reizen mee. Wij hebben zachte koffers, zelf hebben we al een paar keer gehad dat de slotjes geforceerd zijn waardoor de rest kapot ging (natuurlijk ontdekte ik dat pas in het hotel....) en mijn dochter had er een keer eentje meegenomen, die kwam totaal in de kreukels op Schiphol terug (wel een kleine vergoeding voor gekregen, overigens zonder daarvoor te hoeven betalen, dirksmama). Volgens mij is het gewoon pech hebben. Zo'n doos lijkt me niet echt handig meenemen, zeker niet als je een rondreis maakt

Brianna F

Brianna F

07-07-2010 om 21:52

Precies reina

De meeste vakanties van ons bestaan uit rondreizen, dan vind ik een koffer op wieltjes met uittrekbaar handvat gewoon het gemakkelijkst. Een grote rugzak zoals eventjes terug werd voorgesteld lijkt me dan een vreselijk gezeul en ik krijg nooit al mijn boeken mee

Chippie

Chippie

18-07-2010 om 00:09

Gewoon een samsonite

Wij hebben een gewone harde Samsonite op wieltjes, al 8 jaar, veel gebruikt, ziet er niet uit, maar doet het nog meer dan prima. Nog nooit iets mee gehad.

Brianna F

Brianna F

18-07-2010 om 03:40

Tja

Dat is gewoon geluk hebben denk ik dan. Dat hebben wij niet, ik ben al aan mijn 3e bezig.

reina

reina

18-07-2010 om 10:04

Brianna

Mijn dochter reist veel, zij gebruikt de koffer vooral als ze naar 1 plek gaat (en vandaar uit het land verder verkent), maar op rondreizen vind zij just haar rugzak het handigst. Op het moment hobbelt ze in China rond, met rugzak

amk

amk

18-07-2010 om 10:30

Idd juist bij een rondreis rugzak

sta je daar 150 m lager dan je hotel in Nepal, draagt een rugzak toch vele malen prettiger dan een koffer.
Je hebt namelijk altijd 2 handen vrij. Koffer met wieltjes is in de meeste van mijn vakantiesituaties totaal onhandig want je hebt er een redelijk vlak oppervlak voor nodig, en die zijn er meestal niet.

reina

reina

18-07-2010 om 11:40

Amk

Ik gebruikte vroeger ook altijd een rugzak, nu niet meer, aangezien mijn rug het niet kan hebben, maar soms is een koffer op een rondreis idd onhandig.

Maxime.M

Maxime.M

18-07-2010 om 13:22

Sporttas

Hoi,

Wij hebben een hele grote sporttas per persoon. Aan een kant zit wel een soort hengsel en aan de andere kant wieltjes waardoor je hem wel kunt trekken, net als wieltjes aan een koffer. Verder is alles van stof (alles behalve de wieltjes) dus veel stuk kan er niet aan gaan. En in de sporttas kan echt alles, zo groot. Ik neem zelfs altijd mijn hoofdkussen mee. Ik denk hxbxd 100x50x40. (gewoon bij v&d gekocht trouwens)

Maxime

reina

reina

18-07-2010 om 20:21

Maxime

Ja, een goede (sport)tas op wieltjes kan ook, al zijn die eerder kapot, zeker als je rondreist, is mijn ervaring, zowel die van mijn man als een van mijn zoon is gaan scheuren (en ze waren niet goedkoop) en ook tijdens een rondreis in Mexico vorig jaar, (waarbij je alleen reistassen mee mocht nemen) had een van de deelnemers een tas die scheurde, zelf heb ik een behoorlijk prijzige (ben het merk even vergeten), die heeft al een aantal reizen overleefd.

amk

amk

19-07-2010 om 09:52

Bescherming

ik doe wel om mijn rugzak een flightbag, die doe ik ook om mijn grote sporttas als die het vliegtuig in moet. Daar zit alleen een eenvoudig handvat aan en verder geen tierlantijnen die ergens klem kunnen komen te zitten. Daardoor weer veel minder kans op beschadigingen.

Elke week, dan vast niet zo groot

en dat zal ook wel wat schelen in de kans op schade.

Maxime.M

Maxime.M

22-07-2010 om 09:16

Wow

wat voor een werk doet je man dan girls only mom (als ik zo brutaal mag zijn) ik kan me voorstellen dat hij dan 'op vakantie' niet nog eens in het vliegtuig wil zitten. Maar vind jij dat dan niet jammer? Moet je daardoor dus altijd in nederland blijven.

maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.