Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pooh Bear

Pooh Bear

09-02-2018 om 15:12

Oostenrijk all in?

Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming voor dit jaar. En we zitten onder andere aan Oostenrijk te denken.
Hier zijn we nog nooit geweest maar het lijkt ons erg mooi. Meestal als we op vakantie gaan huren we een huisje of een zeer luxe safaritent of zo. Maar ik zie dat je in Oostenrijk voor niet heel veel geld ook all in of hp in een hotel kan. Nou geven wij op vakantie altijd veel te veel geld uit aan eten omdat we uit eten gaan erg leuk vinden en van alles willen uit proberen dus qua kosten zou dat een uitkomst zijn.
Maar als ik ga kijken op zoover bij veel van die hotels zie ik vaak ondanks de verdere goede kritieken dat het eten tegen valt of dat er geen keuze is.
Wie heeft er ervaringen met de all in vakanties in Oostenrijk hoe is het eten en is het een aanrader?
Verder zat ik te kijken voor Karinthië of Salzburgerland is dit een goede keuze?

Bo

Bo

09-02-2018 om 16:12

hoe kritisch ben je?

Het staat of valt met hoe kritisch je zelf bent. Je krijgt waar je voor betaalt, dus voor 'niet heel veel geld' krijg je prima buffet eten, maar niet te vergelijken met wat je zelf in een restaurant zou bestellen. Geen rib-eye of slibtong, maar wel salades, pastas, pizza en droge stukken vlees. Maar als je in een restaurant zou eten, ben je ook meer geld kwijt.

Houd er ook rekening mee dat elke dag buffeteten kan gaan vervelen, maar er zijn genoeg mensen die eten puur als maagvulling zien en dat prima vinden. Voordeel is wel dat je niet zelf hoeft te koken en alles voor je wordt gedaan, dat is ook vakantie.

Alles heeft z'n voor- en nadelen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-02-2018 om 16:30

Estivant

Ik ben een keer via Estivant naar Oostenrijk geweest, Niederau, incl ontbijt, lunch en diner. Ontbijt en lunch waren prima, maar het diner niet geweldig. Dat was geen buffet maar eten wat de pot schaft. Inmiddels heb ik elders ervaring met AI en die buffetten zijn toch niet echt mijn ding. Mocht ik nog eens kiezen voor AI dan selecteer ik wel op de mogelijkheid om (ook) a la carte te eten.

Pooh Bear

Pooh Bear

09-02-2018 om 17:12

Kritisch

Kritisch valt mee ik begrijp dat ik geen dure biefstukken kan verwachten als het eten maar een beetje goed is. En ik wil als het kan wel wat keuze. Ik hou alleen niet van pasta een x vind ik niet erg maar als het vooral pasta is denk ik dat we toch maar een huisje moeten huren.
Op zoover gaan de meeste beoordelingen over het hotel zelf zodat ik er niet achter komt hoe het eten echt is. Of de ene beoordeling geeft complimenten over het goede eten en de andere zegt juist dat het slecht is.

Doenja

Doenja

09-02-2018 om 17:38

Oostenrijkse eetcultuur

De keren dat ik in Oostenrijk was, kreeg ik niet echt een positief gevoel bij de eetcultuur aldaar. Zelf mijd ik Oostenrijk ook vanwege het mindere eten. Teveel schnitzel en veel groot vlees, weinig verfijnde hapjes, groente en gezond eten. Ben je echt een vlees eter, en hou je van 'als het maar veul is', dan voel je je denk ik de koning te rijk.
Of je kiest voor all inclusive en calculeert in dat je ook een paar keer ergens anders gaat eten voor eigen kosten. Is ook een optie.
Om die reden mijd ik heel veel vakantielanden en hebben bepaalde landen juist wel mijn voorkeur. Vakantie is voor mij ook voor een heel stuk culinair genieten, en dan heb ik t niet over luxe dingen, maar eenvoudige dingen gewoon heel goed doen. Een echt ambachtelijk frans stokbrood, heeft gewoon niks meer nodig bijvoorbeeld.

Barbara

Barbara

09-02-2018 om 18:02

Eten in Oostenrijk

Eten in Oostenrijk is gewoon al niet zo lekker. Ze doen boter over de groente! Gadverdamme!
En als het dan all in is dan geven ze heel weinig per per maaltijd aan eten uit, dus verwacht er niks van.
Kun je niet beter in een huisje gaan en dan een paar dagen pw koken en de rest uit eten gaan. Dan hou je het betaalbaarder.

reiziger

reiziger

09-02-2018 om 19:28

Oostenrijks eten

Vele toeristen gaan naar Oostenrijk voor de wintersport of om te wandelen/klimmen in de bergen. Restaurants in die gebieden hebben vooral veel/groot/vet op de menulijst: pasta's, pizza's en schnitzels. Allemaal niet duur, maar ook niet erg culinair.
Geen idee wat je gaat krijgen bij je all-in, maar de kans is aanwezig dat je met a la carte niet veel beter af bent.

Pooh Bear

Pooh Bear

09-02-2018 om 20:16

Toch maar een huisje

Ik denk dat we toch maar een huisje gaan nemen. We waren eigenlijk voor Duitsland aan het kijkenen hadden helemaal niet aan Oostenrijk gedacht. Tot we al die all in reizen tegen kwamen. Maar dat idee laten we maar gaan denk ik.
Wat wij willen in onze vakantie lekker wandelen en of fietsen in de natuur en leuke stadjes bezoeken. En s’avonds vinden we het leuk om ergens gezellig uit eten te gaan dat hoeft niet perse super culinair te zijn maar alleen pasta en snitsel is ook niet de bedoeling.
Maar zonder all in kunnen we het zelf uitkiezen en anders zelf koken.

Paasei

Paasei

10-02-2018 om 14:17

Hier positief

Wij zijn een aantal jaren geleden met Pharos naar een hotel in Oostenrijk geweest, toen de kinderen nog een stuk kleiner waren. Was een hotel in een wintersportdorp, dat half leeg was in augustus.

En wij vonden het geweldig! Hotel vol (Nederlandse) ouders met kinderen. Logisch; onder de 12 waren ze gratis (of tegen een klein bedrag, ik weet het niet meer zeker). En all-inclusive, dus niet alleen 3 maaltijden per dag maar ook limonade (uit een automaat) tot 9 uur savonds of zo. IJs voor de kinderen om 4 uur. En een activiteitenkaart, waarmee we gratis in bergbanen en het lokale zwemparadijs mochten. Plus korting op een hoop andere activiteiten (o.m. mountainbiken). Dat scheelt veel geld voor een gezin!

Diner was een keuzemenu. Keuze doorgeven bij het ontbijt. Prima verzorgd, vonden wij. Gezin naast ons klaagde wel; het was minder overdadig dan de bufetten in de all-inclusive hotels in Turkije.. tja.. tis maar wat je gewend bent..

Pooh Bear

Pooh Bear

10-02-2018 om 15:47

Paasei

Gewend zijn we echt helemaal niks. We zijn nog nooit all inclusief op vakantie geweest.
Wat voor soort eten kon je uit kiezen?

Paasei

Paasei

11-02-2018 om 22:27

Eten

Wat we hebben gegeten.. pfff da's lang geleden! Er was een keuze uit telkens 3 menu's. Zal vast pasta en schnitzel tussen hebben gezeten, maar zeker niet alleen! Kan me ook authentieke dingen als knodels (hoe heten die dingen...) herinneren. Er was ook een salade-buffet.

Wat ik fijn vond, was dat het een kleinschalig familiehotel was. Niet zo'n groot vakantie-complex. Elke avond zaten we op het terras met de andere ouders. De kinderen gingen samen naar een speelterrein iets verderop, met 1 van de ouders mee. Er werd trouwens ook van het hotel uit het eea georganiseerd voor de kinderen. Zoals die mountainbike-tour (met bbq).
Het hotel had familiekamers maar wij hadden 2 hotelkamers met een gemeenschappelijk balkon.

Wij waren ook geen hotelverzorging/all-inclusive gewend. En vonden het geweldig. Heerlijk aanschuiven. Geen boodschappen, geen afwas. Mama heeft ook vakantie ..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.