Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

May

May

10-06-2011 om 19:25

Op de bonnefooi door frankrijk?

We zijn deze zomer twee weken in de buurt van Clermont Ferrant. Daarna hebben we nog een week vakantie die ik eigenlijk nog niet wil invullen. Gewoon langzaam richting huis rijden en blijven hangen waar het leuk is.. Maar ik vraag me af of het gemakkelijk is om hotelletjes te vinden, we zijn geen kampeerders en hebben geen plek in de auto voor allerlei kampeerspullen, dus dat valt af..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna3

Janna3

10-06-2011 om 22:28

Goede gids en telefoon

Volgens mij moet dat wel kunnen. Ik zou het doen op de manier waarop wij ook op kampeervakantie gaan. De avond voor je gaat rijden kijk je waar je naar toe wilt en 's ochtends in de auto bel je de hotelletjes af waar je zou willen overnachten. Als er plek is reserveer je meteen en anders bel je verder. Zo voorkom je dat je tegen de avond van hot naar her moet rijden om een slaapplaat te vinden.

May

May

14-06-2011 om 19:08

Nog meer tips?

Zijn er ook mensen die weleens rondtrekken en niet van tevoren een hotel boeken?

jippa

jippa

15-06-2011 om 21:36

Toujours

ha May,
Wij gaan bijna altijd op de bonnefooi, ook in Italië en Frankrijk. Nooit problemen eigenlijk. Uitgangspunten: niet in de toeristische streken gaan zitten, niet te laat naar een hotel of accomodatie gaan zoeken. Rond 16 uur is een prima tijd. Ergens koffie gaan drinken en de locals vragen om tips werkt ook heel goed. vaak zijn er ook nog Chambres en zo die niet aangegeven staan. Wij vinden het ideaal, lekker kijken wat je tegenkomt, nergens aan vast zitten. En als t eens een keer tegenvalt snel weer verder.
jippa

jippa

jippa

15-06-2011 om 21:36

Toujours

ha May,
Wij gaan bijna altijd op de bonnefooi, ook in Italië en Frankrijk. Nooit problemen eigenlijk. Uitgangspunten: niet in de toeristische streken gaan zitten, niet te laat naar een hotel of accomodatie gaan zoeken. Rond 16 uur is een prima tijd. Ergens koffie gaan drinken en de locals vragen om tips werkt ook heel goed. vaak zijn er ook nog Chambres en zo die niet aangegeven staan. Wij vinden het ideaal, lekker kijken wat je tegenkomt, nergens aan vast zitten. En als t eens een keer tegenvalt snel weer verder.
jippa

Heel makkelijk

Wij hebben al jaren een klein internettabletje mee, en in elke Franse MacDo heb je gratis WiFi. Dan is een hotel voor dezelfde of volgende dag m.b.v. een boekingssite heel snel geregeld. En je weet ook meteen hoeveel je uitgeeft. Frankrijk staat zo ontzettend vol met goedkope hotelketens, je kunt altijd wel ergens slapen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.