Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Polini

Polini

17-07-2012 om 11:40

Op de bonnefooi kamperen (polen)?

Ons plan is om deze zomervakantie richting Polen te vertrekken met drie kinderen, vouwwagen en tent.

Dit hangt wel van het weerbericht af, want als de berichten slecht zijn (veel regen) dan gaan we een andere kant op.

Maar nu heb (o.a. om deze reden) ook niks gereserveerd en nu het allemaal dichterbij komt, voel ik toch wel wat spanning. Hebben we straks wel een plek, of moet je gewoon echt reserveren?

Ik kan me herinneren dat wij vroeger ook gewoon altijd op de bonnefooi vertrokken, en dat kwam ook altijd goed. Maar kan dat nog steeds? Ik heb helemaal geen zin om al iets te reserveren, a: omdat we nog niet weten waar we precies heengaan en b: omdat ik het liefst ter plekke kijk of het een leuke camping is of niet.

Mijn vraag aan jullie, verklaren jullie mij voor gek? Of stellen jullie mij gerust, en kunnen we inderdaad gewoon op de bonnefooi weggaan?

Zijn er verder nog dingen die ik moet weten over Polen, heb ik nog een sticker nodig voor op de auto etc?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Polini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

17-07-2012 om 13:24

Gewoon gaan

Wij gaan met de caravan ook altijd op de bonnefooi, meestal naar Frankrijk. Als je geen vijfsterrencamping zoekt dan lukt het ons in ieder geval altijd om een plekje te krijgen. Wat ik wel doe is de dag dat we erheen reizen of de dag ervoor even bellen of ze plaats hebben. Nog nooit een "nee" gehoord. Polen ken ik niet als vakantieland, maar ik stel me zo voor dat dat net als Tsjechië zal gaan: ruimte zat op iedere camping.
op de site van o.a. de ANWB kun je zien of je nog stickers oid nodig hebt.

neteret mut

neteret mut

17-07-2012 om 13:38

Vorig jaar geweest

Ook gewoon op de bonnefooi, was geen enkel probleem. Nou weet ik niet waar je naar toe gaat in polen en/of welk soort campings je normaal bezoekt. Wij hebben op campings met zwembad gezocht, die zijn er niet zoveel en die hadden vorig jaar allemaal gewoon plek. Neem niet de weg vanuit Berlijn, die is heel slecht. Als het kan neem dan de meer zuidelijke snelweg polen in. Houd er rekening mee dat nog lang niet iedereen engels of frans of duits spreekt, hoe jonger hoe meer buitenlandse taalkennis er is. Geen sticker nodig. Supermarkten enz zijn er genoeg, met modern assortiment. Neem wel een woordenboekje mee, is toch net handiger om te zien wat er bv welk pak zit ( als er alleen maar tekst opstaat). Water is niet overal ook drinkwater, dus sirrop aanlengen met flessewater en niet zo uit dr kraan. Gekookt kan wel. Ik zou zo wel mee willen, voor mij zeker een land om nog eens naar toe te gaan

Inge M

Inge M

17-07-2012 om 19:55

Geen probleem in polen

Toen wij daar waren, hebben we ook niet gereserveerd. Het grootste probleem was het vinden van de camping, niet het vinden van een plekje.

Polini

Polini

19-07-2012 om 14:30

Ha, dat is mooi!

Bedankt allen voor jullie reactie!

Fijn om te horen dat we gewoon op de bonnefooi kunnen gaan reizen. Ik ben een beetje bang gemaakt de laatste tijd door verschillende mensen die zeggen dat je toch echt moet reserveren.

Wij hebben verder helemaal niet zoveel eisen, dus komt vast goed.

Bedankt voor de tip van de ANWB site en ook voor het vermijden van een bepaalde weg, daar heb je wat aan!

Voor de mensen die al eens in Polen op vakantie zijn geweest: hebben jullie nog tips omtrent de gebieden, Polen is natuurlijk best groot.

Groet,
Polini

neteret mut

neteret mut

19-07-2012 om 18:06

Wij

Wij zaten wat zuidelijk, hebben vanuit camping 1 oa Auschwitz en Krakau bezocht. Rond Krakau zitten meerdere campings, bij nader inzien hadden we ws beter 1 van die campings kunnen kiezen ( meer nederlandse jongeren) Nu zaten we in Bielsko Biala, camping Ondraszek. Alle ruimte, aardige mensen maar verwacht geen sanitair zoals in NL ( het was wel schoon). Volgende camping lag in het Reuzengebergte, precieze plek moet ik nog weer opduikelen. Ieg zo ong op de hoek van Duitsland, tsechie en polen, voor een deel behoorlijk toeristisch omdat het skigebied is. Op de heenweg en terugweg hebben we campings gehad in duitsland. heen zijn we meerdere dagen blijven plakken (Grosbreitenbach) en terug alleen maar 1 nacht ( was net overgenomen door nederlanders en voor doorreizigers was er zo ongeveer niets)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.