Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Op de bonnefooi naar zuid-frankrijk?

Daar zitten we over te denken. Volgende zomervakantie; mijn vriend, ons dan ruim driejarige dochtertje en ik. Met de auto en een tentje op de bonnefooi richting zuid-frankrijk. Is dit uitvoerbaar? Waar moet ik op letten/rekening mee houden/aan denken? Hoe ga ik dat aanpakken echt op de bonnefooi of een ruwe planning maken en van te voren al wat campings checken? Wat moeten we niet vergeten mee te nemen? En dan de taal; ons frans is beperkt tot een paar woordjes, kunnen we ons dan redden met zo'n vakantiewoordenboekje?
Heeft iemand zoiets al gedaan? Hoe was dat, wie heeft tips of leuke adresjes voor me?

Cakey

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
An

An

19-11-2011 om 15:42

Ja hoor, dat kan

Als je in het voor/naseizoen kunt is er helemaal geen probleem. Dan is er (bijna) altijd plek. Maar ook in het hoogseizoen kun je genoeg plaats vinden. Niet op de hele populaire campings maar die hoeven beslist niet leuker te zijn. Kies voor kleinere campings of municipals, daar kun je meestal wel terecht. Het scheelt ook als je steeds maar een paar dagen blijft. Dan is er vaak ook wel plek. Wil je 2 weken op een plek dan zou ik wel overwegen te reserveren. Met een 3jarige 10 campings af moeten lijkt mij geen pretje.
Leuk plan hoor, er is niets leuker dan camperen met kinderen.

groetjes, An

Snuggle's

Snuggle's

19-11-2011 om 18:43

Ja hoor

Wij doen dat ook vaak en altijd in het hoogseizoen. De laatste jaren wel naar naturisten campings, maar daarvoor naar gewone campings.
Wij nemen dan een campingboek van de ANWB mee, en van te voren kijk ik wat op internet. Dat laatste vooral omdat ik dat leuk vind, eenmaal op reis vergeet ik vaak welke dingen ook alweer bij welke camping hoorden .
Echt mega campings moet je misschien reserveren, maar daar gaan wij toch niet heen.

Een Tom Tom hebben wij niet, maar is toch wel een aanrader als je naar veel verschillende plekker wilt.

Frans spreek ik ook niet. Het is geen probleem, alleen vind ik het wel jammer qua contact maken.

Snuggle's

Snuggle's

Snuggle's

19-11-2011 om 18:47

Auto rijden

Vind je dochter het wel leuk om in de auto te zitten trouwens? Ik weet niet wat het plan is, maar om de paar dagen zit ze dan dus een paar uur in de auto. Vaak doe je er nl wel langer over dan je op basis van de kaart zou denken (zonder navigatie dan).

Maar goed, het voordeel is natuurlijk dat je ook gewoon kan beslissen om toch lekker op die leuke eerste camping te blijven hangen, heerlijk die vrijheid!

Snuggle's

Isabella

Isabella

20-11-2011 om 08:32

Kan wel

Zoals hierboven al is gezegd: als je in het voor- of naseizoen gaat is het geen probleem. Maar als je in het hoogseizoen gaat en je wilt gewoon twee weken op dezelfde camping blijven staan zou ik gewoon reserveren. Zelf vond ik het altijd leuk om over de streek waar je naar toe wilt alvast het een en ander te lezen om zo te weten wat er te zien is. Als een kip zonder kop zomaar naar zuid-Frankrijk rijden en er later achterkomen dat je de mooiste dingen hebt gemist lijkt me toch jammer.

Yura

Yura

20-11-2011 om 11:33

Ja hoor

Wij doen dat ook met een best wel grote caravan, twee kinderen en hond. Nooit problemen gehad, tenzij je op grote campings gelijk aan het strand wilt staan ofzo. Hier de anwb campinggids bij mijn voeten, als we het bijna zat zijn zoek ik wat leuks uit en ga bellen, dit omdat het nogal een gedoe is om te keren enzo met een caravan als er geen plek is. Ik spreek wel wat Frans, maar goed 9 van de 10 keer krijg je toch antwoord in het Nederlands, Nederlanders zijn nou eenmaal gek op campings beginnen in Frankrijk. Eind van de rit hebben we dan meestal wel wat gereserveerd aan het strand ofzo voor een week, maar de heen en terugreis doen we ook een kleine week over en als we het ergens leuk vinden blijven we soms 2 of 3 nachten, echt leuk je komt nog eens ergens.

Puck

Puck

21-11-2011 om 13:05

Zeker met tent

Wij kamperen met een caravan in het hoogseizoen en als je de megagrote hoempapacampings vermijdt dan kan je prima op de bonnefooi. En als je met een tent gaat dan is het vaak helemaal geen probleem, daar is altijd wel een plekje voor te maken.

Op wat voor soort campings wil je staan?

Die leuke kleine rustieke campings in Zuid-Frankrijk zijn in het hoogseizoen al snel volgeboekt hoor. Je zult altijd wel wat kunnen vinden, maar persoonlijk vind ik mijn vakantiedagen te kostbaar om een paar dagen op een camping te staan die het net niet is.

Maar als je per se op de bonnefooi wilt, zou je misschien wel de camping van de eerste dag kunnen reserveren. Dan hoef je je na urenlang in de auto te hebben gezeten ten minste niet druk te maken over het zoeken naar een geschikte camping. Kijk ook eens in het archief, er zijn wel vaker draadjes geweest over leuke campings in Zuid-Frankrijk.

Chris

Chris

cakey

cakey

23-11-2011 om 07:34 Topicstarter

Nog geen idee

We hoeven geen grote camping, ook geen animatieteam of heel toeristisch. Wij vermaken ons over het algemeen prima zonder. We hebben een bootje en als we daar mee weggaan is het ook altijd primitief en improviseren en dat vinden we niet erg. Al zou het fijn zijn als er iets van een zwembad of een plas is zodat onze kruimel kan spetteren.In principe hebben we vier weken vakantie dus we kunnen het rustig aan doen.Het leek me slim om een globale route uit te zetten en de eerste twee slaapplekken te reserveren.En mischien ook eentje voor de terugreis. Maar welke route kiezen we? Waar moeten we aan denken? Als we er voor kiezen om de hond ook mee te nemen heeft die dan nog speciale inentingen nodig? Wat moeten we zelf niet vergeten mee te nemen? We kunnen nog alle kanten op, dus leuke adresjes en tips nog steeds welkom.Ik ga nu eerst maar eens snuffelen in dat draadje wat hierboven werd vermeld.
Mijn dank is groot...

Cakey

Luna

Luna

25-11-2011 om 09:24

Wij reserveren ook nooit

Sinds wij een caravan hebben reserveren we nooit een camping, en dat gaat prima, ook in Frankrijk in het hoogseizoen. Een camping kan in het boekje of op de website nog zo mooi lijken, als we luidruchtige buren treffen of het sanitair is toch niet zo geweldig wil ik zo weer kunnen vertrekken. Afgelopen zomer kregen we in Belgie pech met de auto en hebben daar toen 3 dagen op een hele leuke camping gestaan. Toen was ik ook wel blij dat we niet ergens hadden geboekt. De vakantie zag er toen ook heel anders uit dan we hadden gepland.

Wel heb ik altijd het boekje 'kleine campings' van de ANWB bij me, en we zijn lid van de SVR en hebben daarvan ook een adreslijst. Als we ergens zijn waar het leuk lijkt of we zijn het rijden zat dan kijken we welke campings in de buurt zitten en bellen of er plek is. Deze zomer was er altijd bij het eerste belletje al een plekje voor ons. De route van afgelopen jaar:
Ardennen - Vogezen - Jura (via Besancon) - Alpen - Vercors - Ardeche. Dit alles zonder tolweg, dus over de binnendoorwegen, maximaal 300 km. per dag.
De terugweg vanaf de Ardeche hebben we wel over de tolweg gedaan, met een overnachting bij Nancy.
Probeer het gewoon eens, het geeft zoveel vrijheid als je kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. vooral als je 4 weken hebt!

Meike

Meike

25-11-2011 om 19:59

Snuggle's

Snuggle's
Welke naturistencampings in Zuid-Frankrijk hebben zomaar nog plek in het hoogseizoen? Wij gaan nu al een paar jaar achter elkaar naturistisch kamperen aan de kust in Zuid-Frankrijk maar ik heb nu mijn plekje al besproken anders kom ik er echt niet meer op in augustus.
Leuke adresjes zijn altijd welkom

Cakey,
Op de bonnefooi lukt vast als je niet 3 weken op dezelfde plek wil blijven. Ik zou van te voren wel een soort wishlist maken. Een rijtje campings in een omgeving die je graag wil zien. Zomaar rondrijden en hopen dat je iets leuks tegenkomt lijkt mij niet fijn met een peuter op de achterbank.

Groet
Groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.