Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Op vakantie in je eentje

Heeft hier iemand ervaring met alleen op vakantie gaan? Dus niet met een groepsreis of vriendin, maar echt alleen. Wat doe je dan voor iets? Ik wil in november graag nog een week weg en zoek tips. Ik ben meer een nartuurmens dan een stadsmens.

Ik ben zo'n 15 jaar gescheiden en ben sindsdien verschillende malen alleen op vakantie gegaan. Mensen vinden dat dapper en stoer, en dat snap ik niet, wat is er dapper en stoer aan? Ik kan mijzelf uitstekend vermaken!

Dat is eigenlijk de enige must: je moet jezelf goed kunnen vermaken.

Wat kun je doen op vakantie? Je zegt dat je vooral een natuurmens bent. Ik denk dan meteen aan wandelen of fietsen. Misschien is er ook een leuk museum in de buurt of een evenement.

Hou je van fotograferen? Dat is heerlijk om in je eentje te doen! Niemand die op je moet staan te wachten tot je eindelijk je ideale plaatje hebt geschoten.

Ik heb verschillende keren in de natuur in een B&B gezeten. Van tevoren stippelde ik routes uit die ik ben gaan lopen. Tegenwoordig ben ik wat minder goed ter been, helaas. Mijn laatste vakantie was in het buitenland in een dorpje in een enigszins toeristisch maar vooral erg mooi gebied. Ik heb daar heel veel gefotografeerd (pittoreske huisjes, bloemen, natuur) en uren doorgebracht aan de boulevard met een kop koffie, mensen en bootjes kijken.

Ik neem een boek mee of een ouderwets puzzelboekje. Wifi is ook wel prettig om eens de krant online te kunnen lezen, info te zoeken over de omgeving en het thuisfront op de hoogte te houden.

Eenzaam? Welnee. Er is altijd wel ergens aanspraak. Tijdens het wandelen als je op een bankje of in een horecagelegenheid je lunch eet ontmoet je altijd wel mensen voor even een gezellig praatje.
Mis je eigenlijk wel iemand om je avonturen onderweg mee te kunnen delen? Start een blog, die kun je eventueel alleen toegankelijk maken voor mensen die je kent. Ik heb dat altijd erg prettig gevonden. 's Avonds schreef ik dan op wat ik had gedaan en meegemaakt en mijn vriendinnen lazen dat en reageerden er op, soms ook met herkenning en tips.

Ga lekker uit eten bij de lokale horeca. Ik heb als alleenreizende nooit problemen ondervonden, vervelende plekjes gekregen of "zielige" blikken gehad. Een enkele keer vraagt iemand of die erbij mag komen zitten voor de gezelligheid, dan kun je ja of nee zeggen.

's Avonds kun je in je verblijf zitten, wat tv kijken, eventueel blog of social media bijwerken, het boek lezen waar je nog niet aan toegekomen was, of een handwerkje als je daar van houdt. En bedenken wat je morgen gaat doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.