Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

PotableRam80

PotableRam80

19-02-2012 om 19:12

Op vakantie met de tent?

Gaan jullie wel eens op vakantie met de tent?
Wat voor tent raden jullie aan om mee op vakantie te gaan met 1 kindje?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Altijd een goede tent en goed weer

Ik kampeer mijn hele leven al, maar toch is het weer zeer bepalend voor een leuke vakantie. En als het dan regent is het heel fijn dat je een goede tent hebt.
We hebben zelf een De Waard tent (Roerdomp), en voor onze kinderen een kleine De Waard tent (kleine burgemeester). Beide tenten zijn 100% waterdicht, met vast grondzeil. Bij regen, kou en slecht weer kun je ook makkelijk binnen zitten.
Op marktplaats staan veel De Waard tenten tweedehands te koop en met een gemiddelde levensduur van 20 jaar is het altijd en goede investering. Het katoen zorgt voor een goede ventilatie en met alle losse accessoires die je bij kunt kopen maak je de tent precies naar je zin.
En kies een mooi weer gebied bijv. zuid-frankrijk. Da's mijn mening, maar misschien hoor je hier nog andere verhalen.

Dorry

Ook de waard

Als je gaat kamperen met een tent en je gaat niet naar een gegarandeerd-mooi-weergebied, dan is het erg fijn als je een tent hebt die goed waterdicht en stormvast is en voldoende ruimte biedt om eventueel binnen te zitten.

Wij hebben een De Waard Lepelaar met varioluifel, een van hun grotere familietenten. Door die varioluifel wordt je buitenruimte enorm vergroot, en kun je ook met minder weer nog fijn buiten zitten. Karsten heeft ook mooie tenten als je een katoenen tent zoekt.

Los daarvan, hoe wil je kamperen? Blijf je langere tijd op 1 plek of wil je juist trekken. In dat geval is een grote, zware familietent minder geschikt en kun je beter iets lichtgewichts aanschaffen (northface ofzo) met daarbij een tarp.

Hoeveel waar je krijgt voor je geld hangt ook af van je budget natuurlijk. Ik zou zeker eens kijken op Marktplaats, daar kun je veel goede tweedehands tenten vinden voor een redelijke prijs. Tip: schaf goed isolerende, comfortabele slaapmatjes aan (bijv. donsmatjes), want lekker, warm kunnen slapen in je tent is het halve werk. Je kindje kun je bijvoorbeeld in een Deryan-campingbedje leggen.

Succes met zoeken!

Chris

amk

amk

27-02-2012 om 20:57

Geen de waard

die zijn namelijk niet goed op te zetten in je eentje.
Ik heb een Eureka tent. Ding doet het ook al weer een jaar of 10, en weegt beduidend minder dan een de waard tent.
Het belangrijkste is dat je voldoende ruimte hebt bij slecht weer.
Deze tent heeft weinig Frankrijk gezien, wel veel Noorwegen, Schotland, Denemarken en NL. Niet bepaald gegarandeerd mooi weer.

Zeer goede ervaringen met mijn vorige eureka tent: op de camping in Reijkjavik met windkracht 8 stonden er na een nacht nog 3 tentjes zonder schade en zonder scheerlijnen. Eureka's alle andere dure tenten waren beschadigd omdat de carbonstokken net niet flexibel genoeg waren om de rukwinden op te vangen terwijl ons tentje wel stond mee te wiebelen.

Voor mij geen ander tentenmerk meer.

Amk (ot)

Ik lees nergens dat het om 1 ouder (met 1 kindje) gaat

amk

amk

27-02-2012 om 23:10

Shonagh (ot)

dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat die dingen niet op te zetten zijn in je eentje. Dat ben ik wel namelijk.

(eerlijk gezegd vind ik de gemiddelde de waard tent een te duur onding.)

Amk (ot)

Oef, dat is een gevaarlijke opmerking op dit forum Maar ik ben het met je eens, ik houd van trekken. Na een simpel tentje, een gemakkelijk op te zetten vouwwagen, nu een 2 persoons caravan, zonder luifel/ voortent, in 10 min zijn we weg !

Alles kan ook een de waard in je eentje

Zelfs een vergrote zilvermeeuw krijg ik in mijn eentje op. Echt waar. Gewoon een kwestie van tijdelijke scheerlijntjes maken. Er zijn tientallen verschillende modellen, van superklein tot supergroot. En ze zijn ALTIJD droog en ALTIJD stormvast (windkracht 10 en 20 cm water op de camping). Bij elk naar weer had ik er zo één kunnen verkopen op de camping.
Maar iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren, dat kan. En dat mag

Zelf hebben we een roerdomp; 2 volwassenen en 2 kleine kinderen plus bagage kan er in. En sinds vorige week ook een varioluifel eraan zodat je altijd beschut zit (tegen zon en regen). Sinds vorig jaar hebben we er ook een 2 hands, 20 jaar oude Kleine Burgemeester bij. Voor de 2 iets grotere kinderen en kun spullen. En op doorreis kunnen we er met z'n 4-en precies naast elkaar in. Staat in een kwartier. Wat zeg ik? In 5 minuten, want terwijl de een er de matjes en de slaapzakken in gooit timmert de ander de 7 andere haringen erin. Kun je samen naar het zwembad toe sjokken
De Waard tenten kennen ook een grote mate van ventilatie; fijn bij heet weer. Je kunt namelijk allerlei dingen open zetten (met gaas ervoor, dus geen mug te zien). Of bij koude kun je alles dichtzetten, en met een isolerende binnentent heb je het lekker warm. Bij vorst kun je dan zelfs kamperen! En je kunt er ook binnen in koken; veel minder brandgevoelig dan nylon of andere kunststoffen. En mocht er echt iets gebeuren; dan kun je het dak laten vervangen voor de helft van de prijs van een nieuwe tent. Kan ie nog een keer 30 jaar mee.
Dorry
ps. marktplaats biedt veel grote de waard tenten. als de kinderen het huis uit gaan wordt er al snel een kleinere de waard tent aangeschaft. Meestal zijn die 2e hands tenten prima.

Dorry1

Dank voor je uitleg, het geeft me weer een andere kijk op een De Waard tent. Familie en vrienden die zo'n tent hebben zeggen altijd dat het een halve dag duurt voordat de tent goed staat en ingericht is, ze nemen 1 (of 2!) kleine tentjes mee voor onderweg of gaan in een hotel/ B&B.

Shonagh

Gewoon veel oefenen, dat helpt echt! Goed afbreken duurt wel even. Zeker als je hem helemaal goed in de zak wil hebben. Daarom slapen we de laatste nacht met z'n vieren in de Kleine Burgemeester (ook van De Waard)en dan is het 's morgens nog een kwartiertje.

Geen trekkerstent

Ik zou niet anders willen dan De Lepelaar (zo comfortabel) maar als je van plan bent in je vakantie veel te trekken kun je beter voor een lichtgewicht, nylon tent kiezen zonder honderd haringen, die je niet de mogelijkheid biedt om je halve huis mee te nemen

Het klopt namelijk wel dat je een De Waard binnen 2 uur kunt opzetten en inrichten (vind ik niet zo heel lang) , maar het afbreken van een tent die helemaal vol zit met alle spullen die je hebt meegesleept kost je gewoon een dag. Wij verkassen daarom in een vakantie van drie weken niet meer dan 1 keer.

Chris

Vera*

Vera*

01-03-2012 om 12:06

Tam8erberg

Als je nog nooit gekampeerd hebt, laat staan met een kindje, is het misschien handig om eerst een huurtent te nemen. Je hoeft dan niet vanalles aan te schaffen en kunt uitproberen of het iets voor je is. Een huurtent van een organisatie is meestal een bungalowtent. Er zijn ook campings die bijv. een de Waard verhuren en dan kun je het 'echte' kampeergevoel ervaren......
Houd er wel rekening mee dat óók kamperen niet leuk is als je een kruipertje hebt en het gras is nat .

Eureka!

Wij hebben een tunnel van eureka, ideaal! Inderdaad alleen op te zetten, volledig ingericht binnen half uur en ook in half uur afgebroken. Wij hebben wel een mega grote: 8m lang en 3 me breed maar er zijn ook veel kleinere te krijgen.

En inderdaad, anders eerst huren? In het voor en na seizoen is dat niet duur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.