Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Op vakantie met je samengesteldgezin

Hoi, Ik ben op het punt gekomen om mij  hart te luchte.  Wij zijn in Frankrijk met ons samengestelde gezin mijn partner heeft 2 dochters van 12 en 10 en ik een zoontje van 10. Wij zijn nu 4.5 jaar samen,  wonen (nog) niet samen.  Nu is het dat mijn zoontje het liefst vanaf 10 uur aan het zwembad zit en leuke dingen wil doen.  Maar de camping waar we nu zitten is het zwembad best ver weg.  En hij wilt het liefst niet alleen erheen wat ik ook wel begrijp. De dochters van mijn partner zitten het liefst de heledag op een beeldscherm of vervelen zich binnen het huisje. Waar ik best geïrriteerd van wordt, ik rij 16 uur om iets leuks denk ik te vinden voor ze. Want voor mij en mijn zoontje is een huisje met een zwembad prima gewoon kleinschalig. Mijn partner heeft de gedachten dat we  een grote of wat groter camping vrienden kunnen maken. Denk niet als ze de heledag binnen zitten. We zitten nu een week op de camping en ze hebben zo'n 1.5 uur gezwommen.  Wat ook mee speelt is dat ze van hun moeder 4g hebben gekregen zonder dat ze het heeft overlegt.  Maar goed de irritant zit er goed in.  Ik ben op het punt om niet meer met ze op vakantie te gaan.  Ik vind het te veel geld en te lang rijden om 2 weken binnen op hun tel te zitten. We hebben het er in de eerst week er over gehad met ze maar 1 dag gaat het dan goed. Als ik alleen ben met mijn partner is het prima.  

Iemand dit zelfde probleem? 
Of tips? 


Lekker die meiden bij het huisje laten en zelf genieten van je zoontje bij het zwembad. Nu kan het nog over een paar jaar ligt hij bij het huisje. Dat doen namelijk heel veel pubers.
Dus laat los en geniet van je vakantie. 

Oh en wat betreft grotere camping. Nu is er een kans dat ze zich op andere wijze vermaken. Als je een klein huisje ergens in the middle of nowhere boekt, dan weet je zeker dat ze de hele tijd op hun telefoon zitten of zich vervelen.

Nu kan je zeggen als ze zich vervelen, er is genoeg te doen. Kies iets en zoek het uit.

Maar wat maakt dat jij het zo vervelend vindt dat die meiden hele dag op telefoon zitten bij het huisje? Als ze de hele dag hadden zitten lezen, was het dan wel goed? Of hele dag liggen te zonnebaden?

Of heb jij geen zin om naar het zwembad te gaan, wat te ver ligt om je zoontje alleen te laten gaan. En wil je dat het meisje van 12 mee gaat? Dus eigenlijk een soort oppas dus? Communiceer dat dan met haar. En vraag of ze wil oppassen. Zal zij waarschijnlijk er wel een uurtarief tegenover zetten.

Het kan ook anders op die leeftijd. Heb een dochter van 12 en een zoon van 10. Zij brengen het grootste deel van de dag wel bij het zwembad door. We kiezen bewust voor wat kleinere campings (dit jaar 200 plekken), zodat ze alleen over de camping kunnen en alleen naar het zwembad. Ze hebben al sinds dag 2 a 3 vriendjes en de schermtijd is gemaximeerd op 1,5 uur per dag (d.m.v een app).

Laat het opvoeden van de kinderen van je vriend (m/v) aan je vriend over.
Heeft hij er ook een probleem mee? Laat hem het dan oplossen.
Vindt hij het niet erg dat ze de hele dag op de telefoon zitten? Dan hoef jij dat ook niet erg te vinden.

Doe leuke dingen met je zoon en je partner.

De volgende keer een camping boeken waar je zoon zelf naar het zwembad kan gaan en er voor de dochters van je partner ook genoeg te beleven valt, indien ze daar behoefte aan hebben. 

Caroline natuurlijk kan het ook anders. Maar niet iedereen maakt makkelijk vriendjes of vindt het leuk om de hele dag te zwemmen. 
Vandaar mijn vraag, ergert TO zich aan het telefoongebruik. Was het anders als ze zaten te lezen? 
Maar vooral probeer je er niet zo aan te ergeren. Vraag me ook af wat partner van TO vindt. Want hij is degene die de dochters opvoedt.
Ook schrijft TO dat ze al 4,5 jaar samen zijn. Hoe gingen de andere vakanties? Of is dit de eerste keer samen met zijn allen?
Voor mij zou het een signaal zijn, als ik me nu al zo erger om voorlopig nog niet te gaan samenwonen. 

Wat is dat toch met die vrouwen die de kinderen van hun partner niet kunnen velen.
Jouw kind wil iets anders...nou dan ga je met m mee, jouw kind, jouw probleem. Wees creatief, ga met je zoon naar het zwembad.

Wat waren je verwachtingen voor deze vakantie? 
Dat je zoon gezellig met de hele dag met de meiden op zou trekken? 
En nu ben je teleurgesteld dat dat niet is gebeurd en ben je (onbewust) chagrijnig, wat weer tot effect heeft dat de jeugd helemaal niet meer wil? 

En waarom wil je zoon niet alleen naar het zwembad? Is het een gewoonte geworden dat jij altijd meegaat? Dan leert hij toch nooit om zelfstandig iets te ondernemen of vakantievrienden te maken? 

En wat hiervoor al is gezegd. Schermen mag niet, boek lezen wel? En als ze een boek lezen op de tablet? 

Je hebt nu een maal te maken met (pre) pubers, die zijn niet altijd gezellig. En al helemaal niet als je, je ergert. 

Ergens geen zin in? Jammer dan. Blijf maar thuis. Paar uur moet prima kunnen. 
En ja dan missen ze ook dat lekkere ijsje. 

Is het een optie dat je ook eens met je partner op stap gaat en dat de kinderen die niet mee willen in het huisje blijven voor een paar uurtjes? Zij blij en jij ook blij. 

Volgens mij is de TO een man, of vergis ik me? 

Tip : Laat die meiden toch lekker. Zij hebben misschien helemaal geen zin in dat samengestelde gedoe en verstoppen zich in hun telefoon waar ze iig contact kunnen hebben met vrienden en vriendinnen. Of ligt jou partner ook de hele vakantie met haar telefoon in het huisje ? Daar zou ik ook niet blij van worden. Ga lekker met je partner en zoontje een paar uurtjes per dag naar het zwembad. Verdeel de tijd een beetje zodat jou partner ook bij haar dochters kan zijn. Ik zou er wat relaxter in gaan staan. Leven en laten leven. 

En waarom moet je partner met jou overleggen of haar dochters 4G mogen ? Dat vind ik een hele bijzondere uitspraak wat min persoonlijk wel een ruzie waard zou zijn. 

Hier een niet-samengesteld gezin waarin beide ouders zich ook ergeren aan de weigerpubers die de meeste tijd op hun kamers zitten met schermpjes. Het is dat we ze af en toe actief ergens heenslepen...
Gellukkig beleven partner en ik wel plezier van de mooie lokatie 

Dus de kinderen van je vriend moeten zich aanpassen aan een vriendin en zoon van hun vader en vervolgens mogen ze ook nog eens -zoals eerst gebruikelijk- veel schermtijd?

moet zijn NIET veel schermtijd

Laat ze lekker, het is hun vakantie. Laat hun vader dat maar met ze oplossen als het problemen geeft.

Zonne2017 schreef op 23-07-2022 om 17:24:

Volgens mij is de TO een man, of vergis ik me?

Dat hangt volledig in de lucht. Het enige dat je er uit kunt lezen is dat de kinderen van partner van TO ook nog een moeder hebben.
Maar dan nog kan TO een man zijn natuurlijk. En/of zijn/haar partner een vrouw.

Wij maken voorafgaand aan een vakantie graag een lijstje met elkaar, met wat iedereen in ieder geval gedaan wil hebben als we daar zijn. Dat geeft wat houvast bij de planning en iedereen voelt zich gezien. Bovendien verdiepen ze zich er dan van tevoren in en geeft het ook commitment.
Voor Engeland kwam daar bv voorbij: Stonehenge, Avebury, London Eye, Tate Gallery, Big Ben, London Bridge, Madame Toussaint.
Voor Schotland natuurlijk Loch Ness.
En vanwege prijs (en/of moed) gingen we dan niet allemaal overal in maar het meeste wel.
Gewoon de kinderen in de auto proppen en dan ergens heen  gaan en verwachten dat ze het geweldig vinden, dat wordt hem meestal niet. Voordeel van wat oudere kinderen is dat je prima zonder hen op stap kan, dus een dagje bankhangen voor hun en wandelen/rondkijken voor ons werkt prima. En als ze horen wat wij gaan doen, is er meestal wel iemand die dat toch niet wil missen.
Nou hebben wij geen samengesteld gezin dus dat scheelt, dan erger je je tenminste samen even erg aan alle kinderen (mijn mantra was altijd: "als je dankbaarheid verwacht kun je beter een hond nemen". Inmiddels hebben we een hond, en het blijft waar, maar die hond is nu wel veel meer werk dan de kinderen. Die trouwens best vaak hun waardering tegen ons uiten, want ze zijn bijna allemaal volwassen en hebben wat meer beeld hoe lastig en complex huishouden is en dat het in andere gezinnen niet altijd zo lekker loopt als bij ons. Maar daar moet jij vrees ik nog wel wat jaartjes op wachten).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.