Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Monique D*

Monique D*

19-07-2010 om 11:58

Op zoek naar vakantiehuisje of bungalow in belgie

Omdat wij vorig jaar niet weg zijn geweest tijdens de zomervakantie (i.v.m opknappen huis) hebben wij er dit jaar weer zin in om een weekje tussenuit te gaan.
Wij zijn van plan om een aantal plaatsen in Belgie (Brugge, Gent) per auto te verkennen. Ook willen wij misschien naar dat bouwwerk Atomium te Brussel en een kennis bezoeken die een restaurantje heeft in Antwerpen. Wij willen dan als uitvalsbasis een vakantiehuisje of bungalow huren.
Wie o wie heeft heel leuke ervaringen met vakantiebungalows in die contreien?
En hoe zit het met parkeren in die steden?
Alvast bedankt voor jullie berichten en groeten van
Monique met zoon (15) en dochter (13).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

19-07-2010 om 13:59

Vakantieveilingen?

Misschien is dit iets

Gertrudis

Gertrudis

19-07-2010 om 14:30

En iets als

taxistop en huisruil?
Zo zou je een week in Gent en een week buiten of in Brussel kunnen logeren al naargelang je wil zien. Gratis. In Brussel viel het parkeren ook mee toen we het atomium bezochten, er zijn lanen rond de bollen waar je je auto kwijt kan met het laatste stuk te voet.

Goedkope hotels zijn ook bv Formule 1, zo trokken we een tijd terug een stuk door Noord-Frankrijk. Ibis viel daar ook in die prijsklasse, ik dacht een 40 euro per drie mensen. Wij hadden toen 2 kamers voor ons en de kinderen.

In Gent parkeren valt redelijk mee, er zijn ook mogelijkheden als park en ride aan expo Gent en dan Tram 1 tot aan Gent centrum (Korenmarkt, graslei, Lange munt, Veldstraat, ...) Gent heeft ook een parkeerroute, als je die volgt passeer je de voornaamste parkings (betalend) Veel straten in en rond
Gent zijn trouwens betalend met een ticketje, let daar op of je hebt boete. Momenteel zijn het Gentse Feesten dus heel druk daar maar ik ga ervanuit dat je vakantie niet voor meteen is?

Veel succes met plannen!

Monique D*

Monique D*

21-07-2010 om 12:26

Belgische steden bezoeken + goede vakantiepark zoeken

Dat idee van Gertrudis vind ik wel goed! Maar mijn zoon wil zelf ook op een vakantiepark of een Centerparc in de buurt (bij Nederlands of Belgische grens) het een en ander ondernemen. Dit omdat hij niet alleen zijn vakantie wil besteden aan het "sjouwen door steden" zoals hij dat zelf uitdrukt. Dus ik wil het een beetje combineren. Ik dacht aan zo'n vakantiepark en dat als uitvalsbasis gebruiken om dan naar die steden te rijden.
De vraag is voor mij alleen: welk park raden jullie mij aan? Ik heb wel een paar gevonden, maar door de vakantiebeoordelingen daarvan door te nemen (vieze oude huisjes tegen veel geld of weinig te doen) ben ik bijna bang om te gaan boeken.
Wie heeft hele leuke en goede ervaringen met een vakantiepark of centerparcs?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.