Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kat-in-de-zak

Kat-in-de-zak

23-08-2011 om 16:28

Oplossing gezocht: caravanbodem verrot

Potverdorie nog aan toe, hebben we van ons spaargeld een caravan gekocht, echt het gevoel gehad dat we een megadeal hadden gesloten en verdorie, nou ontdekken we een giga-gebrek. De bodem is door ingeregend vocht door-rot op dragende delen. Dus de gaten vullen met houtrotvuller is niet genoeg. Maar hoe repareer je het wel. Particulier gekocht, dus geen garantie. De dealer is geen optie, die rekent 2000 euro. Die overigens vooral in het werk zit en niet in het materiaal, zo werd erbij gezegd. Maar hoe we het repareren moeten, dat vertellen ze ons uiteraard niet. Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

23-08-2011 om 20:00

Op caravanforum vragen?

Hoi,
Balen dat je een caravan met gebreken hebt gekocht
Heb je de verkoper hierover nog gesproken ? Het lijkt me een flinke rotstreek om je caravan te verkopen en te verzwijgen dat het eigenlijk een zeperd is !
Je zou eens op een caravanforum moeten vragen of dit iets is wat je zelf kunt doen. Hoe oud is de caravan ? Is het wellicht iets dat nog via de garantie te regelen is ?
M.

Claudia B

Claudia B

24-08-2011 om 21:01

Dealer

Wat vervelend zeg van die caravan, kan me voorstellen dat je daar een kater van hebt
Je hebt niet alleen dealers die repareren. Maar ook algemene caravanreperateurs, die repareren en onderhouden alle merken caravans. Onze ervaring is dat die goedkoper zijn.
Bij ons in de buurt zit er 1 in Zevenhuizen (ZH). Misschien zit er bij jullie in de buurt ook 1 en zijn die wat goedkoper?

Succes, ik hoop dat het voor een betaalbaar bedrag gaat lukken of dat je tips op het caravanforum krijgt om het zelf te doen.

Claudia

Kat-in-de-zak

Kat-in-de-zak

25-08-2011 om 00:45

Zelf begonnen met reconstrueren

He, dank voor jullie reacties. Wij zijn inmiddels zelf begonnen met het weghalen van de slechte delen en het reconstrueren. Wat een werk zeg. De schade is helaas groter dan gedacht, maar het deel waar het om gaat is gelukkig ook minder dragend dan aanvankelijk gedacht.

Maar idd, wat een rotstreek om zoiets te verkopen. Het was gewoon verbloemd, bah. Ik zou het niet kunnen om zo iemands' spaarcenten aan te nemen.

Snuggle's

Snuggle's

25-08-2011 om 18:47

Verkopers

Ik heb geen verstand van caravans, maar ben ook wel benieuwd of je nog contact hebt gehad met de verkopende partij? Wat een enorme rotstreek, hoop dat het jullie lukt om hem zelf te repareren.

Snuggle's

Ilva

Ilva

25-08-2011 om 21:10

Hier ook zoiets

Wij hebben ook een tweedehandscaravan gekocht. De bodem hadden we wel gemerkt maar het leek niet zo erg. Nu van de week naar de stalling gebracht. Meld man van stalling dat er een veer bij de dissel kapot is en dat dit wel gevaarlijk is met rijden. Dus naar caravangaragebedrijf gebracht. Blijken er nog wat dingen te zijn en de vloer blijkt erger dan gedacht. Kosten: bijna 700 euro. Echt balen. De vloer repareren kost 250 euro. Grrrrr.

Kat-in-de-zak

Kat-in-de-zak

25-08-2011 om 22:59

Het lijkt te gaan lukken

Het lijkt te gaan lukken, maar het is echt veel werk. Ik moet wel zeggen dat mijn man erg handig is. In eerste instantie hadden we zoiets van: dit kunnen we zelf niet, maar toen we de reparatieprijs hoorden dachten we daar ineens toch anders over .

De verkopende partij heb ik niet meer kunnen bereiken. Afgesloten 06-nummer. Adres is aan andere kant van het land. Heb een brief gestuurd, maar nog geen reactie. En erheen: heb geen zin om nog meer kosten te maken. Vermoed namelijk dat het helemaal neits gaat uithalen: ben ervan overtuigd dat dit gebrek bekend was.

Rembrand

Rembrand

25-08-2011 om 23:56

Laten keuren

Hoi,
Als je een caravan hebt is het verstandig om deze regelmatig te laten keuren en eventuele gebreken te laten herstellen. Mijn zwager reed gewoon al iets van acht jaar met de banden die al onder zijn tweedehands caravan zaten toen hij hem kocht. Verder nooit een beurt laten geven of wat dan ook.De gasslang moet ook regelmatig vervangen worden.
Meer over zaken die de veiligheid negatief kunnen beïnvloeden kan je lezen via de volgende link http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=721&Itemid=31
M.

Kat-in-de-zak

Kat-in-de-zak

26-08-2011 om 00:03

Nou,....

...de volgende keer dat ik een caravan koop, laat ik hem voor de koop keuren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.