Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Overloon

Overloon

16-02-2020 om 21:21

Optocht Venray

Volgende week gaan we een midweek naar een vakantiepark vlakbij Venray. Nu las ik dat de carnavalsoptocht maandag is en dat lijkt me een leuk begin van de vakantie 😊
Heeft iemand een tip waar we het beste kunnen parkeren en waar we dan vervolgens langs de route kunnen gaan staan?

Melisse

Melisse

16-02-2020 om 23:32

Vriend uit Venray

Ik weet van mijn vriend uit Venray dat enkele jaren terug de optocht startte bij de Bergweg. Hij ging dan op de Merseloseweg (vanaf Bergweg richting centrum) staan.

Je zou de auto dan kunnen parkeren bij Schuttersveld (ligt tegen de Bergweg aan) of bij het ziekenhuis (ca. 5 tot 10 minuten lopen). Maar het zou kunnen dat het daar op tijd is afgezet om de optocht op te laten stellen, dat weet ik niet zeker. Weten ze het anders niet bij het vakantiepark waar je heen gaat?

Vaak is het dorp afgezet

Om verkeer ( en dus gevaar)tussen de stoet te voorkomen. Wie weet kun je fietsen lenen of een wandeling er naar toe als je buiten de kern parkeert.

Bekend

Ik woon in Overloon en ben naar de middelbare school gegaan in Venray. Ken beide plaatsen dus op mijn duimpje. De optocht in Venray is groot (en lang), maar Venray is niet enorm. Parkeren kom je zelf bij uit omdat hele straten zijn afgezet en je ziet vanzelf drommen mensen staan. Daar ga je gewoon bij staan. In het Centrum. Kies bijv. de EMTE of de Albert Heijn om te parkeren. Maar daar in de buurt is ook goed.
In Overloon is de optocht op zondag. Kleiner en je hebt het dus zo gezien. Bedenk wel dat de optocht helemaal in het plaatselijk dialect is. Ben je daar niet bekend mee dan ontgaat je de strekking van de leuzen en de grappen vaak. Ik kan van hieruit niet bepalen of je bekend bent met dit dialect.
Je bent trouwens van harte welkom om even aan te komen voor koffie.

Overloon

Overloon

17-02-2020 om 19:38

Top

Bedankt voor de tips, vooral Dorry1. Nee, we komen niet uit Brabant, maar ben wel opgegroeid met carnaval. Het sfeertje eromheen is sowieso leuk, gaat goed komen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.