Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Overgeven in de auto

Sinds wij een nieuwe auto hebben, hebben de kinderen al een aantal keer overgegeven in de auto. Voorheen gebeurde dit (bijna) nooit. We weten niet precies waar het aan ligt, misschien aan het ABS remsysteem...?

Deze zomer gaan wij op vakantie en een flink stuk rijden. Hoe kunnen we dit voorkomen? Ik zie het echt niet zitten dat dit onderweg gebeurt!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

13-05-2010 om 20:01

Leeftijd

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als ze klein zijn en de autoruit zit hoger kunnen ze niet zo gemakkelijk naar buiten kijken. Wij hadden dan niet last van spugende kinderen maar wel een zoon van 2/3 die mopperde dat hij niets meer kon zien. Van wagenziekte heb ik begrepen dat je vooral goed naar buiten moet kunnen kijken.

Vera*

Vera*

13-05-2010 om 20:02

Ik bedoel

dus dat de hoogte van de ruit in de achterdeuren hoger zitten in de nieuwe auto dan in de oude auto het geval was.

merene

merene

13-05-2010 om 21:17

Geluid van de motor?

Het klinkt misschien raar, maar ik kan me flink beroerd voelen van het geluid van een draaiende motor.

Oordopje/watje

Linkshandig? Oordopje / watje in rechteroor.
Rechtshandig? Oordopje /watje in linkeroor.

Klinkt gek maar vaak helpt het.

Damajo

Hoe oud zijn je kinderen?

Zoon is ook wagenziek. Hebben nu een auto met hele lage ramen (aan de zijkant) maar als we een heuvelachtige slingerende weg hebben dan wordt hij ziek. Gelukkig kan hij nu zeggen dat hij ziek wordt en dan geven we hem een bak. Dan hebben we geen rommel in ieder geval. De bak kan een deksel op en die gooien we leeg en spoelen we om.

Zal dat oordopje misschien eens uitproberen.

Zelf ben ik ook autoziek maar als ik voorin rij is het minder en bepaald voedsel helpt of maakt het erger. Bij mij werkt zout op een of andere manier, dus een zakje chips of die zoute ballen als we ze hebben, gaan meestal mee.

angel3

angel3

14-05-2010 om 19:13

Diesel?

was je oude auto een benzine en heb je nu een diesel?
Ikzelf heb daar echt last van.Mijn vader had altijd diesels, altijd was ik wagenziek. Op een gegeven moment niet meer en ik werd ouder. Nu hebben we zelf een diesel na een benzine auto en zelfs ik ben voorin echt misselijk. Niet meer zo ziek als vroeger maar toch. Nu weet ik het zeker. Het ligt aan de diesel (motor)....

Polsbandjes

Onze zoon (8) heeft er ook last van. Van alles geprobeerd. Helpt allemaal tijdelijk. Tot vorig zomer ik in een blad las over polsbandjes. Te verkrijgen bij de apotheek. Het zijn dunne elastische bandjes met een plastic bolletje. Geweldig. Toeval of niet. Sindsdien geen last meer.

Erel6

Hoe doe je die polsbandjes ookal weer om? Ik heb ze ook liggen maar vond ze niet lekker zitten. Misschien dat het zoon wel helpt. Ze moeten toch op een bepaald deel van de pols?
Dank

Wagenziekte...

komt doordat de evenwichtsorganen elkaar gaan tegenspreken. De ogen geven door dat je stilstaat terwijl de evenwichtsorganen in de oren doorgeven dat er beweging is. Dit kun je dus voorkomen door goed naar buiten te kijken zodat ook je ogen de beweging doorgeven. Lezen (of dvd kijken) in de auto moet je niet doen, omdat dan de ogen alleen een stilstaand beeld doorgeven. Een watje in het oor voorkomt dat het oor te veel beweging doorgeeft (denk ik).
Ik had zelf vroeger trouwens ook veel meer last van wagenziekte bij een diesel, en had ook last van de geur in een auto. Nu neem ik bij lange reizen een pilletje tegen wagenziekte, dat helpt meestal prima. Ook gember schijnt te helpen. Pillen en gember wel innemen een uur voor het rijden. Tijdens het rijden helpt het mij om een raam open te hebben en om droge biscuitjes te eten.

vivo

vivo

15-05-2010 om 19:14 Topicstarter

De ramen inderdaad

Wat een hoeveelheid reacties en tips! Daar kan ik wel wat mee! En inderdaad onze nieuwe auto heeft veel hogere ramen dan onze oude!

Petal

De bandjes met het bolletje aan de binnenkant van de pols. Drie vingers vanaf de hand.
Mijn zoon kan nu zelf dvd kijken in de auto. Geweldig.

Claudia B

Claudia B

16-05-2010 om 08:29

Tussen

die bolletjes tussen die 2 pezen in die daar lopen (zijn dat pezen? hahaha). Verder zoals hierboven beschreven

Claudia B

Claudia B

16-05-2010 om 08:30

Hier

trouwens een reispilletje tegen de wagenziekte, werkt perfect. 2 van onze 3 kinderen hebben last van wagenziekte maar met die reispilletjes niet, kunnen ze dvd kijken, ds spelen enz. enz..

Tip voor als het toch mis gaat

ik kreeg van iemand de tip om een emmertje voor aan het strand te pakken, daar luierzakjes van etos (oid) in te doen (twee) zoals ej dat bij een pedalammertje doet...
als kind moet spugen spuugd het in het bakje, jij knoopt de zakjes dicht, nieuwe erin... en bijna geen stank in de auto...bij de eerstvolgende stop kan je het dan weggooien...

Puck

Puck

16-05-2010 om 21:56

Pillen

Alle "alternatieve"dingen zoals watjes in oren, polsbandjes etc. helpen hier niet. Het enige dat hier helpt is wagenziektepillen. En wat ook helpt: ze kunnen wel uren dvd kijken zonder wagenziek te worden, ongeacht of ze pillen hebben gehad of niet. En spugen doen ze hier in een afsluitbaar (wijko satésaus bakje) Deksel erop en bij de eerste de beste stopmogelijkheid even schoonmaken.

Dvd kijken

Hier 2 wagenzieke kinderen die vroeger met een regencape om in de auto zaten om niet iedere keer hun kleren onder te spugen.
Bij ons bleken dvd-spelertjes de uitkomst. Zo zelfs dat we sinds 2 jaar weer naar het buitenland op vakantie gaan! Superrelaxed: na elke film een tussenstop en dan met nieuwe film weer verder. En wij kunnen onze eigen muziek luisteren. Ook fijn
De jongste wordt nog wel eens een keertje misselijk, maar gelukkig kan ze nu in een emmertje spugen.
Iris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.